het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 22-11-07, 15:43   #11
Volwaardig Lid

judith p.'s avatar

Nationaliteit:
ook wij gaan zaterdag de 23 ste naar ons huis, zijn echt alle winkels zondag dicht???
dan heb ik ook een probleem moet nog boodschappen doen en inderdaad ook nog kerst versiering en een boom zien te krijgen ..
hmm misschien dan maar eerder vertrekken
wij gaan net als in nederland naar de kerstnachtdienst en eerste kerstdag "gewoon" gourmetten.
oud en nieuw gaan we in praag vieren,ben heel benieuwd hoe dat daar is!
judith p. is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 22-11-07, 17:02   #12
Lid

chinto's avatar

Nationaliteit:
Wat doen jullie

Volgens mij wordt er een fout gemaakt en is het zondag 23 december.
Dan zijn alle grote supermarkten open.
Chinto
chinto is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 22-11-07, 17:13   #13
Volwaardig Lid

judith p.'s avatar

Nationaliteit:
hmm ..gelukkig !was al van alles aan het regelen ,dacht dat ik het fout had!
dank je
judith p. is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 22-11-07, 18:20   #14
Nieuw Lid

wilma's avatar

Nationaliteit:
Ook wij gaan dit jaar voor het eerst met ons gezin kerst vieren in ons huisje in de bergen, kan haast niet wachten, heb zelfs afgelopen week een "nep"kerstboom gekocht wat ik nooit zo mooi vondt, wat ballen en lampjes erbij en het feest van genieten kan beginnen en na de kerst, gooi ik hem zo weer op zolder.
Nou en wat gaan we doen? Gewoon genieten, na weer een jaar hard werken, geen tijd voor elkaar hebben gehad, voor het eerst met ons gezin leren skieen, roddelen of snowboarden. Lange wandelingen maken, genieten van de bergen en het uitzicht, lieve vrienden opzoeken, kachel aan ,borrel erbij, filmpje aan. Ooo kan ik al gaan!!Hoop idd dat er sneeuw ligt heb zelfs al gekeken voor een goeie sneeuwschuif om ons paadje naar ons huis schoon te houden, sorry hoor, ik denk dat ik misschien te enthousiast doe, maar positief blijven daar hou ik van.
Zelfs oma komt mee om kalkoen te braden met de kerst, samen met het gezin van m'n broer.

Oja,de kerkdiensten in Tsjechie, verschillen die veel met die van NL kerkdiensten, behalve de taal dan?
wilma is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 23-11-07, 01:20   #15
VIP Lid

char's avatar

Nationaliteit:
De Kerst-kerkdiensten verschillen niet zo veel, met die in Nederland. Ik ben alleen bang dat het een "staanplaats" wordt, voor mensen die niet tot de plaatselijke bevolking behoren. Het kan natuurlijk per kerk en dienst verschillen.

Char.
char is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 11-12-07, 08:21   #16
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Heerlijk naar Zacler

Na een geweldige kerstvakantie met de hele familie vorig jaar, werd er al snel besloten om dit te herhalen. Volgende week vrijdag de 21e is het zover . Gezellig met zn allen rond de open haard en op kerstochtend de kerstmuziek aan. Tot onze verbazing had de verhuurder een kerstboom voor ons opgetuigd en was het feest compleet. Gourmetstel mee voor 1 kerstdag en de andere gaan we heerlijk uit eten. Vorig jaar zijn we een geweldig restaurant tegen gekomen waar de kleinsten gewoon lekker rond konden lopen en de bediening super was. Het eten was heerlijk en de sfeer onvoorstelbaar knus. We kunnen dus niet wachten. Nog even de winterbanden eronder. We wensen iedereen die gaat deze winter een heerlijke vakantie, voor ons kan ie niet meer stuk.......sneeuw of geen sneeuw (liever wel natuurlijk )

Laatst aangepast door PuNkEnStEiN; 14-12-07 om 11:47.
Reden: Vragen en antwoorden over Zacler naar ander, reeds bestaand topic verplaatst.
elientje is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels