![]() |
|
|
#252 |
|
VIP Lid
|
Ja ik geloof dat het bijna bijna elke low cost al het geval is. Sky is een van de laatste geloof ik die dit invoerd. 14 euro is wel prijzig ja, maar de brandstofprijzen zijn dusdanig omhoog gegaan dat ze ergens het geld terug moeten verdienen. Volgens mij hoeft de prijs van een stuk check-in bagage alvorens niet bij de prijs inbegrepen te zijn omdat dit niet voor iedereen het geval is.
|
|
|
|
|
|
#253 |
|
Nieuw Lid
|
Ik vind dat ze bij
SkyEurope
wel erg doorschieten met de 'fees':
![]() ![]() E10,- aan creditcardkosten per retourvlucht is erg fors. Gelukkig is er sinds kort een nieuwe manier om te betalen die kosteloos is! Eerlijk gezegd heb ik liever dat ze gewoon transparant zijn en de prijs van een ticket iets omhoog doen dan voor letterlijk alles kosten in rekening te brengen. Maar goed, dit zijn nogal roerige tijden dus ik begrijp het wel. Een student klaagt altijd over geld ![]() |
|
|
|
|
|
#254 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Nou, ik ben het wel helemaal met je eens. Afgelopen week vloog ik nog met
skyeurope
en wat me opviel is dat de meeste mensen het maximale aan handbagage meehadden, waarschijnlijk om geen ruimbagage mee te hoeven nemen, want daar betaal je nu al 20 euro voor! Maar goed, als je op tijd boekt (en dat had ik natuurlijk weer niet gedaan) kun je nog steeds betaalbaar vliegen.
|
|
|
|
|
|
#255 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
|
|
|
|
|
|
#256 | |
|
Nieuw Lid
|
Citaat:
Maar voor jullie vrouwen is dat toch weer moeilijker. Als mijn vriendin komt, dan moet zij door haar cosmetische producten altijd ruimbagage kopen. Offtopic: Het is overigens the achterlijk voor woorden dat vloeistoffen boven de 100 ml niet mee aan boord mogen. Er zijn namelijk echt wel vloeistoffen te vinden die voldoende explosief zijn in kleine hoeveelheden. Laten we hopen dat ze deze ongein zo snel mogelijk afschaffen. |
|
|
|
|
|
|
#257 |
|
Actief Lid
|
Ik heb in maart al 4 tickets geboekt voor in de herfstvakantie.
Daar zaten geen extra kosten bij voor bagage. Ik denk dat het toen nog niet ingevoerd was. Tickets zijn al al lang betaald. Moet ik nu straks alsnog gaan bijbetalen voor bagage of kom ik daar onderuit? Weet iemand dat? |
|
|
|
|
|
#258 |
|
Nieuw Lid
|
Dat vraag ik mij dus ook af, Feertje. Ik heb zelf dus ook twee tickets geboekt voor oktober en februari volgend jaar, daarom ga ik van de week even contact met ze opnemen. Zal de uitkomst hier wel even melden.
|
|
|
|
|
|
#259 |
|
Nieuw Lid
|
Voor alle tickets die geboekt zijn voordat de bagagekosten werden ingevoerd hoeft niet extra bijbetaald te worden.
Ik heb zelf in februari een ticket geboekt voor juli en ik kon gewoon gratis bagage meenemen. |
|
|
|
|
|
#260 |
|
Nieuw Lid
|
Hoi Mdv2,
Pas wel een beetje op met je handbagage. Laatst vloog ik met vrienden van Praag naar Amsterdam en een vriendin had een kleine koffer + een rugzak mee. Geen enkel probleem. Maar toen we terug vlogen vanaf Amsterdam werd haar bij het inchecken verteld dat ze maar een stuks handbagage mee mocht nemen. Ze had de keus om haar rugzak in de koffer te stoppen of de koffer inchecken en dus bijbetalen. Ik weet niet of ze altijd zo streng zijn, maar het kan dus gebeuren dat je niet 2 stuks handbagage mee mag nemen. Succes:-) |
|
|
|