het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 27-09-08, 14:45   #261
VIP Lid

feertje22's avatar

Nationaliteit:
@Sylvia81: Bedankt voor de info
feertje22 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-09-08, 15:52   #262
Nieuw Lid

wilmaanita's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Mdv2 schreef:
Bericht bekijken
Ik vind dat ze bij SkyEurope wel erg doorschieten met de 'fees': E10,- aan creditcardkosten per retourvlucht is erg fors. Gelukkig is er sinds kort een nieuwe manier om te betalen die kosteloos is!
Welke manier is dat om zonder kosten een ticket te betalen? Wil je dat met ons delen?
wilmaanita is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-09-08, 16:03   #263
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Dat is PaySafeCard. Moet je hier even kijken voor de verkooppunten:
http://www.paysafecard.com/nl/prive/...verkooppunten/
Mdv2 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-09-08, 16:50   #264
VIP Lid

Nathalie L.'s avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Mdv2 schreef:
Bericht bekijken
Ik heb vorig jaar een Samsonite trolley genomen die net klein genoeg is om hem mee te mogen nemen aan boord. Daar passen al mijn spullen in die ik voor een week nodig heb. Daarnaast neem ik dan nog een rugtas mee en lukt het wel.

Maar voor jullie vrouwen is dat toch weer moeilijker. Als mijn vriendin komt, dan moet zij door haar cosmetische producten altijd ruimbagage kopen.

Offtopic: Het is overigens the achterlijk voor woorden dat vloeistoffen boven de 100 ml niet mee aan boord mogen. Er zijn namelijk echt wel vloeistoffen te vinden die voldoende explosief zijn in kleine hoeveelheden. Laten we hopen dat ze deze ongein zo snel mogelijk afschaffen.
Ja, want dan kunnen we het inderdaad gewoon met handbagage af!
Nathalie L. is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-10-08, 20:21   #265
Actief Lid

boeda's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Mdv2 schreef:
Bericht bekijken
Dat is PaySafeCard. Moet je hier even kijken voor de verkooppunten:
http://www.paysafecard.com/nl/prive/...verkooppunten/
Hoe werkt dit dan als je een tegoed/bon voor b.v. €100,- koopt en je moet bij SkyEurope € 96,50 voldoen.

Boeda
boeda is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-10-08, 10:49   #266
VIP Lid

Nathalie L.'s avatar

Nationaliteit:
Zo, wij hebben weer geboekt voor november en december. Ondanks dat het een 'superstunt' moest zijn waren we in totaal toch over de 100 euries kwijt per retour. Nog geen topbedrag, ok, maar dat deden we een jaar geleden vaak toch wel voor de helt van de prijs. In november hebben we ook geen bagage geboekt, want eind oktober gaat er nog familie naar ons huisje en die nemen wat spullen van ons mee met de auto. Maar goed, ook al rekent skyeurope tegenwoordig extra kosten voor creditcard, bagage e.d., ik denk dat de tax op Schiphol de grootste boosdoener is. Ik hoop werkelijk dat skyeurope één van de vliegtuigmaatschappijen is die in de toekomst van een andere luchthaven in Nederland gaat vertrekken...
Oud 03-10-08, 11:07   #267
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Citaat:
boeda schreef:
Bericht bekijken
Hoe werkt dit dan als je een tegoed/bon voor b.v. €100,- koopt en je moet bij SkyEurope € 96,50 voldoen.
Volgens de FAQ kun je meerde prepaid kaarten voor één transactie gebruiken. Dus als je bijvoorbeeld EUR 3,50 over houdt, dan kun je dit resterende tegoed voor je volgende betaling gebruiken.

Citaat:
Per transactie kunt u maximaal tien paysafecards combineren en zo bedragen tot maximaal 1.000 EUR betalen. Klik in het venster voor betaling gewoon op "Meer PIN-codes invoeren".
Citaat:
Nathalie L. schreef:
Bericht bekijken
Zo, wij hebben weer geboekt voor november en december. Ondanks dat het een 'superstunt' moest zijn waren we in totaal toch over de 100 euries kwijt per retour.

Maar goed, ook al rekent skyeurope tegenwoordig extra kosten voor creditcard, bagage e.d., ik denk dat de tax op Schiphol de grootste boosdoener is. Ik hoop werkelijk dat skyeurope één van de vliegtuigmaatschappijen is die in de toekomst van een andere luchthaven in Nederland gaat vertrekken...
Honderd Euro is inderdaad niet zo heel veel. Toen ik vorig jaar in Frankfurt woonde betaalde ik Eur 100,- voor een retourtje naar Brussels. Weliswaar met Lufthansa, maar toch. 50 Eur voor 2 tickets was echt bespottelijk goedkoop. Ik vlieg morgen (retour) naar Wenen voor 16 EUR! 3 Eur per enkele vlucht + 5 euro transactiekosten x 2. Zelfs Ryanair heeft niet zulke goede aanbiedingen.

Het gaat niet goed met SkyEurope, dus ik betaal graag wat meer zodat het mogelijk blijft om regelmatig naar Tsjechie en Slowakije te gaan.

Citaat:
SkyEurope op zoek naar geldschieters of fusiekandidaten
20 september 2008 (bron: Luchtvaartnieuws.nl)

Prijsvechter SkyEurope heeft bij York Global Finance een overbruggingskrediet verkregen van tien miljoen euro. York is een grote aandeelhouder van SkyEurope en helpt de maatschappij met de lening de wintermaanden door te komen. De winter is voor luchtvaartmaatschappijen traditioneel een rustige tijd van het jaar.

SkyEurope heeft bovendien aangegeven dat het de investeringsbank Rothschild benaderd heeft om nieuwe toekomstmogelijkheden af te tasten. De budgetmaatschappij zegt op zoek te zijn naar ‘strategische en financiële alternatieven’ om te toekomst van het bedrijf voor de lange termijn zeker te stellen. Verwacht wordt dat de prijsvechter een samenwerking met een branchegenoot nodig heeft als het er niet is slaagt voldoende kapitaal aan te trekken.

Intussen nemen Britse gokkantoren een loopje met SkyEurope. Wie durft te stellen dat het bedrijf nog lang te leven heeft, kan bij zijn gelijk flinke winst noteren.
Was het wel eens met één van de reacties op Slowakije.net:

Spijtig, maar met een rammelende strategie die bovendien elke 6 maand verandert niet verrassend. Als Slovaakse maatschappij niet op Bratislava maar Wenen als hub kiezen was onbegrijpelijk. En toch tot de laatste snik volhouden dat alles goed gaat. Toch nog de 'pravda' mentaliteit, dunkt me.
Mdv2 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-10-08, 11:57   #268
Lid

robenter's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Nathalie L. schreef:
Bericht bekijken
Zo, wij hebben weer geboekt voor november en december. Ondanks dat het een 'superstunt' moest zijn waren we in totaal toch over de 100 euries kwijt per retour. Nog geen topbedrag, ok, maar dat deden we een jaar geleden vaak toch wel voor de helt van de prijs. In november hebben we ook geen bagage geboekt, want eind oktober gaat er nog familie naar ons huisje en die nemen wat spullen van ons mee met de auto. Maar goed, ook al rekent skyeurope tegenwoordig extra kosten voor creditcard, bagage e.d., ik denk dat de tax op Schiphol de grootste boosdoener is. Ik hoop werkelijk dat skyeurope één van de vliegtuigmaatschappijen is die in de toekomst van een andere luchthaven in Nederland gaat vertrekken...
ja je zou denken dat de belasting hierin meespeelt,
omdat ik in het zuiden woon is vliegen vanaf brussel voor mij ook een optie.
wat ik tot nu toe ook altijd gedaan heb.

voordat die extra belasting kwam lagen de prijzen meestal gelijk.
maar vreemd genoeg nu niet meer.

ik vertrek woensdag 19 november en kom terug op woensdag 26 november
inclusief alle toeslagen betaal ik 108 euro zou ik vanaf brussel vertrokken zijn
had ik ongeveer 138 euro moeten betalen.

tot nu toe vloog ik haast altijd vanaf brussel maar de vertrektijden zijn vanaf amsterdam gunstiger zodat je s,morgens al in praag aankomt
en terug pas s,avonds.

ondanks dat de trein in nederland een kleine 200% duurder is als in belgie (ik ga altijd met de trein naar het vliegveld)

heb ik vanwege de vertrektijden deze keer toch maar gekozen voor schiphol
ondanks dat ik zaventem een veel prettiger vliegveld vind.
robenter is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-10-08, 12:09   #269
Administrator

Pasqual's avatar

Nationaliteit:
Bespaar-tipje voor alle Skyeurope reizigers:

Met de volgende kortingscode ontvang je 15% korting op ticketprijs:

aiesec

Deze code kun je links op de pagina invullen (Veldje "Enter new Promo Code). Of gebruik deze link en de kortingscode wordt gelijk ingevuld
Hoe lang deze kortingscode nog geldig blijft durf ik niet te zeggen, maar doe er je voordeel mee.
Pasqual is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-10-08, 12:32   #270
VIP Lid

Nathalie L.'s avatar

Nationaliteit:
Leuke tip! Ik heb nog wel een vraag over die kortingscodes: hoe kom je aan zo'n code? Ik vlieg bijna wel iedere maand naar Praag met skyeurope. Lijkt me dan toch wel een vaste klant, of werkt dat niet zo? Ik krijg wel altijd netjes hun nieuwsbrief, maar zie inderdaad bij het boeken ook altijd een veldje met code. Dus...hoe kom ik normaliter aan die codes???
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels