![]() |
|
|
#181 |
|
Legende
|
Skoda Octavia heeft zich in 2005 genesteld in de top 10 in de middenklasse. De druiven voor Vectra, Mondeo en Laguna zijn zuur.
1. Volvo S40/V40 9.488 stuks 2. Peugeot 407 9.484 3. VW Passat 6.777 4. Audi A4/S4 6.203 5. Toyota Avensis 5.450 6. BMW 3-serie 5.415 7. Skoda Octavia 4.517 8. Opel Vectra 4.123 9. Ford Mondeo 4.043 10. Renault Laguna 3.750 |
|
|
|
|
|
#182 |
|
Volwaardig Lid
|
Ik vind Superb persoonlijk leukste van allemaal...als er doorgaat en die kleine sport wagen wordt gemaakt,dat lijk mij wat..die Yeti vind ik echt niks aan ... sorry allemaal
![]() |
|
|
|
|
|
#183 |
|
Legende
|
Winst Skoda meer dan verdubbeld in 2005
De winst voor belastingen van Skoda Auto, de Tsjechische autoconstructeur, is in 2005 meer dan verdubbeld (+108 pct) tot 10,1 miljard Tsjechische kronen (357 miljoen euro). Dat meldt het bedrijf donderdag. Skoda verkocht vorig jaar negen procent meer wagens. De Tsjechische autobouwer, een onderdeel van het Duitse Volkswagen, schreef de winstgroei toe aan kostenbesparende maatregelen en aan de grotere vraag naar zijn Octavia-model. "De globale verkoop van de Octavia nam in 2005 met 28 procent toe tot meer dan 233.000 voertuigen", aldus Skoda. De verkoop van het Fabia-model daalde met vier procent tot 236.000 wagens; de verkoop van het luxemodel Superb stagneerde. De omzet steeg veertien procent tot 187 miljard kronen. Het was het tweede jaar op rij dat Skoda zijn winst verdubbelde. "Dankzij de grote verkoop in Duitsland, Groot-Brittannië en Spanje, steeg de omzet van Skoda in West-Europa met bijna vijftien procent", verklaarde het bedrijf. Skoda, de grootste Tsjechische onderneming, verwacht in 2006 voor het eerst meer dan een half miljoen wagens te zullen verkopen. In 2005 steeg het aantal werknemers zowat acht procent tot 22.500 personeelsleden. Skoda zou bovendien meer fabrieken willen bouwen. "Om de volgende jaren een constante groei te verzekeren voor het bedrijf zal er speciale aandacht worden besteed aan de verdere uitbreiding en ontwikkeling van nieuwe assemblagecentra, in het bijzonder in Rusland en China", meldde Detlef Wittig, de voorzitter van de Raad van Bestuur./.SIJ/JDV |
|
|
|
|
|
#184 |
|
Legende
|
Škoda heeft vandaag op de Salon van Genève officieel de Roomster getoond.
De prijzen in Tsjechië zullen beginnen bij 339.900 kronen voor een basisuitvoering met 1.2 l motor. Levering start in juni. In het buitenland gaat Roomster basis uitvoering 12.900 euro kosten. |
|
|
|
|
|
#186 | |
|
Legende
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#187 |
|
Moderator
|
Ik wilde al zeggen... Reken maar rustig op 15-16000 Euro voor de basisversie.
|
|
|
|
|
|
#188 |
|
Legende
|
Sterkere 1.4 voor Skoda Fabia
Skoda vervangt in juni de handgeschakelde 1.4 met 75 pk door een vijf pk sterker exemplaar met gelijke cilinderinhoud. Voor de automaatversie verandert er niets. De krachtbron komt alleen in de Combi en Sedan te hangen. Laatstgenoemde variant is in Nederland niet meer leverbaar. |
|
|
|
|
|
#189 |
|
Actief Lid
|
Ik heb nog eens goed naar die foto's gekeken van de deurinzet. Het is een rare lage inzet die voordeur (als je niet uitkijkt stoot je waarschijnlijk je hoofd), maar daardoor heb je misschien wel minder kans op sneeuw in je auto als het hele dak weer eens vol ligt. Bij mijn huidige auto (PT Cruiser) ligt er gelijk een laag sneeuw op de stoelen als ik een deur opendoe.
|
|
|
|