![]() |
|
|
#231 |
|
Legende
|
Skoda op weg naar één miljoen verkopen
Skoda wil uiterlijk in 2015 één miljoen auto's op jaarbasis produceren. Dat heeft het concern laten weten aan een journalist van de Tsjechische krant Mlada fronta Dnes. Momenteel bouwt de Volkswagen-dochter minder dan een half miljoen auto's.
De productie moet dit jaar boven de 500.000 stuks uitkomen, een aantal dat de autofabrikant nooit eerder heeft gehaald. De Roomster moet voor het laatste zetje zorgen. De MPV is eerder dit jaar in productie gegaan en de fabrikant verhoogt dit najaar de output met 30% tot 20.000 eenheden. Om de één miljoen stuks te halen, speelt onder de afzet in China een belangrijke rol. De Tsjechen willen één op de tien auto's in dat Aziatische land vervaardigen. Daarnaast ververst Skoda het modellengamma en vult het aanbod met nieuwe types aan. Naast de Roomster, die dit najaar pas in Nederland op de markt komt, verschijnt volgend jaar de opvolger van de Fabia (wederom als hatchback, Combi en Sedan). Vervolgens is het de beurt aan de tweede generatie Superb en komt er een Cross-over bij. AutoTelegraaf |
|
|
|
|
|
#232 |
|
Legende
|
Skoda heeft eerste "echte" foto's gepubliceerd van Joyster
|
|
|
|
|
|
#233 |
|
Moderator
|
Hummm... Ziet er niet onaardig uit.
|
|
|
|
|
|
#234 |
|
Legende
|
bron : Prague Daily Monitor
http://www.praguemonitor.com/ctk/?st...42213i20060928 Skoda wil dit jaar in totaal 530.000 auto's verkopen. vorig jaar heeft men er 492.000 verkocht. in de eerste 7 maanden van 2006 steeg de verkoop al met 12.4% naar 275.000 stuks. de verkopen van de octavia stegen met 21.5% , de fabia met 4.2% , de suburb met 2.6%. skoda heeft over de hele wereld 26.000 mensen in dienst. men verkoopt in 90 landen. fabrieken in tsjechie, bosnie, india, kazachstan en in de oekraine. |
|
|
|
|
|
#235 | |
|
Legende
|
Citaat:
maar dit is weer een montage foto. |
|
|
|
|
|
|
#236 |
|
Moderator
|
Och, denk die enorme "lichtbak" op de achterklep weg en dan oogt het al stukken beter.
![]() Maar het zicht naar achteren lijkt me hoe dan ook belabberd. |
|
|
|
|
|
#237 |
|
Forum Freak
|
Maar ik hoef hem niet, ik heb zowiezo de pest aan tweedeurs auto's.
|
|
|
|
|
|
#238 |
|
Moderator
|
Er zal heus wel een vijfdeursversie van komen, hoor...
![]() |
|
|
|
|
|
#239 |
|
Forum Freak
|
Ik vind de achterraampjes daar niet naar uitzien, maar misschien vergis ik me wel!!
|
|
|
|
|
|
#240 |
|
Moderator
|
Dan ontwerpen ze gewoon een andere vorm zijruiten voor het vijfdeursmodel. Dat zie je bij zoveel automerken.
![]() Peugeot deed en doet dat bij de 200 en 300 serie, en kijk ook maar naar de nieuwe Opel Corsa: |
|
|
|