![]() |
|
|
#51 |
|
VIP Lid
|
Ik ben al veel eerder door plaatselijke vrienden gewaarschuwd voor dit fenomeen en hou er rekening mee.
Laatste jaren gebruik ik bij de lunch geen alcohol of uitsluitend een NEALKO biertje. Mijn auto gaat iedere middag ergens tussen 16.00 en 18.00 uur op slot op de parking van het hotel of de camping. Ik ga daarna alleen te voet of maak, indien nodig wegens de afstand en/of het hoogteverschil in de stad Kutna Hora, alleen gebruik van de taxi, die in CZ weinig tot niets kost. |
|
|
|
|
|
#52 |
|
Forum Freak
|
Zo Dillen, dat is flink! Nou inderdaad, laat dit voor iedereen een les zijn, want zo wordt je vakantie Tsjechië alsnog duur.
|
|
|
|
|
|
#54 | ||
|
Moderator
|
Citaat:
![]() |
||
|
|
|
|
|
#55 |
|
Moderator
|
Ik denk dat Justitie Dillen wel actief zal benaderen als de rijontzegging wordt overgenomen maar even navragen om onzekerheden uit te sluiten kan vast geen kwaad.
|
|
|
|
|
|
#56 |
|
Legende
|
bron : http://www.praguemonitor.com/en/246/...al_news/16738/
en deze automobilist heeft hopelijk ook zijn lesje geleerd ... drunkdriving.jpg |
|
|
|
|
|
#57 | |
|
Moderator
|
Ik vrees wel iets meer dan alleen maar een lesje. En niet echt van toepassing voor Dillen denk ik...
Het artikel waar de foto in staat (en vooral het bijschrift bij de foto) is wel interessant: Citaat:
Het veel besproken punten-systeem heeft na een hoopvolle start in 2006 niet het gewenste effect gesorteerd. Vooral onder jongere bestuurders is het rijden met drank op en te snel rijden niet of nauwelijks afgenomen. De Tsjechische jeugd is van bovenstaand plaatje dus nog niet onder de indruk. Het Ministerie van Transport overweegt nu, net als Duitsland, de introductie van een voorlopig rijbewijs voor jongeren. Hoewel dat in Duitsland niet veel verbetering bracht. |
|
|
|
|
|
|
#58 |
|
Actief Lid
|
Het is nogal een heftige straf, zeg. Het zal zeker lastig worden als de rijontzegging in NL ook geldt. 8 maanden rij-ontzegging in CZ lukt nog wel, tot de Duitse grens rijden en een ander laten rijden in wel voor een vakantie vol te houden.
Succes, Dillen |
|
|
|
|
|
#60 |
|
Moderator
|
Dan mag men eerst wel eens beginnen de regelgeving qua toegestaan drankgebruik binnen de EU gelijk te trekken, anders krijg je de idiote situatie dat je een rijontzegging in het ene land hebt gekregen voor een drankpromillage waarvoor je in een ander land alleen maar (of zelfs niet eens) een boete krijgt.
|
|
|
|