Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Toerisme - Attracties & Bezienswaardigheden
Winkelen in Tsjechië

Winkelen in Tsjechië

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 15-04-05, 20:44   #11
Actief Lid

totalcrazy's avatar

Re: Zijn in Praag de winkels open op zondag?

ja zeker wel, alle grote winkelcentra zijn open evenals de winkels in het centrum. Alleen in de buitenwijken zijn de lokale winkels gesloten.
totalcrazy is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 15-04-05, 21:35   #12
rob.goverde

Niet alleen de winkels zijn open, neem de moeite om er al rond 9 uur te zijn zodra het wat warmer is 's-morgens. De straatartiesten met viool en orgel en zang, geweldig. De eerste zonnestralen door de oude straten van Josefov, als je dat eenmaal gezien hebt, weet je wat er te zien is op een vroege zondagmorgen. Zeer goed voor de fotografen onder ons.
  Bericht citeren in antwoord
Oud 15-04-05, 21:44   #13
Nieuw Lid

Ok bedankt voor de info.Dan weet ik dat ik niet in een dooie stad kom op de zondag .
Lekker gezellig toch als alles lekker open is

Ster
Ster is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 16-04-05, 10:15   #14
Aja
Actief Lid

Nationaliteit:

Bv. Tesco is non-stop open.
Aja is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-02-06, 18:40   #15
Nieuw Lid

Aranka19's avatar

Nationaliteit:
Leuke winkelstraatjes in Praag?

Hoi,

op dit moment ben ik bezig de vakantie te plannen. Ik zal ook Praag gaan bezoeken, maar ik wil graag weten wat leuke winkelstraatjes zijn.

Groeten,

Aranka
Aranka19 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-02-06, 22:15   #16
Super Lid

Bartiku's avatar

Nationaliteit:
De twee grote winkelstraten zijn Na Prikope (doorlopend in Jungmannova) en Vaclavske Namesti; haaks op elkaar gelegen in het centrum, metrohalte Mustek. Hier kan je vooral middelgrote winkels verwachten; kleding, schoenen, muziek, enige warenhuizen, boekwinkels. Toeristische winkels (met heel veel van het zelfde: glaswerk en kristal, t-shirts, houten speelgoed) zijn op de route van Mustek via Staromestske Namesti (oude stads plein) naar de Karelsbrug naar de Burcht te vinden.
Minder toeristische winkelstraten zijn overal in het centrum te vinden, maar dan moet je iets specifieker zijn in je wensen.
Daarnaast kent Praag een reeks enorme winkelcentra. Te vinden bij metrohalte C - Chodov (da's in het zuiden, in een verre buitenwijk), Letnany (de Tesco Tent met megabioscoop, duur zwembad en andere lol) niet per metro te bereiken in het noordoosten; Cerny Most (de Globus tent met nog veel andere winkels, megabioscoop) aan metrohalte B- Cerny Most; Andel, die is niet zo ver van het centrum vandaan; hier is het Carrefour (inmiddels overgenomen door Tesco), met megabioscoop (het wordt eentonig, ik geef toe), metrohalte B - Andel; dan is er in Nove Butovice nog wat maar daar ben ik nooit geweest. Bij al deze winkelcentra moet je denken aan zoiets als in Frankrijk met de enorme hypermarkets, en daar nog een honderd kleinere en middelgrote winkels bij opgeteld. Gezellig dus. Parkeerplaats in overvloed - behalve bij Andel natuurlijk, want dat is dicht bij het centrum.
Bartiku is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-02-06, 07:27   #17
Volwaardig Lid

Verbeij's avatar

Nationaliteit:
Maar aan de andere kant van de rivier is natuurlijk ook van alles. Met name die steile weg die naar de Burcht leidt is ook vol winkeltjes (Nerudova, geloof ik).Echter, in het centrum zijn het vooral souvenir winkeltjes, met glas en houten speelgoed. Maar toch altijd leuk om naar te kijken.
En het is gewoon heel leuk om door het centrum van Praag te dwalen.
Karen
Verbeij is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-02-06, 18:00   #18
Nieuw Lid

Aranka19's avatar

Nationaliteit:
Heel erg bedankt voor de reacties, kan ik de stad gaan verkennen met enige voorkennis over wat er zoal aan mogelijkheden is. Gezien ik met de caravan ga is het ook wel makkelijk te weten waar ik een winkelcentrum vindt, we moeten ook eten.

Groetjes,

Aranka
Aranka19 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-03-06, 15:37   #19
Nieuw Lid

gayboyke's avatar

Nationaliteit:
Winkelen in Tsjechië

in de paasvakantie ga ik 5 dagen naar praag ,ik heb horen zeggen dat het in praag nogal duur is om te winkelen ,wie kan enkele tips geven waar in de omgeving van praag (dorpjes rond praag) het ook heel goed is om te winkelen en veel goedkopen ,met winkelen bedoel ik vooral kleding ,en hoe zit het met het afbieden op de prijs , hoever kan je ongeveer gaan ?
gayboyke is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 20-03-06, 15:42   #20
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
Ha Gayboyke, leuk je weer terug te zien op dit Forum,
Bij de Vietnamees altijd afdingen. Begin maar met de helft van de vraagprijs. Overigens raad ik je niet aan om ondergoed te kopen bij de Vietnamees. Zie het verhaal in de verhalen topic
Tabe is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Forumnavigatie

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.2.0 - RSS Feed