![]() |
|
|
#11 | |
|
Forum Freak
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#13 | |
|
Legende
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#14 |
|
Nieuw Lid
|
activiteiten zuid bohemen
Hallo,
Weet iemand nog leuke activiteiten in zuid behomen van 12 aug. t.m 25 aug? Ik bedoel dan. rommelmarkten, braderien enz. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Gast
|
Markten Lipnomeer/Zuid-Bohemen?
weet iemand op welke dagen in welke dorpen in omgeving van het lipnomeer er markt is? Ik ga er eind juli naar toe.
Zijn deze markten ook een beetje lokaal/landelijk? Zie je er veel streekproducten? Of , zoasl ik al eerder in dit forum heb gelezen, errug bevolkt door aziatische ondernemers ?groetjes |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Actief Lid
|
Hi Monikiki,
Echt markten zijn er niet echt in Tsjechië als een je weekmarkt bedoelt zoals hier in Nederland. Je hebt soms wel een wekelijkse markt, maar die zijn vaak zeer klein met wat groente en fruit. De Aziatische markt, zoals jij bedoeld, is niet echt interessant, maar als je van tuinkabouters houdt moet je hier zeker naar toe ;-) Er is wel een soort van jaarmarkt in Holasovice (ligt als Unesco dorp ca. 15 ten noordwesten van Ceske Budejovice en die vindt meestal plaatst in de 3e week van juli. Ik ben hier in 2004 geweest en vond het erg leuk; veel lokaal gemaakte spullen en natuurlijk de klobasy en pivo niet te vergeten! Veel plezier in la Czech! Groet, Sandra |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Actief Lid
|
rondom het lipnomeer zijn regelmatig en soms zelfs vaste markten. bijvoorbeeld in Frymburk, maar dit zijn alle markten met voornamelijk kleding en schoeisel. Speelgoed(met in Nederland verboden speelgoedwapens, omdat ze echt lijken) en enkele met groente en fruit. Volgens mij worden ze echter allemaal bemand door vietnamezen.
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Nieuw Lid
|
Wat te doen in Slapy (bij Tabor)?
Hallo beste lezers
Wij Joke en Gerrit hebben een vakantie geboekt in Tsjechie in de plaats Slapy bij Tabor. Is er iemand die weet wat er in de buurt te doen is en heeft iemand daar ook foto's van? Zou leuk zijn om iets van jullie te horen MVG Gerrit & Joke |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Pivonist
|
Tabor is op zich een mooie plaats, verder zou je een uitstapje kunnen maken naar Ceske Budejovice en naar Ceske Krumlov, deze laatste plaats is een unesco monument een schitterende plaats. Verder kan je op de
zoekfunctie
nog het een en ander vinden, veel suk6
|
|
|
|
|
|
#20 |
|
Forum Freak
|
heb je hier iets aan?
Hoi,
Ik heb bij het zoeken naar steden en mooie plekken in Tsjechie de pagina; Tsjechie.starttips.com gebruikt. Daar is ook een kopje Regio&provincie. Misschien heb je hier iets aan. Veel succes. ![]() groetjes, Mayca |
|
|
|