het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 15-11-06, 17:50   #251
VIP Lid

Kajuna's avatar

Nationaliteit:
Ik zal wel weer met mijn leven spelen ma ja, een beetje jackassen is ook nooit weg. Persoonlijk vind ik de roomster een aardslelijk ding (zeker in vergelijk met andere skoda modellen) en ik kan nou niet zeggen dat de milotec versie dat nou veranderd.
Tis en blijft een lelijk ding. Sorry hoor.
Kajuna is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-11-06, 17:55   #252
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Kajuna schreef:
..... een beetje jackassen is ook nooit weg. Persoonlijk vind ik de roomster een aardslelijk ding
Zegt iemand die in een winkelwagentje van de trappen omlaag plettert.

Bij mij staat de Roomster overigens hoog op het verlanglijstje als de leasebak over een poos aan vervanging toe is.
Hij is misschien niet verschrikkelijk mooi, maar wel heel apart en praktisch. Het is een bovendien een hele ruime en zeer variabel in te delen auto.
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-11-06, 17:57   #253

kukel's avatar

Nationaliteit:
een tut autootje voor teveel geld.
kukel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-11-06, 17:59   #254
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Autootje? Teveel geld vergeleken met welke andere auto dan?
Oud 15-11-06, 18:01   #255
Legende

Vašek's avatar

Nationaliteit:
Dat de Roomster 4e is geworden in de verkiezing van de Auto van het Jaar wil wel zeggen dat het ontwerp toch wel gewaardeerd wordt.
Vašek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-11-06, 18:10   #256
VIP Lid

Kajuna's avatar

Nationaliteit:
Ik spreek alleen voor mijzelf. Dat anderen hem mooi vinden mag best wel. Voor mij is een auto alleen een auto alstie uit Detroit komt, de rest is vervoermiddel. Ik ben een Pontiac rijder vier liter zespitter zevenzitter automaat. Daar kan voor mij echt geen Europese auto tegenop, zeker niet de roomster.
Kajuna is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-11-06, 19:26   #257
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Geeft allemaal niks, kajuna. Ieder zijn smaak... Moest alleen om jouw bericht lachen i.v.m. Jackass en de winkelwagentjes.
Oud 17-11-06, 10:21   #258
Legende

Vašek's avatar

Nationaliteit:
Nederlands debuut nieuwe Skoda Fabia op AutoRAI

LEUSDEN - De Nederlandse Skoda-importeur zal de nieuwe Fabia wél tonen op de AutoRAI 2007. Daarmee is de kakelverse vijfdeurs hatchback al enkele maanden voor zijn marktintroductie op Nederlands grondgebied te zien.

ANP
Vašek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-11-06, 08:59   #259
Legende

Marcel's avatar

Nationaliteit:
bron : Prague Daily Monitor

http://www.praguemonitor.com/ctk/?st...46322i20061123

Skoda heeft auto numero 500.000 gemaakt dit jaar. Een record dus in het 100-jarige bestaan van Skoda.
De betreffende auto was een Roomster en is bedoeld voor een Tsjechische klant.
Skoda gaat er vanuit dat men dit jaar wereldwijd 530.000 auto's zal verkopen.
Sinds 1991 is Skoda opgenomen in het VW-concern.

skoda verkopen.JPG
Marcel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-12-06, 13:11   #260
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
.
Citaat:
Eerste foto's nieuwe Skoda Fabia

Bron: www.autotelegraaf.nl

LEUSDEN - Ruim zes jaar na de introductie van de Fabia brengt Skoda de tweede editie op de markt. De Fabia, het kleinste model in het programma van de Tsjechische Volkswagen-dochter, debuteert wederom als vijfdeurs hatchback. De Combi blijft daarnaast onveranderd leverbaar, maar ook voor die variant staat een opvolger gepland.

De tweede editie is net als zijn voorganger, waarvan er wereldwijd 1,5 miljoen zijn verkocht, destijds spiksplinternieuw. De Fabia heeft een totaal eigen gezicht, al doen de zwarte A- en B-stijl direct denken aan de populaire tegenhangers Suzuki Swift en Mini, terwijl de C-stijl stilistisch nagenoeg gelijk is aan die van de Japanner. Net als de grotere Roomster beschikt de Fabia over het bolle front met kloeke lichtunits.

In vergelijking met het huidige type is de nieuweling gegroeid. Van bumper tot bumper meet de Fabia II nu net geen vier meter, 3,992 meter om precies te zijn. De deurgrepen rechts en links liggen voortaan 1,642 meter uit elkaar en het hoogste punt van de hatchback bevindt zich nu op 1,498 meter. Door de toegenomen buitenafmetingen is onder andere de bagageruimte gegroeid. Het volume bedraagt 300 liter, een plus van 40 liter. Ook achterin is meer inhoud gecreërd, aangezien ook het laadvolume met neergeklapte achterbank is toegenomen: van 1.016 tot 1.163 liter.

De fabrikant heeft zeven motoren voor de compacte hatchback beschikbaar. De driecilinder 1.2 HTP met 60 pk en 69 pk, een 1.4 16V met 86 pk en een 105 pk sterke 1.6 16V benzine en de diesels, de 1.4 TDI met 61 pk en 80 pk en 1.9 TDI, goed voor 105 pk.

Skoda gaat de Fabia aanbieden met voor het model nieuwe veiligheids- en comfortverhogende voorzieningen, zoals raamairbags, een zestraps Tiptronic-automaat, elektronisch geregelde airconditioning, Bluetooth -telefoonvoorbereiding en audiosysteem met aansluiting voor iPod of MP3-speler. Nieuw is een extra bevestigingspunt voor kinderzitjes om de voorwaartse beweging van een kinderstoeltje bij een kop-staartbotsing te beperken.

Prijzen van de nieuwe Fabia zijn nog niet bekend. De importeur hoopt de tariefstelling eind januari bekend te maken, ruim voor zijn Nederlands debuut op de AutoRAI 2007, eind maart, begin april.
Een stevig stukje jatwerk van de Tsjechen, mag ik wel zeggen.

Ter vergelijking helemaal onderaan twee foto's van de Suzuki Swift; oordeelt u zelf.
Bijgesloten afbeelding
Bestandstype: jpg fabia1.jpg (56,6 KB, 4x bekeken)
Bestandstype: jpg fabia2.jpg (55,4 KB, 2x bekeken)
Bestandstype: jpg swift1.jpg (59,9 KB, 0x bekeken)
Bestandstype: jpg swift2.jpg (78,5 KB, 2x bekeken)
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels