het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 31-08-07, 18:51   #11

kukel's avatar

Nationaliteit:
Maakt niet uit welke kaart.
Ik heb gewoon een giropas.
Blijkbaar niet voldoende.
Het zou fijn zijn als iemand (ANWB?) uitlegd hoe een en ander in elkaar steekt.
Ik heb een doorlopende reisverzekering, maar dit heeft toch niets te maken met autopech?
Of valt er nog wat te leren?
kukel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 31-08-07, 19:12   #12
Actief Lid

doni's avatar

Nationaliteit:
Waarde Kukel,

Ik denk dat de ANWB een creditcard ziet als een soort verzekering, mn. het feit dat als je een leenauto gebruikt en je verkoopt hem onderweg, dan wordt het bedrag (voor wat de auto waard is), van je creditcard betaald aan de ANWB, en daarna via de creditcardmaatschappij bij jou geclaimd.
Zo dekt de ANWB zich in dat het geld terugkomt.
Wat betreft de reisverzekering, daar kan ik niets anders overzeggen dan, dat je de voorwaarden moet lezen en misschien is er wel een vergoeding voor autopech....

Groet, Doni
doni is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-09-07, 11:41   #13
Actief Lid

kelste's avatar

Nationaliteit:
toen wij autopech kregen hebben we de alarmcentrale van de reisverzekering gebeld,die heeft in samenspraak met de anwb alles geregeld zowel in duitsland als tsjechie en dat is goed verlopen.
kelste is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-09-07, 13:45   #14
Actief Lid

parlies's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
kukel schreef:
Bericht bekijken
Maakt niet uit welke kaart.
Ik heb gewoon een giropas.
Blijkbaar niet voldoende.
Het zou fijn zijn als iemand (ANWB?) uitlegd hoe een en ander in elkaar steekt.
Ik heb een doorlopende reisverzekering, maar dit heeft toch niets te maken met autopech?
Of valt er nog wat te leren?
Ja, goed de polisvoorwaarden lezen. En dit is niet flauw bedoeld.
Net zoals ziektekosten e.d. Sluiten mensen een polis voor af, terwijl de gewone ziektekostenverzekering "bepaalde" dingen ook vergoed. Dan ben je vaak dubbel (duur) verzekerd. Maar goed, beter teveel verzekerd dan te weinig.
parlies is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-09-07, 18:36   #15

kukel's avatar

Nationaliteit:
Deel 3

Maandag.
De ANWB belt: gaat niet lukken, de auto is misschien woensdag klaar.
Misschien.
U kunt nu een auto mee krijgen en uw auto gaat terug naar Nederland.
Ik wil mijn auto, die stuk is, niet terug naar Nederland, veel te duur om daar te maken.
Eerst maken dan retour.
Ik had trouwens gelijk geregeld of de Citroengarage de afstandbediening wilde maken
Ik vraag of ze terug willen bellen.
Kortom, na enige discussie neemt de ANWB contact met de garage op.
Resultaat: de auto is om 16.30 uur klaar.
Auto gehaald, alles perfect in orde.
Voor € 100,= een nieuwe sonde, olieleiding en de afstandbediening gemaakt.

We hadden een prachtige verlengde vakantie.

ANWB bedankt, de hulp was uitstekend.
Ook de zorg en het bellen of alles goed met ons gaat in dat verre Tsjechië stelde we zeer op prijs.
kukel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-09-07, 08:17   #16
Lid

hanedoes's avatar

Nationaliteit:
wij hadden ook pech in de zomervakantie, en konden de auto na 4 werkdagen weer ophalen in de renault garage in liberec maar moesten wel 1100 eurris op tafel leggen.
hoe moeten wij dit betalen zei ik nou bijvoorbeeld met een creditcard
werd er gezegd nou hebben wij niet zo.n ding (nu wel) en die reis en credietbrief dekt maar 400 euro en op 1 pinpas krijg je niet zoveel geld op 1 dag, beetje paniek maar gelukkig kregen we op de 2e pinpas ook geld zodat we de auto mee konden nemen wat een genot was na een kleine week openbaar vervoer greetz van hanedoes.....
hanedoes is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-09-07, 09:10   #17
VIP Lid

Rika/Gerben's avatar

Nationaliteit:
wij hadden ook pech met de auto (februari 2007)
het verhaal heb ik ook al eerder beschreven op het forum dus dat zal ik niet weer herhalen.
prima geregeld bij de anwb,en als je de voorwaarden goed doorneemt,dat staat er ook beschreven dat als je een vervangende auto wilt hebben,reparatie's in het buitenland wilt uit laten voer,dat je dan in het bezit moet zijn van een visa kaart.
wij hadden deze gelukkig wel aangevraagt (gelijk met de reis en kredietbrief) dus geen problemen mee gehad.
Als het zo is dat je de visa kaart niet gebruikt,betaal je ook geen kosten (11 euro per jaar)
dus wel handig om deze erbij te nemen,en gebruik je hem niet dan ook geen kosten
Rika/Gerben is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-09-07, 11:54   #18
Actief Lid

HeiDi's avatar

Nationaliteit:
Wij hadden dus ook autopech de eerste dag dat we op wintersport kwamen. lekke band!!
Anwb gebeld, gebeld en gebeld, na enkele uren kwamen ze eindelijk(sta je daar met kids in de sneeuw en vrieskou) Gelukkig de "meneer"van de skiverleih liet ons binnen in z,n kleine hokje waar hij de skiees verhuurde.Zoals meerderen al zeiden komen ze met een oude brik(maakt niet uit ) Wilden ze een andere band opzetten, een heeeeeeeeeleee oude voor 100 euro. We hebben net voor die vakantie 4 nieuwe opgezet voor 400 Dat wilden we dus niet. wegslepen deden ze ook niet. Moet er ff bijzetten, het was wel "kerstavond"(middag) We hebben daar gestaan va 14.00 uur tot ongeveer 18.00 uur
We hadden een reisverzekering en anwb pas, plus reis en kredietbrief , maar niks werkte. We hebben de auto laten staan in centrum en naar ons pension gegaan en na de kerst een prop in laten schieten voor 3 euro bij een lokale garage ,klaar!
We gaan al jaren naar tsjechie ,wintersport,nooit wat gehad. Altijd netjes verzekering,anwb en reis en krediet voor elkaar. Maar achteraf hebben we dr dus niks aan gehad blijkt nu.
Alleen een hoge telefoon rekening van het bellen naar de anwb....
HeiDi is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 25-09-07, 13:50   #19
VIP Lid

RoJo's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Rika/Gerben schreef:
Bericht bekijken
prima geregeld bij de anwb,en als je de voorwaarden goed doorneemt,dat staat er ook beschreven dat als je een vervangende auto wilt hebben,reparatie's in het buitenland wilt uit laten voer,dat je dan in het bezit moet zijn van een visa kaart.
Ik neem aan dat een Mastercard ook goed is? Want ook nog een Visacard nemen lijkt me wat veel van het goede. En dan lijkt het dus toch op de koppelverkoop, waar Kukel ook geen zin in heeft.
RoJo is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 25-09-07, 16:02   #20
VIP Lid

Rika/Gerben's avatar

Nationaliteit:
die hoge telefoonrekening die kan je ook declareren bij de anwb,
bij ons was dit 200,- euro (ze kunnen dat zien op de nota) netjs terug ontvangen.
wij hebben alleen maar lof over de anwb,kregen een vervangende auto enz enz ,en werden zelfs sávonds nog naar rokytnice gereden vanuit polen(ja in de takelauto)(de volgende dag wed ons auto opgehaald)
S'avonds laat kregen we nog een telefoontje of we goed waren aangekomen en wat de plannen met de auto waren.
en een mastecard kan je ook gebruiken.
Rika/Gerben is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels