![]() |
|
|
#21 |
|
Actief Lid
|
Marcel, Gorrit, Dieter - de vraag was al beantwoord. Dus jullie "welgemeend" advies komt wat laat en waren m.i. ook lekker overbodig, en wel heel erg grappig....
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Nieuw Lid
|
hoi mariska,
ik denk dat je gewoon kan gaan hoor en als je dezelfde veiligheid als in nederland in acht neemt is er vlgs mij weinig ad hand. ik ben zelf meerdere malen naar praag en ook naar het reuzengebergte geweest en dat ging allemaal goed. en mijn auto's waren voor dieven best wel gewild; saab cabrio, audi cabrio, volvo station. alleen is er een keer op wintersport bij een kennis van mij toen wel ingebroken in zijn auto, eenzelfde als waar ik deze voorjaarsavakantie mee nh reuzengebergte ga, een audi a6.... maar vlgs mij geen noemenswaardige verschillen met nederland. een fijne tijd gewenst! mikee ![]() |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Actief Lid
|
Ik heb weleswaar zelf niks meegemaakt, maar bij Radek in de buurt ( stille doodlopende weg in Decin) schijnt iemand te wonen die het op bepaalde types auto's heeft voorzien. Hij informeert dan een diefstal centrale die ze dan op bestelling van type en kleur ophaalt.
Natuurlijk is dat niet overal in Tsjechië en dit euvel komt in meerdere landen voor. Het daaraan te doen is, je auto niet de hele vacantie op dezelfde plaats parkeren. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Actief Lid
|
De Tsjechen zijn hele arme en zielige mensen en stelen alle auto's met een buitenlands (liefst NL) kenteken. Dit geldt zelfs voor BMW's, dus lekker een autootje huren (liefst een Skoda van 15 jaar oud met een paar deukjes) en met een beetje mazzel kom je ongeschonden je vakantie door...
![]() Oh ja, en je mobieltjes kun je thuis laten want zo technologisch ontwikkeld zijn ze hier in Tsjechie nog niet. :snik:Gewoon lekker gaan en van je vakantie genieten! En als je wagen gestolen wordt, heb je gewoon pech... Laatst aangepast door Tieske; 20-02-07 om 19:39. |
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Citaat:
8 persoons. Gaat mooi niet lukken als de bestemming bekend wordt: Tsjechie. Dus als iemand een tip heeft waar ze wel te huur zijn: even hier melden. Dankiewel. |
||
|
|
|
|
|
#26 |
|
Volwaardig Lid
|
Hallo Kukel, heb je hier wat aan www.holidaycars.com als je hier Tsjechie al bestemming opgeeft krijg je verschillende auto´s voor verhuur ook een 8 pers. mini van.
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Super Lid
Nationaliteit:
|
Dit is dan sinds kort veranderd dan denk ik want een paar jaar geleden kregen wij dus echt geen personenauto mee. En zeker bijv, in de categorie van VW al niet. Nou ik zal wel uitkijken met mn mooie nieuwe BMWtje.
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Moderator
|
Citaat:
ff_krabben.jpg |