|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#11 |
|
VIP Lid
|
De snelweg houdt op bij Usti Nad Labem, en gaat 20 km. later weer verder. Wij hebben de weg al 2 keer gereden. Leuke route, als je van tunnels houdt, maar nog geen tankstations langs de weg in het grensgebied. Dat bracht ons bijna in de problemen. Op zo'n moment ben je blij met je TomTom!
![]() |
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Volwaardig Lid
|
E 55 was vorig jaar dus niet af en toen waren we verkeerd gereden
Is wel goed gekomen maar hopelijk rijd het dit jaar wat beter .. Vandaar de vraag ook of er een andere weg is omdat sommige ook wel een andere grensovergang nemen via Plzen geloof ik Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Volwaardig Lid
|
Ik hoor dat dit een nieuwe weg is, kun je aan de grens tanken en zo'n vignet kopen?
|
|
|
#14 |
|
VIP Lid
|
er is wel degelijk een pompstation hoor. niet op de grens, maar zo'n 10km ervanaf aan tsjechische zijde. ik heb er al drie keer getankt, zowel op heen- als terugreis. hij is 24 uur/dag open.
vignet moet je aan de grens kopen, anders ben je in overtreding. |
|
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
VIP Lid
|
Dan is er aan Duitse kant niets. Wij zijn maar van de snelweg afgegaan en hebben de eerste de beste pomp genomen. We waren echt schoon leeg! Dat zal dan net voor jouw tankstation zijn geweest.
Vlak na de meeste grensovergangen krijg je wel een wisselkantoor waar je ook vignetten kunt kopen. I.d.d. nooit in euro's doen! Eerst wisselen! |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Volwaardig Lid
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
VIP Lid
|
dat is ieder zijn eigen verantwoordelijkheid natuurlijk. het gaat 9 keer goed, en de 10e keer staat er ergens controle...
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Moderator
|
En dan ben je meer geld kwijt dan wanneer je al die keren wèl (tijdig) je vignet gekocht had.
![]()
|
|
|
#19 |
|
VIP Lid
|
Ik denk dat het wel vaker dan 1 op 10 keer fout gaat... (niet uit ervaring hoor)
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Volwaardig Lid
|
|
|