het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 10-09-07, 11:19   #81
VIP Lid

Elly's avatar

Nationaliteit:
Dat met een wijde boog om fietsers heen rijden is ons ook opgevallen, wat dat betreft is fietsen op zulk soort wegen veiliger dan in NL.
Elly is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-09-07, 19:12   #82
Volwaardig Lid

zapalky's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
kukel schreef:
Bericht bekijken
Rijstijl.

Ik moet het met u toch eens over hebben.
Over de euro.
Stel dat deze komt in 2015, dat heb ik uit betrouwbare bron vernomen, dan dienen vanaf heden ogenblikkelijk en terstond de Tsjechen hun rijbewijs in te leveren en moeten ze opnieuw examen doen.
De rijstijl is werkelijk abominabel......
Kukel, ik ga helemaal met je mee.
Ik heb er net weer een dikke vier weken opzitten, voel me in Tsjechie meer "thuis" dan in Amsterdam; je zou van mij eigenlijk geen kwaad woord moeten horen, maar toch! Je hebt helemaal gelijk. Sterker nog: Mijn "maatje" waar ik nu zo'n 15 jaar zaken mee doe is een van die suicidale weggebruikers. Het grenst aan het ongelofelijke. Hij was één van de eersten die de Skoda-badkuipen kon ontvluchten en reed in een Citroën XC. Dit zou en moest de hele wereld ( binnen een straal van 10 Km) moeten weten. De tenenkrullende snelheid die hij normaal vond in het passeren van gehuchten, door kronkelstraatjes met een breedte van minder dan 3 meter vond hij maar gewoon. "ze horen me aankomen, en ze gaan maar uit de weg!". Plaatsvervangende schaamte. Dit nu is exact wat ik lokaal dan ook dagelijks meemaak. Het Credo: Ik heb een nieuwe en dure auto, die kan heel hard, dat zal je weten ook en jij ben een suffie. En inderdaad, meestal op lokale verbindingswegen, 2-baans en aan het einde sta je allemaal te wachten voor de spoorwegovergang. Denk nou niet dat ik een "suffie" ben. Het motorvermogen van mijn "voiture" laat in de overtreffende trap de meeste Tsjechische autootjes voor úúren het nakijken. Maar die gasten kunnen dus niet autorijden. Het moet alleen maar HARD. Geen beheersing. Maar goed: enige nuance is wel op z'n plaats. Als je bijna 2 generaties in een rijdend kolenhok jezelf mocht voortbewegen; en dan alleen maar voor de gegoede stand, en nu krijgt iedere jonge hond een "lease-bak", of heeft de overwaarde van de tweede hypotheek omgezet in een wervelende aanschaf, dan snap ik dat wel een beetje. Dat suicidale gebrek aan verkeersinzicht vind ik echter wel zorgelijk.
Ik heb mijzelf er mar een beetje op aangepast. Even zo aan de generatie boven mij die, nog steeds rijdende in Trabant, 102 of Wartburg, consequent 45 blijven rijden. "Veilige" snelheid toch? En dan ga ik het nu niet hebben over de onhebbelijkheid om op een technisch gesproken rechtdoorgaande weg ineens de richtingaanwijzer naar links of rechts te activeren omdat een afslag NIET wordt genomen.
"s Lands wijs, 's Lands eer!
Ik blijf er bij: Prachtland!
zapalky is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-09-07, 22:26   #83
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
Schitterend ? Leuke verteltrant en voor herhaling vatbaar. Kom maar op met je verhalen.

Zelf heb ik ook een dergelijke ervaring met een zeer ervaren Tsjechische Skoda 105 coureur.
We werden eens uitgenodigd om een ijshocky-wedstrijd in Plzen te bezoeken. Vriend Henk en ik. Besloten werd om met de auto van Henk, een Mitshibushi Colt daarnaar toe te rijden en omdat Mira, onze Tsjechische 105 coureur, de weg wist mocht hij rijden. Nu, heen, naar Plzen ging nog wel. Hij hield zich redelijk aan zijn skoda-snelheid. Maar op de terugweg naar Zbyslav...? Ik had het zweet in mijn o...broekje. Wat ging die man te keer. 80, 90 en waar het enigzins kon nog sneller op die smalle binnenwegen. Gelukkig geen kip op de weg anders hadden we de hele week kippensoep gegeten. Hij waande zich een Rallyrijder en ingrijpen of het stuur overnemen kon ook niet want Henk en ik hadden beiden een paar pivootje achter de kiezen. Sindsdien laat ik Mira niet meer in mijn auto rijden.
Tabe is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-09-07, 22:39   #84
cor
Super Lid

Nationaliteit:
met kennissen van ons van zebrak naar beroun: 260 km op de snelweg!!!!!!!
cor is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-09-07, 22:42   #85
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
in een Skoda?
Tabe is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-09-07, 22:43   #86
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Tabe schreef:
Bericht bekijken
... een Mitsubishi Colt ...Ik had het zweet in mijn o...broekje.
Citaat:
Tabe schreef:
maar met de snelheid waarmee hij over de Tsjechische wegen schiet dan ziet ie geen fl... barst. Heb dat zelf ondervonden. Had nauwelijks tijd om te fotograferen....
Tabe dat moet je intussen wel weten, een Colt gaat overal en door alles heen !
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-09-07, 22:57   #87
cor
Super Lid

Nationaliteit:
Citaat:
Tabe schreef:
Bericht bekijken
in een Skoda?
het allernieuwste type (was 2 jr geleden)
cor is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-09-07, 20:23   #88

kukel's avatar

Nationaliteit:
1993

Met 2 oude Skoda 's op pad.
Volgens mij zijn het van die lange slag motoren.
De Tsjechen zaten achter het stuur.

Hadden ze onderling afgesproken wie er het eerst zou zijn.

Doodsangsten hebben we uitgestaan.
Knetter-knettergek.
Nooit geweten dat een ouwe Skoda zo hard kon gaan.
Gewoon het gaspedaal ingedrukt houden en vooral niet meer loslaten.

Wat een bochtenwerk, wat een herrie, wat een idioterie.
kukel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-09-07, 20:40   #89
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
cor schreef:
met kennissen van ons van zebrak naar beroun: 260 km op de snelweg!!!!!!!
Citaat:
Tabe schreef:
in een Skoda?
Citaat:
cor schreef:
het allernieuwste type (was 2 jr geleden)
Nu maak je me toch nieuwsgierig, cor: welk model Skoda haalt 260 km???
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-09-07, 20:55   #90
Super Lid

Maria's avatar

Misschien een getunede Superb V6 2.8 30V/142kW?
Maria is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels