|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#11 |
|
VIP Lid
|
Hij heeft er geen papieren bij, dus invoeren gaat toch niet lukken
Maar waarschijnlijk geld de ouder dan 8 jaar regel voor aanhangers ook niet meer nu die voor auto's ook vervallen is... ![]() |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Nieuw Lid
|
NL aanhanger exporteren naar CZ
Ik woon in CZ en wil volgende week in Nl een aanhanger met kenteken kopen en mee naar CZ nemen. Ik heb een auto met CZ kenteken.
Heeft iemand hier ervaring mee? Moet ik voor de aanhanger in NL exportpapieren halen? Moet ik de aanhanger eerst in CZ verzekeren voor ik er mee mag rijden? Heeft iemand nog andere tips? Joost |
|
|
|
|
|
#14 |
|
VIP Lid
|
ik rijd met een tsjechische nummerplaat, mijn aanhanger (>750kg) heeft een nederlands kenteken. Nooit problemen MAAR LET OP:
Een nederlandse autoverzekering dekt ook de getrokken aanhanger (zie code A F op de groene kaart), een tsjechische autoverzekering NIET (alleen code A op groene kaart) Je moet de aanhanger dus apart verzekeren. In NL is er geen verz.mij. te vinden die dat doet! Ik heb m'n in NL geregistreerde aanhanger zonder problemen bij Ceska Pojistovna verzekerd. Toen er nog grenscontroles waren was het enige wat de douane wilde zien waren de verzekeringspapieren. |
|
|
|
|
|