![]() |
|
|
#31 | |
|
Forum Freak
|
Citaat:
Kijk eens op deze link voor prijzen: http://www.centrumbabylon.cz/webview.php?cisloclanku=63 En als je de zoekfunctie rechts bovenin gebruikt kan je nog veel meer vinden over Babylon. alvast een prettige vakantie Jeanne |
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
Volwaardig Lid
Nationaliteit:
|
Stadhuis Liberec
Ik ben een klein werkje (foldertje aan het maken in voorbereiding van mijn reis naar Tsjechië om al iets over de bezienswaardigheden te weten die we gaan bezoeken. Ik vond dit op wikipedia:
"Het hart van Liberec wordt gevormd door het plein námĕstí Dr. E. Beneše en het daaraan gelegen stadhuis (1892) in een Vlaamse renaissancestijl." Weet iemand of dat van die Vlaamse stijl waar is? Alvast bedankt, Crossfan |
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Legende
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Actief Lid
|
Beste crossfan hier vind je meer informatie over het stadhuis van Liberec zeker de pdf file
lezen want daarin staat veel informatie zowel over het oude als "nieuwe" stadhuis. Een expleciete verwijzing naar de Vlaamse renaissancestijl heb ik niet gevonden.Veel plezier nog met het maken van je folder.![]() |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Actief Lid
|
hallo,
Ik vond nog geen afbeelding van het stadhuis van Liberec maar ik ben wel benieuwd geworden door je vraag ! Ik heb ooit geleerd dat de Renaissance in Vlaanderen een laatkomer geweest is : terwijl de Italianen al lang in de ban van de Renaissance zaten, zou men in het Noorden nog een tijd lang naar de gothische trant.blijven bouwen. Onze "Vlaamse Renaissance" zou zich dus kenmerken door de aanwezigheid van nog gothische elementen... Nu wil ik toch wel graag een afbeelding vinden om te zien of dat klopt. Mooie reis toegewenst. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Volwaardig Lid
Nationaliteit:
|
Ik heb op wikipedia wel een afb. gevonden, maar het is er wel een beetje donker op.
http://upload.wikimedia.org/wikipedi..._Hall_2003.jpg |
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Moderator
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Actief Lid
|
Toen ik naar een afbeelding van het stadhuis zocht was het al heeeeelvroeg in de morgen, jongens...
Bedankt voor de goede hulp. En ja.. dat ziet er onvervalste Vlaamse Renaissance stijl uit. Weet iemand misschien verder nog hoe die dingen toen allemaal geexporteerd werden ? Hoe komt men in Liberec aan een dergelijke kunstuiting...? danke |
|
|
|