![]() |
|
|
#73 | ||
|
Legende
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#74 |
|
VIP Lid
|
volgens mij is vliegen en auto huren voor een week veel duurder dan gewoon rijden... zeker als je met meer dan 1 persoon bent.
overigens is de tijdwinst ook beperkt als je alles meerekent. op tijd op vliegveld zijn (treinkaartje kopen of auto parkeren kost ook geld) en wachten op bagage, auto huren en rijden naar eindbestemming. en dan heb je natuurlijk ook nog kans dat je vertraging hebt, of dat de vlucht gecanceled wordt... |
|
|
|
|
|
#75 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
Mijn oom en tante gingen vliegen en hebben ook voor een week een auto gehuurd, ze kregen een nieuwe golf 5 met nog bijna geen kilometers op de teller. Ik geloof voor dat weekje waren ze tegen de 200 euro kwijt ofzo. Het is lekker snel en makkelijk vooral als je maar een paar dagen gaat, de reis heen en terug kost je ook al 2 dagen. wachtwoord69 hier 'n aantal sites: http://www.prague.affordablecarrental-europe.com/ http://www.hertz.cz/en/rent_cr/ http://czechrepublic.rentalcargroup....ue_Airport.htm |
|
|
|
|
|
|
#76 | |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Je kan dit ook doen via de site van
skyeurope
, maar volgens mij zit in Europa op ieder vliegveld toch een kantoortje van dat bekende autoverhuurbedrijf? (Ben de naam even kwijt).
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#77 |
|
VIP Lid
|
natuurlijk is het voor een lang weekend fijn om te vliegen. helemaal mee eens! echter vertraging komt aanzienlijk vaker voor dan pech onderweg. amsterdam-praag in 11 uur lijkt me erg lang. op een vrijdagochtend kan het in zo'n 9 uur. om 04.00 wegrijden en lunchen in Praag. de reis kost je dan maar een halve dag... komt nog bij dat jij om de hoek bij Schiphol woont, maar dat kan niet iedereen zeggen!
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
VIP Lid
|
Als je op Ruzyne airport terminal 1 uitloopt, staat er recht voor je een enorm gebouw met rent a car. Daar zitten al die bedrijfjes. Als je al hier via internet reserveerd staat je auto al gereed kan je de sleutels ophalen en rijden maar
![]() |
|
|
|
|
|
#80 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
wij wonen in wassenaar en schiphol is hier een half uurtje vandaan (vrienden brengen ons dus geen parkeren in dit geval), je hoeft niet perse twee uur van te voren in te checken wij doen dat meestal 1 uur van te voren, vliegreis is 1 uur, dan huren we een auto (alles al via het internet geboekt) kost circa euro 15,- per dag en autoverhuur bedrijf zit op het vliegveld dus binnen een half uur na aankomst zitten we in de wagen dan is het circa 2 uur rijden (afhankelijk van drukte op de weg, weersomstandigheden kan dit langer zijn). totaal dus onderweg circa 4,5 uur. van deur tot deur is het met de auto 1100 k.m. dus zo'n 11 uur reizen in het totaal (rekeninghoudend met stoppen voor tanken, benen strekken, grensovergang, hapje eten, file etc.) totaal dus onderweg met de auto minimaal 22 uur en vliegreis minimaal 9 uur. je hebt, naar mijn mening, dus ook meer vakantie want je bent er sneller en je bent uitgeruster. qua prijs het volgende vliegreis euro 120,- en auto euro 105,- (voor 7 dagen). totaal 225,- plus benzine die je daar verbruikt. met auto 2200 k.m. met gemiddeld 1 op 10 tegen een prijs van euro 1,45 (+/-) per liter euro 160,- heenreis euro 110,- terugreis (c.z. benzine 1,00 per liter) totaal 270 euro plus wat je daar nog verbruikt. kortom in dit geval is er sprake van een (klein) financieel voordeel maar zeker van een fors tijdsvoordeel en dat is wat voor ons de doorslag heeft gegeven om met het vliegtuig te gaan. we zijn dan sneller en langer op de plek van bestemming. maar dat is natuurlijk een persoonlijke keus. |
|
|
|
|