het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 07-01-08, 21:50   #51
VIP Lid

Keesi's avatar

Nationaliteit:
Ik ben al veel eerder door plaatselijke vrienden gewaarschuwd voor dit fenomeen en hou er rekening mee.
Laatste jaren gebruik ik bij de lunch geen alcohol of uitsluitend een NEALKO biertje.
Mijn auto gaat iedere middag ergens tussen 16.00 en 18.00 uur op slot op de parking van het hotel of de camping.
Ik ga daarna alleen te voet of maak, indien nodig wegens de afstand en/of het hoogteverschil in de stad Kutna Hora, alleen gebruik van de taxi, die in CZ weinig tot niets kost.
Keesi is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 07-01-08, 21:53   #52
Forum Freak

Esthertje's avatar

Nationaliteit:
Zo Dillen, dat is flink! Nou inderdaad, laat dit voor iedereen een les zijn, want zo wordt je vakantie Tsjechië alsnog duur.
Esthertje is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 07-01-08, 22:09   #53
Volwaardig Lid

Peter Polling's avatar

Nationaliteit:
Allemaal heel erg bedankt voor dit topic, ik was niet op de hoogte van het 0,0-beleid, en zal er rekening mee houden.
Peter Polling is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 08-01-08, 05:35   #54
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
Gorrit schreef:
Citaat:
Sas schreef:
En die straf geldt ook voor in NL?
ik denk 't niet
Ik zou dat voor de zekerheid toch even uitzoeken. Het zou pijnlijk zijn als je in Nederland aangehouden wordt en je blijkt een rijontzegging te hebben. Rijden zonder geldig rijbewijs is geen overtreding, maar een misdrijf en dan zijn de straffen niet mals. Dat lijkt mij na die 500 euro boete niet iets om een gokje op te wagen.
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 08-01-08, 08:07   #55
Moderator

Gorrit's avatar

Nationaliteit:
Ik denk dat Justitie Dillen wel actief zal benaderen als de rijontzegging wordt overgenomen maar even navragen om onzekerheden uit te sluiten kan vast geen kwaad.
Gorrit is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 08-01-08, 08:17   #56
Legende

Marcel's avatar

Nationaliteit:
bron : http://www.praguemonitor.com/en/246/...al_news/16738/

en deze automobilist heeft hopelijk ook zijn lesje geleerd ...

drunkdriving.jpg
Marcel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 08-01-08, 08:30   #57
Moderator

Gorrit's avatar

Nationaliteit:
Ik vrees wel iets meer dan alleen maar een lesje. En niet echt van toepassing voor Dillen denk ik...
Het artikel waar de foto in staat (en vooral het bijschrift bij de foto) is wel interessant:
Citaat:
Drunk-driving is a problem as the penalty-point system fails to impress drivers.
Vrije vertaling van het artikel:
Het veel besproken punten-systeem heeft na een hoopvolle start in 2006 niet het gewenste effect gesorteerd.
Vooral onder jongere bestuurders is het rijden met drank op en te snel rijden niet of nauwelijks afgenomen. De Tsjechische jeugd is van bovenstaand plaatje dus nog niet onder de indruk.
Het Ministerie van Transport overweegt nu, net als Duitsland, de introductie van een voorlopig rijbewijs voor jongeren. Hoewel dat in Duitsland niet veel verbetering bracht.
Gorrit is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 08-01-08, 19:26   #58
Actief Lid

Ruud en Esther's avatar

Nationaliteit:
Het is nogal een heftige straf, zeg. Het zal zeker lastig worden als de rijontzegging in NL ook geldt. 8 maanden rij-ontzegging in CZ lukt nog wel, tot de Duitse grens rijden en een ander laten rijden in wel voor een vakantie vol te houden.

Succes, Dillen
Ruud en Esther is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-01-08, 07:04   #59
Legende

Marcel's avatar

Nationaliteit:
wordt het toch eens tijd voor een algemene EU wet en regelgeving op dit gebied.
rij-ontzegging in een EU-land gekregen ? dan meteen in de hele EU niet meer achter het stuur.
Marcel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 09-01-08, 17:33   #60
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Dan mag men eerst wel eens beginnen de regelgeving qua toegestaan drankgebruik binnen de EU gelijk te trekken, anders krijg je de idiote situatie dat je een rijontzegging in het ene land hebt gekregen voor een drankpromillage waarvoor je in een ander land alleen maar (of zelfs niet eens) een boete krijgt.
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels