|
|
#311 |
|
Actief Lid
|
hallo, ik heb twee foto's in "mijn fotogalerij" gezet (zie profiel).
het gaat om een lichtblauwe skoda 1000 mb uit 1967 met rode skai bekleding en een olijfgroene skoda s110 de luxe uit 1975 met zwart/wit geblokte bekleding. beide zijn van eerste eigenaar en garage gestald geweest. originele lak etc. ron |
|
|
|
|
|
#312 |
|
Moderator
|
Leuke bakkies, hoor!
![]() |
|
|
|
|
|
#313 |
|
Zeker leuke auto's.
Doet me denken aan mijn eerste keer Praag met de taxi in zo een bakkie. Ik had mijn bagage bij de verkeerde kant van de auto gezet. De motor zat achterin waar ik de bagageruimte vermoedde. |
|
|
|
|
|
|
|
|
#315 |
|
Legende
|
Skoda Fabia op avontuur
![]() ![]() De avontuurlijke IAA-bezoekers moeten zeker even een kijkje nemen op de Skoda-stand. Daar staat namelijk de Skoda Fabia Scout. Het is nog een studiemodel, maar het ligt voor de hand dat er over niet al te lange tijd ook een productieversie in de showrooms staat. De Fabia Scout is gebaseerd op de Combi en krijgt het extra plastic mee waar Skoda's Scout-modellen het patent op hebben. Verder introduceert de milieuvriendelijke GreenLine, te beginnen met de Fabia en de Fabia Combi. Deze modellen kenmerken zich door een lagere CO2-uitstoot, maar Skoda gaat hierbij minder ver dan bijvorbeeld concerngenoot Seat. Waar de nieuwe Ibiza Ecomotive 99 gram CO2 per kilometer uitstoot, zitten de groene Fabia's op een waarde van ongeveer 110 gram per kilometer. Later dit jaar krijgen deze Fabias gezelschap van de Octavia Combi Flexifuel. (autoweek.nl)
|
|
|
#317 |
|
Moderator
|
Productie Skoda Yeti in Tsjechië
Bron: www.autoweek.nl - Tekst Alexander Inia - 28 september 2007 Skoda had eerder al bevestigd dat de Yeti komt, maar over het hoe en wat bestond onduidelijkheid. Inmiddels weten we meer over de avontuurlijkste Skoda. De Yeti komt in 2009 en zal worden gemaakt in twee Skoda-fabrieken. De productiefaciliteiten in Kvasiny en Vrchlabí worden speciaal gemoderniseerd voor de komst van Skodas eerste echte SUV. 3b87e22d35f78da4b7e061aeee3c7a73.jpg Het merk geeft nog geen technische details van de Yeti prijs. Waarschijnlijk krijgt de auto hetzelfde motorenpalet als de Fabia. Het model is bedoeld voor mensen die de Scout-reeks niet bijzonder genoeg vinden. a08ab19ecccb48469be159d8c8b5c1e6.jpg De Skoda Yeti werd in het voorjaar van 2006 als studiemodel gepresenteerd. De auto kreeg lovende kritieken van het publiek omdat deze SUV van een bescheiden formaat een sympathieke uitstraling heeft. De ronde vormen staan in contrast met de hoekige lijnen van het gros van de SUV´s. De grootste fabriek van het Tsjechische merk, in Mladá Boleslav, blijft zich uitsluitend bezighouden met de productie van de Octavia en de Fabia. Door het succes van de Octavia vindt een deel van de productie van die auto plaats in de Slowaakse hoofdstad Bratislava. |
|
|
|
|
|
#318 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
model 100 of 110 kom je nog regelmatig tegen bij autobazars voor prijzen tussen de 5.000 voor een redelijke tot 15.000 czk voor een "topper". voor 15.000 czk heb je vaak een overgespoten model dus goed in de lak. voor de 110r coupe variant betaal je minimaal het dubbele. model 1000 mb kom je meer tegen via advertentie's van particulieren en op genoemde website's prijzen van 10.000 czk voor een redelijke tot 20/25.000 czk voor een goede tot 40.000 voor 1 in "showroom" conditie. verzekeren kan voordelig bij csob die hebben, naast regio indeling, ook korting voor "veteranen". ron |
|
|
|
|
|
|
#320 |
|
Legende
|
Serieproduktie Superb Kombi vanaf half 2008
Automobielfabrikant Skoda wil de serieproduktie van het model "Superb kombi" vanaf half 2008 starten. Dit brengt Mlada fronta Dnes in de weekenduitgave verwijzend op uitspraken van toeleveringsleveranciers. Mlada Boleslav gaf hierop nog geen commentaar. Volgens het blad bevestigde Skoda spreker, Jaroslav Cerny, alleen dat de wagen op het salon van Geneve, komend voorjaar, zal voorgesteld worden.
radio.cz
|