![]() |
|
|
#91 |
|
Nieuw Lid
|
met spoed een vraag voor reis naar Tjechi:e
Hallo wij vertrekken morgen zat naar Doksy en willen graag weten of de weg vanaf
Dresden A17 overgaat in D8 dat zou dan de nieuwe weg naar Praag zijn. de route die wij uitgeprint hebben staat nog de oude weg aangegeven. hartelijk dank hoop vanavond nog mail te ontvangen. doeitjes Chara |
|
|
|
|
|
#93 |
|
Moderator
|
Dag Gara,
niet in paniek raken, niet nodig. Ook de routeplanner, die ik vertrouw (viamichelin.com, Dresden-Ceska Lipa), gaat niet via Usti naar Praag. Jij moet zo wie zo via Ceska Lipa. Je kunt gerust ook deze viamicheling gebruiken. Ik heb veel gereden Dresden - Ceska Lipa, naar Melnik: Magdeburg (A14) gaat in Nossen over in A4 (Dresden, Bautzen) Geen afslag in Dresden, doorrijden richting Bautzen, A4 Na het passeren van Dresden neem je na plm 30 km afslag 87 (Burkau), verder ga je richting Bischofswerda, Neustadt, Dolni Poustevna (grensovergang), verder de hoofdweg volgen richting Sluknov, Rumburk, Ceska Lipa. Op meerdere plaatsen in D (na Burkau) en dan in Tsjechie kun je lekker en ontspannen eten langs de weg. Van deze route wordt je niet gestressed de eerste dag van je vakantie. Hou de kaart wel bij de hand . Laat ons weten, hoe dat morgen ging. Veel plezier |
|
|
|
|
|
#94 |
|
Pivonist
|
Zou het voor mij een oplossing zijn om via deze route via Praag naar Hradek Kralove te rijden en dan naar Trebihost?
|
|
|
|
|
|
#95 |
|
Nieuw Lid
|
Vanavond eindelijk weer naar tsjechie
Na ruim een jaar gaan we eindelijk weer naar tsjechie, helaas maar voor 1 week. Ik heb gezien dat de route tussen Dresden en Praag vernieuwd is, kan iemand mij misschien vertellen of er nog veel verkeersproblemen zijn op de weg via Almere, Hannover, Dresden, Praag, Brno?
|
|
|
|
|
|
#96 | |||
|
Pivonist
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Op deze vraag heb ik tot nu toe nog geen antwoord gekregen, dus bij deze nogmaals, is dit voor mij een goede route naar Třebího |
|||
|
|
|
|
|
#97 |
|
VIP Lid
|
Maček,
Ik denk, dat rijden via de A17 en de D8 naar Praag voor jou een (goed) alternatief zou kunnen zijn. Vanaf Dresden zijn wij altijd in zo'n 2,5 uur in Praag inclusief grens en tanken. (wij gaan dan nog door naar Kutna Hora, nog zo'n 3 kwartier) Vanaf Praag zijn er denk ik 2 opties: Via de R10 naar Mladá Boleslav, door naar Jicin en dan verder naar jouw huis Of via de nieuwe D11 naar Hradec Králové en dan via Dvůr Králové naar jouw huis. Maar of het sneller rijdt dan via bv. via Bautzen, Zittau en Liberec, dat weet ik niet. Die afstand is in kilometers korter. Maar wel heb je op de routes via Praag veel meer kilometers autoweg. Ik zou haast zeggen: Uitproberen. |
|
|
|
|
|
#98 |
|
Volwaardig Lid
|
Macek, ik zou zeker de route die Keesi beschrijft proberen. Wij hebben deze in juni ook gereden naar Vrchlabi en ik vond dit fijner rijden dan via Bautzen, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
In ieder geval veel plezier in Trebihost!![]() ![]() |
|
|
|
|
|
#99 |
|
Pivonist
|
Mag ik u allen danken en bij bezoek in Trebihost consumptie naar keuze tegoed!
|
|
|
|