![]() |
|
|
#231 |
|
Actief Lid
|
Hoe weet ik nu of ik wel gewoon mijn koffers mee mag nemen?
Bij het reserveren is daar niets over gevraagd. Zou lullig zijn als ik dan nu ineens moet bijbetalen wanneer ik in September ga vliegen.... |
|
|
|
|
|
#232 |
|
VIP Lid
|
@ Laura
Het gaat er niet om dat je moet betalen voor bagage. Het gaat erom dat je als consument wordt lekker gemaakt, hapt, dan blijkt het opeens toch weer duurder... Maar die regel dat je moet bijbetalen voor het betalen via een creditkaart, en dan ook nog per one-way-ticket en niet per transactie is ronduit schandalig! |
|
|
|
|
|
#233 | |
|
VIP Lid
|
Citaat:
Ik heb op 27 maart ( dus net voor 1 april) 4 retourtjes geboekt voor 102 euro all incl. en die ook al betaald. Dat was die actie omdat ze 10 miljoen passagiers hadden vervoerd. Ik neem aan dat ik dan straks niet ook nog eens extra moet betalen voor de koffers die ik meeneem....toch ??? |
|
|
|
|
|
|
#235 |
|
Super Lid
|
Hebben jullie 't nu over 5 euro voor een koffer, terwijl je zo goedkoop hebt kunnen boeken?
|
|
|
|
|
|
#236 |
|
VIP Lid
|
|
|
|
|
|
|
#237 |
|
Actief Lid
|
ik begreep dat het gaat om 15 euro voor een koffer als je pasop het vliegveld aangeeft een koffer te willen meenemen.
dat is dan wel weer 30 euro. En ja, ik ga een 2e keer op vakantie dit jaar omdat het zo goedkoop was, dus als het dan (zonder dat ik het van te voren weet) toch weer duurder wordt..... |
|
|
|
|
|
#238 |
|
Super Lid
|
Dat wordt dan weinig meenemen
.Ik begrijp jullie principe wel hoor, maar het is nu eenmaal zo dat kosten op een bepaald moment doorberekend gaan worden, en dan zitten daar vast ook boekingen bij die daarvóór gemaakt zijn. Maar wellicht is het handig nu vast te informeren hoe het zit met bestaande boekingen voor later vertrek, kan wellicht weer 5 euro schelen. PS: zou er ook geen brandstoftoeslag komen? zou mij niet verbazen! |
|
|
|
|
|
#239 |
|
Actief Lid
|
Zoals de nieuwe regelgeving weergeeft dienen alle prijzen tegenwoordig all inclusief te zijn. De brandstoftoeslagen waren dus al bekend en doorberekend.
Het maakt me niet uit dat je 5 euro moet betalen voor een koffer, als het maar direct in de prijs van de aanbieding te zien is. Maarja op deze manier hebben ze weer maniertjes gevonden om extra kosten door te berekenen. |
|
|
|
|
|
#240 |
|
Super Lid
|
Volgens mij is de regelgeving zo, dat alle kosten die bestaan op het moment van boeking doorgegeven moeten worden, maar dat additionele kosten (brandstoftoeslag, luchthavenbelasting) naderhand kunnen wijzigen en als zodanig doorberekend worden. Mocht je niet meegaan met je vlucht dan kun je dergelijke kosten overigens ook weer terugclaimen.
|
|
|
|