het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 27-03-07, 18:18   #301
Actief Lid

Skifanaat's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
SpongeBob schreef:
Bericht bekijken
Ja hoor, hij moet weer de RS uitvoering hebben...

Schitterende auto trouwens. De folder ligt bij mij op tafel, maar ik mag alleen maar genieten van het plaatje.
Nou Spongebob, nog even sparen misschien....?
Maar je hebt gelijk, heerlijke auto en heel veel fun om in te rijden.
(en het foldertje heb ik ook nog steeds hoor!)
Skifanaat is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-04-07, 21:40   #302
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Skoda Roomster Scout vertrekkensklaar

Skoda heeft z'n avontuurlijke versie van de Roomster klaar. Die heet, naar analogie met de stoer aangeklede versie van de Octavia, Scout. Op vier en vijf mei wordt het model in ons land (België)geïntroduceerd. Met z'n robuust uitgevoerde bumperschilden, wielbogen en dakrails is de Roomster Scout 14mm langer, 11mm breder en 43mm hoger dan het standaardexemplaar.

De Scout staat steeds op 16-duims lichtmetalen velgen en is optioneel met 17-duims exemplaren verkrijgbaar. Het interieur krijgt een specifieke uitstraling. Die wordt verzekerd door zilverkleurige sierstukken, een lederpack dat het stuur en de versnellingspook omvat en een specifieke reliëfstof met twee tinten voor de zetelbekleding.

De Scout-versie is niet voor het ganse motorenpalet van de Roomster beschikbaar. Benzinerijders moeten kiezen uit de 1.4 16v met 86pk of de 1.6 16v met 105pk. De dieselopties zijn een 1.4 TDI (driecilinder) met 80pk en de 105pk sterke 1.9 TDI (viercilinder). Allen zijn ze gekoppeld aan een handgeschakelde vijfbak, maar de 1.6 16v kan optioneel aan een Tiptronic zestrapsautomaat gepaard worden. Technische aanpassingen zijn er niet; de Roomster Scout sleept zich gewoon aan de voorwielen door het verkeer.

Een benzine is er vanaf € 16.590. De goedkoopste diesel wisselt voor € 18.290 van eigenaar.

auto55.be
Bijgesloten afbeelding
Bestandstype: jpg scoda.jpg (107,4 KB, 8x bekeken)
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 08-06-07, 22:14   #303
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Skoda verhoogt productie voor 2007

AMSTERDAM - De productieteller van Skoda komt dit jaar 6,2% hoger uit dan oorspronkelijk beoogd. De Tsjechische Volkswagen-dochter beraamt een productie van 616.000 stuks tegen 580.000 geplande eenheden. Daarmee verbreekt de fabrikant het afgelopen jaar neergezette record.

Skoda zegt dat de vraag naar zijn modellen blijft aanhouden. Voor komend jaar wordt gedacht aan een productievolume van 650.000 units.

-----

Eerste actiemodel voor verse Skoda Roomster

LEUSDEN - Skoda Nederland blijft volhouden dat de Roomster naar behoren verkoopt, ondanks dat tal van dealers signalen geven dat de afzet tegenvalt. Een teken dat de dealers wel eens gelijk kunnen hebben, volgt nu in de vorm van het eerste actiemodel, dat slechts enkele maanden na de verkoopstart volgt. De importeur lanceert de Style met gratis Plus-pakket.

De Roomster Style wordt tijdelijk geleverd met het optionele +-pakket waarvoor geen cent extra hoeft te worden afgerekend. Volgens de importeur levert dat de koper een besparing op van € 980,-. En wie voor 30 juni beslist, krijgt er bovendien een gratis navigatiesysteem van ViaMichelin ter waarde van € 670,- bij.

Het Plus-pakket bestaat uit 15 inch lichtmetalen velgen in Avior-design, sportieve dakrailing, extra donker getinte achterportierramen en achterruit, vier handgrepen in de hemelbekleding, twee leeslampjes vóór, een leeslampje middenachter en een make-up spiegel in de zonneklep aan passagierszijde. Skoda vraagt voor de Roomster Style+ minimaal € 18.175,- (1.2 driecilinder motor). Het type is verkrijgbaar met drie benzine- en drie dieselmotoren.

Bron: www.autotelegraaf.nl
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-06-07, 07:43   #304
Moderator

Gorrit's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
PuNkEnStEiN schreef:
..Skoda Nederland blijft volhouden dat de Roomster naar behoren verkoopt, ondanks dat tal van dealers signalen geven dat de afzet tegenvalt...
Die tegenvallende cijfers begrijp ik wel. Die Roomster vind ik nl. een foeilelijk ding , lijkt meer een rijdend tuinhuisje..
Gorrit is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-06-07, 08:23   #305
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Mijn probleem geldt niet zozeer het uiterlijk. Hij is apart, dat zeker, maar met o.a. met een verschuifbare achterbank, gekoeld handschoenenvakje, veel bergruimte en cruisecontrol is het wel een hele praktische (gezins)wagen. Maar..... Ik vind hem gewoon te duur.
Oud 09-06-07, 08:27   #306
Moderator

Gorrit's avatar

Nationaliteit:
't is een kwestie van smaak en daar valt gelukkig niet over te discussiëren. En de prijs.. tsja die is pittig
Oud 09-06-07, 19:00   #307
Actief Lid

pekar's avatar

Tsja, ik zou er wel in vervoerd willen worden, lijkt me een hoop beenruimte achter maar ja......... Mijn chauffeur heeft volgens zijn CAO recht op een grote Duitser...:snik:
pekar is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-06-07, 19:32   #308
Moderator

Gorrit's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
pekar schreef:
Mijn chauffeur heeft volgens zijn CAO recht op een grote Duitser...:snik:
Zie die maar 's achterin een Škoda te krijgen
Oud 17-07-07, 11:56   #309
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Skoda zuinig met info over Fabia Combi

LEUSDEN - Skoda doet nog uiterst geheimzinnig over de nieuwe Fabia Combi, die tijdens de autotentoonstelling van Frankfurt (13-23 september) dit jaar wordt onthuld. Slechts één foto heeft de Tsjechische autofabrikant vrijgegeven en daar moeten we het dus voorlopig mee doen.

combi.JPG

Ook gegevens als lengte, breedte en hoogte blijven voorlopig nog binnen de muren van de fabriek. Benieuwd zijn we uiteraard ook naar de inhoud van de bagageruimte want daar koop je tenslotte een stationwagon voor. Het zal in ieder geval fors meer zijn dan de 300 liter waarover de hatchbackversie beschikt.

Zelf denken we dat de Combi over zo’n 430 liter beschikt en meer dan 1100 liter indien de achterbank omlaag wordt geklapt. Op motorisch gebied zullen er amper verrassingen zijn en zal het gamma bestaan uit de motoren die we al kennen van de onlangs geïntroduceerde nieuwe Fabia. De stationwagon staat begin 2008 bij de Nederlandse dealers.

Bron: www.autotelegraaf.nl
Oud 27-08-07, 10:24   #310
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Yvonne Roelofsen schreef:
......ik heb twee klassieke skoda's gekocht
Heb je soms een fotootje voor dit forum van de auto's. Dit voor onze liefhebbers van oldtimers.
Tabe is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels