![]() |
|
|
#11 |
|
Forum Freak
|
Jemig, wat een toestand, hou je ons wel op de hoogte, hier zijn er vast veel meer nieuwsgierig naar. En vanaf nu allemaal 0,00 hé!
|
|
|
|
|
|
#12 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
Een in Tsjechie veroordeelde Nederlander, die DAAR zijn gevangenisstraf ondergaat, kan een verzoek doen zijn straf in Nederland te mogen ondergaan. Daar wordt vaak gevolg aan gegeven. Heer H. bijvoorbeeld zou dat kunnen doen. Men moet in Nederland wel een woonadres hebben uiteraard. Overigens heeft H. van deze mogelijkheid geen gebruik gemaakt. Ook in Nederland veroordeelde Tsjech kan een verzoek indienen om de straf in tsjechie uit te zitten. Gek genoeg was/is daar weinig animo voor. |
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Actief Lid
|
een Tsjechische vriend van mij is het zelfde overkomen. waarschijnlijk zul je een boete krijgen reken in de tientallen duizende en waarschijnlijk een verbod voor bepaalde duur te rijden in Tsjechie. je rijbewijs kunnen ze je niet afpakken, dat mag alleen het land van uitgifte. maar heen gaan zal ik zeker. anders wordt je er de volgende keer bij een controle er uit gevist. en de rechter zal je bij verstek veroordelen. en als je niet komt zal de straf hoger uit vallen. je kunt zelfs tot ongewenst persoon verklaard worden in Tsjechie
|
|
|
|
|
|
#14 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
Net als in Nederland zal de rechter conform de eis straffen als je niet op de zitting verschijnt. Het is wenselijk te verschijnen, maar je kunt ook een advokaat de zaak voor je laten waarnemen. Laat de rechtbank in ieder geval even weten waarom je niet in persoon verschijnt. |
|
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Moderator
|
Citaat:
Ook de buitenlanders worden met strafpunten beloond. De Tsjechen zijn bij het bereiken van 12 punten de rijbewijs kwijt, de buitenlanders mogen gedurende 1 jaar geen motorvoertuig in Tsjechie besturen. Kwijtschelding 4 punten bij straffeloos rijden gedurende 1 jaar. Bron: Ministerie van verkeer: Přestupky proti bezpečnosti a plynulosti provozu na pozemních komunikacích podle § 22 zákona č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění zákona č. 411/2005 Sb a zákona č. 226/2006 Sb. |
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Moderator
|
Dat was ik inderdaad vergeten -> 1 tot 2 jaar ontzegging van de rijbevoegdheid komt er mogelijk bij. (Zákaz činnosti 1 - 2 roky)
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Actief Lid
|
pepo zit er goed bij inde buurt reken op een boete tot 50000 kc met een mogelijke rij ontzegging. je rijbewijs afpakken kan de tsjechische staat niet. en als je niks beters te doen hebt die dag zal ik je toch aanbevelen heen te gaan. en neem een vertaler mee. hoeft niet perse een advocaat te zijn. je kunt ook vragen aan de rechtbank wat het verstandigst is
|
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Moderator
|
Citaat:
![]() |