Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Toerisme - Vervoer
Beste route naar Lipno

Beste route naar Lipno

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 02-02-06, 09:06   #21
Lid

marcoengel's avatar

Nationaliteit:
Route naar Lipnomeer

Hallo wie kan mij vertellen wanneer ik naar het Lipno meer rijdt of ik dan vanaf PASSAU de grensovergang STRAZNY moet nemen ,

Of dat ik een stukje door Oosterijk moet rijden en dan via LINZ naar boven rijden en dan de grensovergang DOLNI DVORISTE moet nemen deze route lijkt mij om maar mischien dat er mensen zijn die er betere ervaring mee hebben dan wanneer ze over STRAZNY gaan .

Ik moet zijn in de plaats HORNI PLANA bij de plaats FRYMBURG aan het LIPNO MEER .

Ben ook al bij de ANWB geweest maar daar kom ik ook niet echt verder , hopelijk kan iemant mij de snelste route doorgeven vanaf REGENSBURG-PASSAU

Bijvoorbaat dank
marcoengel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-02-06, 09:14   #22
Moderator

Arno's avatar

Nationaliteit:
De routeplanner geeft aan via Strazny, wij rijden als we naar zuid Bohemen gaan ook altijd via Strazny en ik moet zeggen dat dat wel bevalt....

Via Oosterijk moet je misschien ook nog een tolfignet voor Oosterijjk kopen ??
Oud 02-02-06, 09:59   #23
Volwaardig Lid

Nationaliteit:
Beste Marco Engel, bijgaand onze routekaart, naar Zlabek, 5 km voorbij Horni Plana. Advies: route via Strazny nemen. Nu, in de winter, zeker niet via Linz, want de weg tussen Horni Plana en Landal Green Parks in de plaats Lipno is nu erg slecht.
Tip: rundvlees in het bowlingrestaurant in Horni Plana!!!!! Cafe Kohout serveert ook lekker eten.
Zie evt. voor meer info over de directe omgeving onze website lipnomeer.com.
Veel plezier, Fenna Janssen
Bijgesloten Bestanden
Bestandstype: doc route naar Marina Lipno.doc (21,0 KB, 63x bekeken)
fenna is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-02-06, 10:19   #24
Lid

marcoengel's avatar

Nationaliteit:
Hallo Fenna bedankt voor je info je website had ik eerder al geraadpleegd ,
Nu zullen we het wel vinden, we gaan namelijk met 35 mensen dus dat zijn nogal wat auto's achter elkaar en als we elkaar verloren rijden is het toch makkelijk de juiste route te hebben ,

Weet je mischien ook of er alleen op de piste skies te huur zijn of ook ergens anders er is namelijk moeilijk contact te maken daar bij de piste ik heb al gebeld en gemaild maar weinig reactie,nu zou iemand van de hotelreceptie het regelen , maar tot op hede ook weinig reactie ( mischien houden ze een winterslaap daar )

Bedankt voor de info

GR

Marco
marcoengel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-02-06, 10:49   #25
Volwaardig Lid

Nationaliteit:
Marco, bij Kramolin-Lipno zijn langs de piste altijd voldoende ski's te huur. Andere verhuur locaties ken ik niet (wij skieen niet, maar werken vooral in ons huis in de winter, tja). Ik hoor van onze buren dat je beter naar Philipsreuth kan gaan om te skieen.
Vanaf Horni Plana terug naar Nova Pec, daar de brug over, dan door het bos naar Philipsreuth aan de Duitse grens. Totale afstand max. 20 km, groter ski-gebied en ws betere weg dan naar Lipno. Skieen zal in Dld wel duurder zijn dan in CZ. Je zou de route en mogelijkheden kunnen vragen in het Infocentrum in Horni Plana (kan ik nu even geen web-adres van vinden)
Fenna
fenna is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-02-06, 11:45   #26
Nieuw Lid

Eliisa's avatar

Nationaliteit:
Hallo
deze route vinden wij heel fijn, utrecht-12 arnhem a3 oberhhausener kreuz a3 richting kohl a3 richting frankfurt a3 wurrzburg a3 nurnberg a3 regensburg a3 passau je passeert de grens naaroosterijk en volgt dan de a8 wenen bij wels volt je de a25 richting wenen en bij traun de a1 richting linz bij linz volgt je ca 13km de a7 en neemt vervolgens de afslag bad leonfelden wegnr b126 bij zwettl an der rodl houd je rechts aan en blijft aan de b126 volgen je passert de tsjechische grens bij het plaatstje studankky bij vyssi brod houdt je links aan en volgt wegnr 163 naarlipno nad vltavou in lipno houdt je richting frymburk aan en naca300m gaat je lings af naar marina lipno niet rechtaf het dorp in slaan van af dit punt word landal greenpark aangegeven. veel plezier gr linda
Eliisa is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-02-06, 19:08   #27
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Citaat:
marcoengel schreef:
..... naar het Lipno meer ..... hopelijk kan iemant mij de snelste route doorgeven vanaf REGENSBURG-PASSAU
hoi wij zijn naar lipno geweest en wij zijn heen over linz gereden was een prima weg alleen laatste kilometer sneeuwkettingen terug zijn we over strazny gereden bij 2,5 uur over gereden waarvan 1,5 uur met sneeuwkettingen dus als er veel sneeuw ligt zal je er lang over doen veel plezier groet
hampshire is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-07-06, 19:57   #28
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Route naar Lipnomeer

Beste lezer

Wij twee vrienden en gaan begin augustus met een oude auto (starlet '88) naar Tjeschie wat is de beste route van arnhem - naar het lipnomeer de plaats is onbekend (route liefst via de snelweg en we mijden het liefs de heuvels) via routenet.nl vermeld de routen via Frankfurt - Numberg - volary de grens over en hoe staat het met de drukte rond het hoogseizoen?

alvast bedankt

P.S wie weet er nog een leuke plaats rond het lipnomeer voor jongeren 24 jaar camping/lkkr eten/goede voorzieningen/cafe's en restaurant etc...
base24 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 19-07-06, 20:24   #29
Actief Lid

ceesfijneman's avatar

Nationaliteit:
Omstandigheden op duitse snelwegen verschillen per dag i.v.m.
werkzaamheden. Volgens mij zou nijmegen-essen-erfurt-jena-gera-karlovy vary-lipno ook een optie zijn heb ik net gereden en geen enkel oponthoud gehad maar alles is veranderlijk.veel plezier in tsjechie.
cees fijneman
Oud 04-12-06, 15:24   #30
Nieuw Lid

Wow, wat een tips. Je ziet bijna door de bomen het bos niet meer. Wij gaan voor de eerste keer op wintersport en voor het eerst naar Lipno Tsjechië. Als ik alles zo lees, klopt dat mijn conclusie:
- als er veel sneeuw ligt en/of het sneeuwt flink onderweg dan via Oosterrijk over de autobahn.
- als het verder goed weer is via Duitsland-Tsjechie bijv. via grensovergang Passau.
Zie ik het zo goed of klopt hier niets van.
royoru is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Forumnavigatie

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.2.0 - RSS Feed