![]() |
|
|
#41 |
|
Moderator
|
Ericske bedoelt waarschijnlijk de radiotoren bij Ještìd, bovenop de berg. Inderdaad zeer indrukwekkend, ook het uitzicht rondom. Ga nooit naar Liberec zonder daarheen te gaan!
Dat het een monumentaal gebouw is, blijkt ook wel uit het feit dat hij vanuit je vliegtuig zeer gedetailleerd te zien is in Microsoft's wereldberoemde vliegspel Flightsimulator. Op deze foto van mij zie je de toren in de verte staan. |
|
|
|
|
|
#42 |
|
Lid
|
hahaha...
de berg is 3 km hoog, het gebouw niet...ik ben op een mager paadje met de auto naar boven gereden en mijn hoogtevrees liet aardig van zich horen... wat een prachtige bijdrage.. ik ben er weer helemaal terug.. |
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Moderator
|
Citaat:
![]() PS. Op deze website zijn allerlei wetenswaardigheden over de toren te lezen en hele fraaie zwartwit foto's te bekijken. |
|
|
|
|
|
|
#44 |
|
Super Lid
|
Is Tsjechie omhoog gegaan, want het hoogste punt van Tsjechie was toch altijd de Snezka met een hoogte van net 1600 meter?
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Moderator
|
Mij staat ook bij dat er op een bordje naast de toren staat dat het ongeveer 1000 meter is.
![]() Maar dat neemt niet weg dat het uitzicht absoluut fenomenaal is... |
|
|
|
|
|
#46 | |
|
Legende
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#48 |
|
Nieuw Lid
|
Wat te doen omgeving Liberec
:) Hallo,
Wij gaan voor de derde keer naar Tjechië, maar naar een voor ons nieuw gebied. Onder Liberec, naar het plaatsje Zaskali, bij Hodkovice n. Mohelkou. Weet iemand van jullie leuke en interessante dingen waar wij naar toe kunnen gaan? Ik weet al van de glasfabriek in Jablonec, de zoo in Liberec, maar jullie weten mischien meer. Ook mooie wandelroute´s hoor ik graag. Overigens is mijn jongste zoon gek op stenen zoeken, is er in dit gebied mischien ook een oude steenmijn? Bedankt alvast! |
|
|
|
|
|
#49 |
|
Lid
|
Hey JanineM misschien is dit wel een leuke site http://www.infolbc.cz Wel een leuke omgeving hoor veel plezier in Tsjechie Henk
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
Legende
|
Ook hier is een en ander te vinden over Liberec en omgeving: neisserevue.cz en hier jizerske-hory.cz
|
|
|
|