![]() |
|
|
#11 |
|
Actief Lid
|
goed gezegd dieter ...
er al aan gedacht om misschien via jeugdherbergen iets te plannen ? Ook in Tsjechië is er een goed aanbod van jeugdherbergen.. .Het voorbereiden van zo'n vakantie is extra pret - (en leerrijk) - zeker voor een 13 jarige. Je kan heel gevarieerde aktiviteiten op je programma zetten en het lijkt me de ideale manier om een land te verkennen. Prettige vakantie ... he, Macek wat schrijf je daar... : 13 jaar is een "moeilijke" leeftijd ? (*) Dat wil ik echt niet zo graag bijtreden omdat ik eerder possitieve ervaringen heb met tieners. Maar goed, geen pedagogische tralala. Ik lees dat Jaap allerhande goede suggesties krijgt en dat is tenslotte het antwoord op de vraag. (*) Of 13 jarigen echt moeilijk zijn ligt naar mijn gevoel "grotendeels" aan de manier waarop je een kind naar die leeftijd brengt. Ik geef wel toe dat allerlei faktoren zoals aanleg, karakter en geslacht bij de ontwikkeling van de persoonlijkheid uiteraard ook wel hun rolletje spelen. 13 is de leeftijd waarop sommigen van hun kind voor altijd beginnen vervreemden terwijl andere ouders de fundering van de toekomst kunnen leggen. Vakantie is ideaal om samen iets beleven, is de "tijd" om even stil te staan bij het voorbije en weer nieuwe plannen te smeden enz... |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Pivonist
|
Zoals jullie lezen ben ik geen goede pedagoog, ik bedoelde dat je de tieners moet betrekken met het invullen van vakanties en niet zomaar klakkeloos mee moet sleuren. En de hint, vriend of vriendinnetje bedoelde ik zonder bijbedoelingen, maar meer dat hij een leeftijdgenootje mee heeft, een maatje.
|
|
|
|
|
|
#13 |
|
Super Lid
|
Volgens mij ben je best wel een goede pedagoog. Toen bij ons de oudsten niet meer mee wilden hebben we altijd gezorgd dat er een vriendinnetje van onze dochter meeging. Ze vermaakten zich altijd wel. En als de kinderen zich vermaken hebben de ouders rust.
![]() |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Nieuw Lid
|
Heerlijk om al deze reacties te lezen. Bedankt daarvoor! Als weekend en zomervakantie vader is het soms best moeilijk te bedenken wat te doen. Toen alle drie mijn kinderen nog meegingen ging alles vanzelf. Nu voor het eerst alleen met de jongste probeer ik van alles te bedenken dat we het beide leuk hebben en elkaar vooral niet op de lip zitten. Als ik mijn zoonTjibbe vraag wat zullen we doen vindt hij alles prima. Het idee camping staat hem ook wel aan. We hebben niet echt kampeer ervaring. Waar hij ook gek op is, is bij mij achter op de motor. Waar ik nu aan zit te denken is een camping op te zoeken waar iets van een hut o.i.d. te huur is. Op een camping komt hij vast jeugd tegen. Ik heb geen kampeer uitrusting dus er moet iets op de camping zijn voor onderdak. Is iets dergelijks in Tsjechie te vinden? (Mijn zoon en ik zijn er beiden over eens dat het Tsjechie moet worden, we hebben nog veel kastelen te bekijken). Ik ben benieuwd naar jullie reactie
Nog even een reactie van als "pedagoog" en trotse vader. Als 13 een moeilijke leeftijd is dan merk ik daar niets van. Ik heb een heerlijke eigenwijze lieve zoon met een eigen wil. Hij is ontzettend sociaal en heeft een groot gevoel voor humor. Ik weet het..... ik ben niet objectief. |
|
|
|
|
|
#15 | |
|
Forum Freak
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Lid
|
Hoi, Jaap, op een camping krijg je idd gauwer aansluiting voor jouw zoon ook wel leuk. Wij zijn vorig jaar voor het eerst met onze jongse zoon van 13 naar Tsjechie geweest, naar camping Drenice in Cheb.Op bijna alle campings in Tsjechie zij wel hutten of houten huisjes. Maar anders vraag je mn mannetje maar want dat is volgens mij een collega van jou
Als je meer wilt weten geef maar een seintje ik heb wel folders en adressen van campings. Groejes Katootje |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Actief Lid
|
Macek, neem mijn bemerking niet persoonlijk a.u.b. Het wordt zo "algemeen" gezegd dat 13 een moeilijke leeftijd is. Enkel daartegen wou ik iets inbrengen ...
De suggestie om een leeftijdsgenootje mee te nemen is trouwens prima en hiermee ben ik het wel volkomen mee eens ! daaag |
|
|
|
|
|
#18 | |
|
Administrator
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
VIP Lid
|
Er zijn ook campings die ook appartementen verhuren.
Dan hoef je niet te kamperen, maar heb je wel het makkelijke contact. Ik zal ditmaal niet de naam van een camping in Zuid-Moravie noemen waar ze ook appartementen verhuren. Want ik heb echt geen aandelen, maar ben gewoon enthousiast.Groetjes Hilde |
|
|
|
|
|
#20 | |
|
Pivonist
|
Citaat:
|
|