het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 21-02-07, 07:57   #31
VIP Lid

Kajuna's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Baan schreef:
Bericht bekijken
Is die kennis dan te laat geweest met uitstappen ?
Nee, die kennis is uitgestapt. Definitief.
Kajuna is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-02-07, 09:39   #32
Nieuw Lid

bert pijnappels's avatar

Nationaliteit:
wij gaan al 15 jaar naar tsjechie en dan gemiddeld 3 keer per jaar .wij hebben ook een grote auto.en wij zetten hem ook overal neer en er is nog nooit ingebroken.alleen in de grote steden proberen wij hem in een parkeergarage te zetten.en de prijs daarvan vinden wij ook meevallen.wij rijden met de grote vakantie door heel tsjechie .en wij hebben echt nog nooit iets van dien aard meegemaakt.dus wat mij betreft kunt u gerust op vakantie gaan ,maar er kan alrijd wel iets gebeuren.
bert pijnappels is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-02-07, 11:02   #33
Actief Lid

Kyla's avatar

Nationaliteit:
Ik kom zeer regelmatig in Praag en parkeer mijn redelijk nieuwe auto (Dodge Caliber) overal waar ik hem kwijt kan, betaald, onbetaald, parkeergarage. Nog nooit problemen gehad, zelfs geen krasje.
Kyla is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 08-04-07, 16:06   #34
Nieuw Lid

Bassen's avatar

Nationaliteit:
Alarm systeem

Beste forumers,

Ik zie vaak dat de tsjechen een alarm systeem laten inbouwen, nu is er vanochtend bij ons in gebroken (in nederland) maar nu wou ik aan jullie vragen of het verstandig is (voordeliger) om alarm te laten inbouwen in Tsjechie, en zo ja waar ?

Mvg,
Niklas
Bassen is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-12-07, 18:39   #35
Nieuw Lid

Bassen's avatar

Nationaliteit:
Nog steeds de zelfde vraag, we gaan vrijdag naar tsjechie dus voor vrijdag een andwoord zou top zijn
Bassen is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 17-12-07, 20:02   #36
Actief Lid

Baan's avatar

Nationaliteit:
VOOR vrijdag reageren

Hier een reactie
Start onderbreker? Kan nooit geen kwaad.( bij auto`s na 1998 al standaard)
Het kan gemonteerd worden in Nederland, of ergens anders in Europa.
Maar? Is het nodig?
Misschien geeft het je een veilig gevoel, dan zeker doen.

Verplicht voor de verzekering? dan vragen ze een gekeurd bedrijf dat bij hun staat ingeschreven.(certificaat)

Auto met een start onderbreker en er is toch ingebroken dan staat je auto er misschien nog, en kun je waarschijnlijk nog naar de garage voor een raam of slotje.
Wat is wijsheid?
Waar je het zou moet laten doen weet ik niet.
Welk systeem ?

http://www.stavc.nl/preventie/tips_d...ev=3&TipsID=10
Baan is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-05-08, 19:37   #37
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Autodiefstal: Tsjechië wil onderdelenhandel strenger controleren

Tsjechië wil harder optreden tegen de autodieven. Het kabinet heeft vandaag een voorstel van de minister van Binnenlandse Zaken, Ivan Langer, goedgekeurd om de tweedehands auto-onderdelen dealers strenger te controleren op de herkomst van de tweedehands zaken en wagens.

Momenteel eindigen naar schatting vier van de vijf gestolen auto's gedemonteerd in de tweedehandshandel. De diefstal van auto's en auto-onderdelen en het openbreken van de auto maakt ongeveer een kwart uit van de totale criminaliteit in de Tsjechische Republiek.

radio.cz
Freddy2005 is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-05-08, 20:01   #38
Actief Lid

Baan's avatar

Nationaliteit:
Autodiefstal melden

Misschien toch nog een tip om narigheid te voorkomen.
Het zal je maar gebeuren met in de auto het rijbewijs , kentekenbewijs, paspoort of ID. en de verzekeringspapieren.

http://autodiefstal.rubrieken.com/
http://www.politie.nl/Flevoland/Prev...todiefstal.asp
http://www.veilig.nl/risico's/autodiefstal.htm

Bij Praagse autodieven schijnen vooral de VW-Golf en Audi in trek te zijn.
Bron :http://www.crookie.nl/id20.htm

Baan is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-05-08, 23:44   #39
VIP Lid

Rika/Gerben's avatar

Nationaliteit:
maar die spullen moet je ook nooit in je auto laten liggen.
En altijd even een kopie maken voor je op vakantie gaat.
Rika/Gerben is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 18-05-08, 19:49   #40
Volwaardig Lid

Antonio's avatar

Nationaliteit:
In augustus 2007 heeft iemand geprobeerd onze auto (VW) zonder toestemming mee te nemen, nu moet ik er gelijk bijzeggen dat we al heel lang in Tsjechie komen en dit het eerste voorval was in al die jaren (Ha, hebben meer Last van politie gehad met snelheidscontroles). We kwamen terug van een dag wandelen (18.00 uur). Het contactslot was geforceerd en we konden geen kant meer op, de startonderbreker heeft ons gered. Een langs rijdende vrachtwagenchauffeur heeft ons direct geholpen.

Uiteindelijk zijn mijn vriendin en zoon met de politieauto naar het buro gebracht om aangifte te doen . Ik bleef achter bij de auto , daarna weggesleept om 01.00 uur, politie bleef bij ons tot de sleepdienst was gearriveerd. Volgende dag heeft het garage- sleepbedrijf een vernuftigd noodcontact gemaakt en om 10.00 uur was alles alweer in orde, met veel dank aan de Tsjechen!. De volgende dag zijn we, als gepland, naar huis gegaan.

Het is denk ik zinvol te vertellen waar het gebeurd is, niet om ook maar iemand angst aan te jagen, (het kan overal gebeuren) maar puur informatief. Pecka (Nova Paka) op de parkeerplaats bij het kasteel, bekende weten wel waar het is.

Zoals ik al eerder schreef hebben we vele dagwandelingen en fietstochten gemaakt in Tsjechie en de auto altijd in een dorpje gezet, vaak bij een pleintje oid. Nooit problemen gehad. Nu stond de auto net buiten het dorp op een parkeerplaats, misschien dat dat een les is geweest.
Antonio is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels