|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#21 |
|
Actief Lid
|
Ik vind het ook jammer.
Je maakte nog eens wat mee. Zo waren wij een jaar of negen geleden in oktober bij een (paar dagen durende) bruiloft geweest... Toen we de grens over wilden werden we aangehouden. Auto aan de kant van de weg en een bijzonder grote geuniformeerde vrouw begon fanatiek met het doorzoeken van de auto. Eerst keek ze onder de stoelen... niets Toen in de kofferbak. Oeps. Wij hadden bij het weggaan twee grote dozen meegekregen en hadden werkelijk geen idee wat er in zat. Ik probeerde dat uit te leggen... en riep om de paar minuten 'svatba'- want veel Tsjechische woorden ken ik niet... Ze maakte een van die dozen open - pakte het grootste wat ze zag (een in veel aluminum verpakte 'bobbel'). Ze maakte het open... er kwam een nog warme gebraden kip tevoorschijn. Ze lachtte hartelijk en zei "Anno svatba". Liet de rest voor wat het was en wenste ons een goede reis. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Forum Freak
|
Dat is nog eens lachen Loura,
Ja, die charmes zullen we met zijn allen toch wel gaan missen zo zonder die controles....
|
|
|
|
#23 |
|
Actief Lid
|
De grenscontrolles waren de laatste jaren toch al veel soepeler. dan voorheen. Ik kan me herinneren dat de douane onze caravan binnenste buiten keerde om te zien of we geen mensen naar de vrijheid smokkelden.
|
|
|
|
#24 |
|
Forum Freak
|
Toen het communisme nog regeerde, kampeerden wij regelmatig in Tsjechoslowakije met een alpenkreuzer. In ons model was er een vak waar ongeveer een mens in kon (ik moet er echt niet aan denken!!!) waar je niet bij kon als hij was opgevouwen.
We hebben de alpenkreuzer meerdere malen op moeten zetten aan de grens. Gelukkig waren we er op bedacht en konden we het heel erg snel! Er lag altijd alleen maar beddengoed in! In onze caravan hebben ze nooit gekeken, hooguit door de ramen, alleen in de auto keken ze regelmatig. Ik ben alleen maar blij dat dit nu ook in Tsjechië is afgelopen, ik vond het toch altijd wel een beetje spannend, tenslotte had je, zeker in die tijd, altijd wel iets bij je wat eigenlijk niet mocht, zoals bijvoorbeeld tijdschriften!
|
|
|
#25 |
|
Actief Lid
|
Mijn zusje had hetzelfde in Tsjechoslovakije en moest altijd aan de kant wachten tot er iemand kwam die dan de hele vouwwagen doorspitte. Ze ging dan altijd uitgebreid koffie zetten tot ergernis van de douane beambten.
Zo iets van: lekker puh!
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Legende
|
bron : http://www.praguemonitor.com/en/250/...al_news/17036/
volgens het duitse blad Bild, is het aantal illegale grenspasseringen dramatisch gestegen sinds Polen en Tsjechie bij Schengen zijn aangesloten. sinds 21 december zijn er langs de tsjechische grens 641 illegalen gepakt. ter vergelijk : in de eerste halfjaar van 2007 zijn er langs de 1.253 km lange grens met Polen en Tsjechie 484 illegalen gepakt. volgens Bild wordt ook maar 1 op de 2000 auto's uitvoerig gecheckt. Bild schrijft ook dat de cijfers van het aantal illegalen wel eens 10x zo hoog zouden kunnen zijn.
|
|
|
|
#27 |
|
Actief Lid
|
Dat is wel schrikken. En waar komen die dan vandaan?
|
|
|
#28 |
|
Legende
|
bron : http://www.praguemonitor.com/en/263/...al_news/17946/
dmv een zeer uitgebreide check van personen door geheel Tsjechie, heeft men 10.000 buitenlanders en tsjechen gecheckt. hiervan zijn er 11 de grens over gezet ivm illegaal verblijf in Tsjechie. tevens werden er 4 gezochte criminelen opgepakt. men controleerde 3500 auto's en 30 treinen. dit was de eerste grootsscheepse actie sinds de toetreding tot Schengen. controle.jpg
|
|
|
|
#29 |
|
VIP Lid
|
nou, dat valt dus heel erg mee! 1 op de duizend is illegaal.
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Legende
|
Tsjech demonteert verkeersbord als souvenir
Gisteren heeft een Tsjech aan de Duits-Tsjechische grensovergang op de autobaan A17 Dresden-Praag een aanwijzingsbord als souvenir willen meenemen. Politiebeambten kregen de man in de gaten, toen hij bezig was het 1,5 op 2 meter grote bord met als opschrift "Grenzcontrolle - Pohraniční kontrola - Border Control - 200 m“ in zijn wagen te laden. De 56-jarige gaf als verklaring dat hij het bord als souvenir mee wilde nemen. Hij kon, zoals het bij buitenlanders normaal is, na het betalen van een waarborgsom van 1000 euro naar huis rijden. Tegen hem wordt nu een zaak gestart voor het plegen van diefstal.
radio.cz
|