het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 26-11-06, 15:20   #71
VIP Lid

Erik's avatar

Nationaliteit:
Student agency. Rijdt elke dag. Goedkoop (50 euro A'dam - Praag) en veel luxe!
Rijdt er alleen wel erg lang over.

Jou tip is wel een hele snelle, maar jammer dat ze zo weinig rijden!

Klik hier voor het topic over Student Agency
Erik is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-11-06, 16:30   #72
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
Wat is de volgende mogelijkheid: een enkele reis Praag-Amsterdam, ik kan het niet vinden en wat kost het??
Macek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 26-11-06, 17:30   #73
VIP Lid

Erik's avatar

Nationaliteit:
Haha, Praag - A'dam is gewoon dezelfde prijs he...

Ik heb vandaag t mailtje van Student Agency ontvangen, in het Tsjechisch.
Ik kan de ticket bij 1 van de filialen ophalen voor 28-11 of het geld overmaken en dan krijg ik de ticket per email toegestuurd.

Wel zijn ook IBAN en BIC code bijgevoegd, dus voor de betaling wel makkelijk. Alleen omdat het geen euro-land is, moet men 5,50 euro kosten betalen. Ik heb het met spoed gedaan, omdat ik anders geen idee heb hoe lang de betaling gaat duren en wil toch graag volgende week mee haha, maar dat is wel 9 euro extra. En dan hopende dat hun bank niet nog eens wat kosten eraf haalt, dat zou minder prettig zijn!

De ticket komt op 1440 kronen.
Bestaande uit 1450 kc, R'dam-Praag en 150 kc extra tot Brno. Min de 10% korting voor jongeren tot 26 jaar.
Volgens de actuele internetkoers is dat 51.37 euro.

Jammere is dus alleen die extra overmakingskosten, gelukkig wordt de ticket zelf betaald voor me. En al zou ik het zelf moeten betalen, ik zit gewoon aan die datum vast.

Maar student agency is dus eigenlijk alleen voordelig als je de ticket gewoon bij een filiaal van hun haalt, in Tsjechië dus.

Boek je meer dan een maand van te voren kost een enkeltje maar 35 euro geloof ik.
Oud 30-11-06, 12:22   #74
Actief Lid

jordaanoever's avatar

Nationaliteit:
Het verhaal van Erik herken ik wel. Ik heb eens met een slovaak in de student agency bus gezeten. Hij reed vanuit Brno maar had dit kaartje gekocht in Bratislava voor een door Erik genoemd bedrag. Prima optie ook.
jordaanoever is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 30-11-06, 12:30   #75
Actief Lid

TMvM's avatar

Nationaliteit:
Erik,
die kosten heb je niet hoor.
ik heb vorige maand een kleine bedrag overgemaakt naar Tsjechië
met iban en bic code ben je alleen het verzonden bedrag kwijt
TMvM is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 30-11-06, 12:32   #76
Actief Lid

jordaanoever's avatar

Nationaliteit:
bij mij worden de kosten gedeeld, als het goed is kun je dit aangeven.
jordaanoever is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 30-11-06, 12:38   #77
Actief Lid

TMvM's avatar

Nationaliteit:
hehe dan heeft zeker de bank van me vriendin die kosten gehad want er werd bij mij niks extra's afgeschreven

trouwens banken zijn daar sloom, we hebben een andere bank waar we ook wat geld "zouden" naar moeten overmaken om hun iban gevraagt en nog steeds geen antwoord
TMvM is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-12-06, 19:13   #78
VIP Lid

Erik's avatar

Nationaliteit:
Die kosten heb je zeker wel. 5.50 euro hier en iets van 6 euro nog wat van de bank in CR. Natuurlijk kan je ervoor kiezen de ontvanger deze te laten betalen, of te delen, maar dan denk ik niet dat ze mijn ticket opsturen haha.

Alleen als het een euro-land betreft, moet je de optie gedeelde kosten kiezen, dan hebben beide geen kosten. Maar zolang je overmaakt naar een land waar men geen euro's heeft wel.

IK ga trouwens mijn 9 euro spoedkosten terugeisen bij de bank, want na 5 dagen is het geld nog steeds niet binnen bij Student Agency, terwijl dit binnen 1 dag gebeurd moet zijn.

Alleen is het minder prettig, dat ik woensdag vertrek en nog geen ticket heb. Ik moet ze morgen nog een keer bellen om te kijken of het geld al binnen is. Zo niet zorgt de bank maar dat ik alles terig krijg en zal ik het op een andere wijze moeten betalen denk ik... Dan is Eurolines toch wel een stuk makkelijker, gewoon naar de stad, kaartje kopen en klaar, maar goed...
Oud 05-12-06, 16:00   #79
VIP Lid

Erik's avatar

Nationaliteit:
Het gaat weer lekker... Van een goedkope busticket is ook geen sprake meer. Eerst extra kosten voor de spoedoverboeking.
Vervolgens al 5x moeten bellen of het geld er al is.

Vandaag eindelijk de mevrouw van de financiele administratie aan de lijn, blijkt dat ze me een bankrekeningnummer hebben gegeven dat ze al tijden niet meer gebruiken hiervoor. Maar dat is een EURO rekening, en aangezien ze alleen een kronenprijs hebben doorgegeven had ik euro's over gemaakt, maar goed, ook op die rekening is nog steeds niets binnen.

Maar goed, mocht het voor die tijd nog binnen komen, wat me sterk lijkt, want ik vertrek morgen al, dan stuurd ze de ticket digitaal.
Reservering blijft iig staan, moet dan in de bus betalen.
Als ze het geld als nog binnen krijgen, dan storten ze het terug (zeggen ze) En ik kan een klacht in gaan dienen bij de bank, als ik terug ben, waar het geld gebleven is...

Schiet lekker op dus. Mocht iemand een keer met Student Agency reizen, laat iemand de ticket in CR ophalen!
Oud 06-12-06, 09:36   #80
VIP Lid

Erik's avatar

Nationaliteit:
Nou goed, de laatste update haha.

Werd vanmorgen wakker gebeld op mijn Nederlandse mobiel, Student Agency, ze hadden het geld vandaag binnen gekregen.
Dus ze stuurt meteen de elektronische ticket per email naar me op, moet een half uurtje voor vertrek aanwezig zijn.

En verder komt t allemaal goed, wel service verder hoor, ze bellen terug en iedereen werkt er erg mee.

Alleen als ik terug ben, even 9 euro spoedkosten bij de bank terugeisen, want 'volgende dag is het daar' is uiteindelijk, meer dan 'volgende week is het daar' haha

Vanmiddag ben ik weg, laat als ik terug ben wel weten hoe het is bevallen met Student Agency
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels