Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Toerisme - Vervoer
Grenscontroles opgeheven

Grenscontroles opgeheven

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 30-03-08, 10:17   #31
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Schengen uitgebreid tot luchthavens van 9 EU-landen

De Schengenruimte is zondag om 0.00 uur uitgebreid tot de luchthavens van acht Centraal-Europese landen en Malta. De grenscontroles voor personen die binnen deze zone reizen, zijn afgeschaft. Dit betekent dat 400 miljoen personen nu zonder paspoort binnen 24 Europese landen kunnen reizen.

De toetreding tot de EU van negen nieuwe landen - Estland, Hongarije, Letland, Litouwen, Malta, Polen, Slovakije, Slovenië en Tsjechië - is hiermee compleet. De openstelling van de luchthavens ging in veel landen gepaard met feestelijkheden.

De Schengenruimte voor vrij verkeer van goederen en personen telt op dit moment 24 landen (22 van de 27 lidstaten van de EU plus IJsland en Noorwegen). Cyprus en de niet-EU-leden Zwitserland en Liechtenstein treden eind dit jaar toe tot de ruimte. Bulgarije en Roemenië, sinds 1 januari 2007 lid van de EU, treden in 2011 toe.

Op de luchthaven van Praag stelde eerste minister Mirek Topolanek (rechts) een symbolisch gebaar: met een druk op de knop haalde hij een ijzeren hek op. (Foto AFP)

tijd.be

idnes.cz
Oud 17-07-08, 20:21   #32
Nieuw Lid

jcrd's avatar

Nationaliteit:
Grenscontroles?

Hoi allemaal, yes over 3 weken gaan wij voor 2 weken naar Tsjechie naar het Reuzengebergte in een vakantiepark maar nou heb ik van diverse mensen gehoord dat er bij de grens iedereen die niet uit Tsjechie komt wordt aangehouden en dat je hele auto overhoop wordt gehaald. Klopt dit of is het weer een fabeltje?
Maar ondanks die verhalen of ze nou waar zijn of niet we hebben er super veel zin in ....
Groetjes,
jcrd is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-07-08, 20:28   #33
Moderator

Gorrit's avatar

Nationaliteit:
De grenzen zijn inmiddels al een tijdje geheel open. Zie ook hierboven. Slechts incidenteel wordt er gecontroleerd, net als aan de Nederlands-Duitse grens.

Broodje-aap verhaal dus

Bericht 17-07-08 om 21:06 aangepast door Gorrit.
Reden: verplaatst naar bestaand topic over grenscontroles
Gorrit is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-07-08, 22:40   #34
Actief Lid

Jos van Zetten's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
jcrd schreef:
Bericht bekijken
..... nou heb ik van diverse mensen gehoord dat er bij de grens iedereen die niet uit Tsjechie komt wordt aangehouden en dat je hele auto overhoop wordt gehaald.
Nee hoor.
Ik ben nu 6x naar Tsjechie geweest, dus 12x de grens overgestoken, ben ik 1x aangehouden aan de grens Polen-Duitsland.
Ik reed in een jeep met geblindeerde ramen achter en was alleen.
Geblindeerde ramen zijn voor ons niet vreemd met een grijs kenteken auto, maar zij vonden het verdacht. Toen hij de achterklep open deden en de kampeer spullen zag tot aan het dak opgestapeld werd deze beambte al bij gedachte alles er uit te moeten tillen.
En ik mocht weer door rijden.

En nu zijn de grenzen open.
Wel doet men, net als aan de Nederlandse grens, steekproefsgewijs controles.
Oud 17-07-08, 22:53   #35
Super Lid

jan nijdam's avatar

Nationaliteit:
Het voordeel van de open grenzen is dat je snel door kunt rijden. Alleen moet je het woordje snel niet te letterlijk nemen, want de verkeers/snelheidscontroles zijn behoorlijk toegenomen. De werkloze douaneambtenaren moeten toch iets doen. Ook zijn er meer algemene controles. Dus als je een dagje ergens naar toe gaat, neem in ieder geval de paspoorten mee.
jan nijdam is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Forumnavigatie

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.2.0 - RSS Feed