![]() |
|
|
#21 |
|
Nieuw Lid
|
Hoi allemaal,
Klopt het dus dat er geen INVOERRECHTEN betaalt hoeven te worden?????????? Want dan is het wel erg interresant om een mooie 3jaar oude amerikaan te gaan invoeren, die zijn in amerika helemaal niet zo duur. Een leuke ford mustang cabrio ofzo!!! Dan hoef je alleen de transport kosten en die 200 euro voor keuring erbij te tellen. Dat word dan best wel interresant!!!!!! Klopt dit dus zo ??? alvast bedankt voor de moeite armando |
|
|
|
|
|
#22 |
|
VIP Lid
|
Als je de Amerikaan in Nederland koopt klopt het ja.
Als je een auto van buiten de EU koopt moet je gewoon invoerrechten en de hele boel betalen... En vervolgens zit je met het probleem, dat er geen onderdelen te krijgen zijn haha. Kennis had een Honda uit Amerika meegenomen (was daar zijn eigen auto) Na een berg gedoe, wastie op Tsjechisch kenteken gekomen, maar vervolgens konden ze in CR nergens aan onderdelen komen, ja bestellen in Japan of de VS, dus denk hier wel goed over na van te voren haha |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Actief Lid
|
Een verhaaltje...
Bijlsma ownde in NL een geweldige Kickass Combo Pickup Truck, 1.7 Diesel, uit 1999. Bijlsma heeft daarmee een jaar rondgereden in CZ op NL kenteken. Toen werdt Bijlsma het best wel zat, dat hij minstens 1 en bijna gemiddeld 2x per maand werdt aangehouden door de 'policie' in CZ, puur omdat hij met een NL kenteken rondreed. Bij elke verkeers controlo werdt Bijlsma er uit geplukt, en vaak ook gewoon met de zwaailichten aan de kant gezet... Controle.... Dus toen heeft Bijlsma het rijdende legende maar laten uitschrijven in NL, en CZ kenteken er op laten zetten. Gelukkig hielp een behoorlijk aantrekkelijke vourwelijke collega van Bijlsma hiermee, en dat gaf het hele process een flinke vaart.... Als je de keuringen van te voren plant, en al het papierwerk in orde is, kon het in 1 dag gedaan worden. Bijlsma heeft het in 2 dagen gedaan, aangezien volgens 1 k*tw**f er iets niet klopte op mijn papieren, en de volgende dag volgens haar collega de papieren keurig in orde waren (wat ze ook waren). Kosten ongeveer: 5500,- czk voor cz auto verzekering voor 1 jaar 1900,- czk voor de uitlaas gassen (emissie) test 1 sigaar (havana) voor de goedkeuring van de emissie test (de waarden waren namelijk te hoog) 5000,- voor andere papier werk en de kenteken platen... (sorry, weet niet meer precies wat voor papier werk) Mijn advies: - vraag veel info van te voren - zorg dat je een kist sigaren in je auto hebt voor het geval je auto een test niet doorstaat - zorg dat je een lekker ding bij je hebt met een leuke knipoog, zodat ze iets bereidwilliger zijn dingen direct te doen |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Actief Lid
|
PS, de Kickass Combo Pickup Truck is gestorven in feb 2006.
Nu rijd bijlsma in een Skoda Fabia, 2003, 1.9TDi over de Tsjechie wegen (die meer gaten en kuilen hebben dan Hollandse gatenkaas) Dus ja, het is als NL'er met een 5 jarig werk en verbijlf vergunning mogelijk om een CZ auto te kopen. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Nieuw Lid
|
Wel of niet mogelijk vanaf 1 juli 2006 !!!
Beste mensen, Op het forum staat het een en ander vermeld over het invoeren van een auto in tsjechië. Helaas heb ik nog geen antwoord kunnen vinden om mijn vraag. Misschien is er iemand die wel weet hoe het precies zit.
Ik ben nu een aantal maanden werkzaam in Tsjechië, heb net een huis gekocht samen met mijn vriendin. Alles okidoki, alleen zit ik nog met 1 grote vraag, is het vanaf 1 juli nu wel of niet mogelijk om een auto ouder dan 8 jaar (geen oldtimer) maar een Fiat die gewoon nog 100% ok is op tsjechisch kenteken te krijgen, ik heb tenslotte een auto nodig voor mijn werk en de centen om een ander te kopen heb ik niet, zeker nu we ons droomhuis hebben gekocht. Ik hoop dat iemand mij een helder antwoordt kan geven, ben hier al bij de plaatselijke gemeente instellingen geweest, maar niemand kan mij daar een duidelijk antwoordt geven. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
VIP Lid
|
Vrienden van ons hebben het pas geprobeert maar is niet gelukt!
Nu zitten ze met een auto zonder kenteken, in Tsjechie lukt het niet maar terug naar Nederland lukt ook niet meer! Informeer dus eerst goed voor je de auto uitvoert! |
|
|
|
|
|
#27 |
|
VIP Lid
|
Haha. Waarom denkt iedereen dat "alles" veranderd?
Ja, zou wel makkelijk zijn... Maar hoofdzakelijk zijn de nieuwe regels aanscherpingen op regels en wordt de controle strenger. Dit soort zaken zullen niet niet per 1 juli veranderen naar wat ik heb gelezen... |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Actief Lid
|
Hallo iedereen,
Ik ving ergens op dat je met de nieuwe verkeerswet nu ook auto's ouder dan 8 jaar kan invoeren in Tsjechie, en een Tsjechisch kenteken kan verkrijgen. Weet iemand of dit waar is? Groetjes Henk |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Forum Freak
|
Ja, het mag inderdaad, maar hoe het precies zit weet ik ook niet, misschien kan een tsjechisch forumlid hier wat meer uitleg over geven (lukas is er weer even niet)
|
|
|
|