![]() |
|
|
#121 |
|
Moderator
|
Eurolines concurreert dus tegenwoordig mee met de prijsvechter-vliegmaatschappijen?
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
VIP Lid
|
hogja het is te zeggen... ik ben redelijk veel bezig met 'betaalbare' verbindingen belgie-pardubice te zoeken... ga ik voor het icehockey(zoals meermaals), probeer ik de dag van de match aan te kommen, en daar zit nl het probleem voor mij: vanuit belgie met
skyeurope
: vlucht is om 17.00, aankomst 18.30 dacht ik: is men hockeymatch al bezig dus... Is maar een 'stom' voorbeeld dat ik geef....
ander 'belangrijk' aspect: eens je op de luchthaven bent aangekomen, dan vlug naar de hlavni nadrazi en trein op naar pardubice... ben dan zodanig gehaast dat ik altijd een taxi neem: moet je ook rekenen in je totale kostprijs... en als ik met eurolines ga: uur van aankomst is wel minder(smorgens zes uur in florenc) op 10 minuutjes wandelen van de hl n. en tegen 08.30-09.00 ben ik in pardubice... . Moet er wel bijvermelden: ik dit geboekt al van begin april dacht ik, eurolines werkt met het systeem, 75 dagen op voorhand boeken: zo 'duur', dan 60 dagen,dan 45 dagen.... als ik nu dezelfde trip boek,kost het me rond de 80 euro. Wat is er ook nog van belang: de dagen dat je vertrekt en aankomt, toeslag voor dit,toeslag voor dat... . dus concurreren met de lowcostmaatschappijen... laat me zeggen, hangt gewoon af van jezelf: wat zijn je verbindingsmogelijkheden, waar moet je zijn, doel van je reis.... . Je mag gerust zijn,wanneer de icehockeykalender uitkomt ben ik dagen bezig op de site van eurolines, skyeurope ,brussels airlines... gewoon zo goedkoop mogelijk verbinding zoeken, en wat er het best past voor mijn werk(maximum uit je verlof halen, na het werk kan ik nooit vertrekken met het openbaar vervoer,tenzij de trein van 04.30 vanuit oostende, enkele malen overstappen en 16 uur later ben ik in pce, voor 150 euro en nog doodmoe,geen optie dus. werk altijd van rond de middag tot na middernacht). In februari met skyeurope gevlogen, alles perfect verlopen, maar ben dan maar rond 20.30-21.00 op men eigenlijke bestemming, dan nog direct naar men kameraad waar ik altijd logeer, bijpraten, douchen en het is 22.30 tegen dat je buiten bent....(die eerste pivo's op tsjechisch grondgebied). Vorig jaar ook in juni naar pardubice geweest, dan was men eurolinesbus veel duurder, nl 22 euro(retour). |
|
|
|
|
|
#123 | |
|
Moderator
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#124 |
|
VIP Lid
|
euhm, en dan nog erbij te vermelden dat ik gratis logement heb bij een vriend....
(en in de zomermaanden,dit jaar 15-20 augustus, hebben tsjechische vrienden gratis logement bij mij in belgie).Door mijn werk verlies ik zowiezo toch een dag verlof voor men vervoer,dan vindt ik het nutteloos om meer te betalen dan nodig.... door prijzen uit te zoeken heb ik trouwens al verschillende combinaties gedaan, heen met eurolines,terug vliegtuig, heen vliegtuig terug studentagency, heen trein terug vliegtuig en zelfs eurolines retour ,en dit kwam veel goedkoper uit in bepaalde gevallen dan vliegtuig retour. |
|
|
|
|
|
#125 |
|
Nieuw Lid
|
skyeurope
ik heb een vraagje, heb het al eerder gevraagd maar geloof niet dat er gereageerd is.ik wou een vlucht boeken via
skyeurope
maar heb geen creditcard of visa hoe kan ik anders betalen??is er een mogelijkheid via ideal of overboeking???wil ook niet alleen daarvoor een creditcard moeten aanvragen want ben dan niet zo zuinig op mijn geld :P
groetjes nikki |
|
|
|
|
|
#128 |
|
Nieuw Lid
|
ik kom net terug vanuit tsjechie, en voor 39 euro ben ik van praag naar amsterdam gereist. het is een nachttrein dus ook nog redelijk makkelijk.
kijk eens op http://www.treinreiswinkel.nl/aanbiedingen/103 |
|
|
|
|
|
#129 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Nou, het wordt er allemaal niet makkelijker op...Alhoewel we net terug zijn uit Senohraby (met de auto heen en ik met het vliegtuig terug), had Boeda een vliegticket geboekt voor zondag a.s. heen en de 26e terug met www.click4sky.com Retourtje all-in 88 euries. Heeft iemand hier overigens al ervaring mee??? Van de week bedacht ik ineens toch ook een paar dagen te komen en ging kijken naar de mogelijkheden. Click4sky zat vol, Czech airlines had nog wel plek, maar dit kwam over de 200 euries. De nachttrein ook nog bekeken, maar ik vind het wel een hele ruk, zoveel uur. Bussen, goedkoop, maar ook tussen de 13 en 17 uur in de bus, nee, niet voor die paar daagjes die ik maar heb. Uiteindelijk maar geboekt bij
skyeurope
, voor 156 euries. Ongunstige vliegtijden (anders werd het een stuk duurder) en ook maar geen bagage mee, want dan komt er weer 20 euries bij (was eerst gratis, toen 10, toen 15, nu 20!!). Ik heb in Senohraby nog van alles liggen en Boeda heeft wat spullen van mij in zijn koffer gepropt. Maar...wel heerlijk om weer naar Tsjechië te gaan. Ik kom zondagavond aan. Mocht Boeda, die 's middags al aankomt, een auto mogen lenen van onze Tsjechische vriend, dan haalt hij me op uit Praag. Ik denk dat ik de metro neem naar I.P. Pavlova, waar de weg vanuit Senohraby op uit komt om daar gezellig in de Legenda-bar in de Legerova te zitten wachten. Zo niet, haalt Boeda me van Hlavni Nadrazi, waar de laatste trein naar Senohraby om 00.25 uur komt. Moet lukken lijkt me. Woensdagochtend vlieg ik alweer om 06.30 uur terug, dus een bliksembezoek, maar ik heb er wel even zin in!
|
|
|
|