het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 01-08-07, 08:15   #51
Actief Lid

unita's avatar

Nationaliteit:
Wij zijn in contact gekomen met Tsjechië door mijn honden, de Cesky Fousek.
Toen we in 2002 voor het eerst op vakantie gingen waren we meteen verkocht. Prachtige natuur, rust, ruimte, heerlijke broodjes met kummel, aardige mensen en vooral veel mooie kastelen en gebouwen enz, enz.....
Ik ga nu voor de vijfde keer en verheug me enorm en we hopen er in de toekomst nog veel vaker naar toe te kunnen gaan.
unita is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-08-07, 20:21   #52
Volwaardig Lid

Plank's avatar

Nationaliteit:
Wintersport, gezellige mensen bij het pension, lekker eten en drinken, prachtige landschap! Kijk nu alweer uit naar de carnavalsvakantie!
Plank is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 08-08-07, 13:35   #53
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Vorig jaar voor de eerste keer geweest, 7 dagen en meteen verkocht!!!!
Bij thuiskomst dadelijk geboekt voor dit jaar en eindelijk is het zover, vrijdag vertrekken wij voor 14 dagen Tsjechie en we zien er al maanden naar uit. Gegarandeerd dat we volgend jaar terug gaan.
snoopy
snoopy is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 08-08-07, 17:51   #54
Pivonist

Macek's avatar

Nationaliteit:
een heleboel tuig, waar oa Nederland mee is overspoeld is daar nog niet Godzijdank, de rust en naar de hostinec kunnen gaan en je huis open laten BV.
Macek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 08-08-07, 21:40   #55
Lid

BenGrob's avatar

Nationaliteit:
Mijn naam is Ben. Mijn vrouw en ik gaan reeds vele jaren naar Tsjechië. De eerste keer was puur uit nieuwsgierigheid. De tweede keer zijn we direct het jaar nadie teruggegaan om Tsjechië te verkennen via de chatta's. Was een ervaring op zich. Maar onze laatste camping "Guesthouse Rajka" in Mojné bij Krumlov, waren we besmet door het Tsjechië virus. Dit is een heel zachtaardig en vooral aanstekelijk virus waarvan we hopen nooit meer genezen te worden. Het is zelfs zo diep geworteld dat we deze vakantie deels hebben gebruikt om zelf op zoek te gaan naar een locatie om een "Boerderij camping" te beginnen. En ja hoor we hebben die gevonden.

Ons bod is gedaan en aanvaard en we zijn nu bezig met de praktische en administratieve kant van de zaak.

We houden jullie via deze weg op de hoogte. Maar zeker al diegenen die ons hun e-mailadres hebben gegeven zullen binnenkort een mailtje ontvangen met daarin de stand van zaken.

Met vriendelijke groeten
Ben en Chris
BenGrob is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-08-07, 18:31   #56
Nieuw Lid

In 2004 hadden we een bescheiden vakantiebudget,maar wilden wel op vakantie.Zeer voorzichtig zijn we toen naar Tsjechie gegaan.In 2005 weer geweest,en verkocht.Helaas lukte het vorig jaar niet om naar Tsjechie te gaan.Toen een caravan in Zuid-Frankrijk gehuurd,maar het voelde heel anders dan de 2 voorgaande jaren.Zijn nu net 1 week terug uit Tsjechie,midden in het Reuzengebergte.Hadden een huisje gehuurd,maar wegens overboeking kregen we een pension in Svoboda nad Upou.Een vakantie om niet te vergeten,zeker omdat mijn man ernstig ziek is,en "gewoon" vakantie kon vieren.Hoop dat het volgend jaar weer lukt om naar Tsjechie te gaan.
petron is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-08-07, 19:13   #57
Forum Freak

Corrie's avatar

Nationaliteit:
Dat hoop ik dan ook voor jullie, maar fijn dat jullie het nu ook naar je zin hebt gehad!!
Corrie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-08-07, 20:01   #58
cajonez
Gast

Ja en dan wordt het buurjongetje ouder en zijn mijn ladders door hem verkocht, kan nog wel heen en terug naar de hospoda zonder lijfwacht, maar moet sindsdien wel alles afsluiten. Verder is het prima hier.
  Bericht citeren in antwoord
Oud 19-08-07, 09:34   #59
Super Lid

jolanda berben's avatar

Nationaliteit:
Waarom kozen wij ook alweer voor Tsjechie?
Oja, al heel wat reisjes hadden wij gemaakt, vaak ver weg zoals Alaska, venezuela, en de USA.
Deze reizen gingen dan vooral wandelend met 'n rugzak.
Heerlijk, tot mijn gezondheid het niet meer toeliet.
Dan op zoek naar 'n land waar je zowel heerlijk kunt wandelen voor het geval het wel goed met me gaat, maar waar je ook wat leuke dorpjes, kastelen ed kunt bekijken als het lichaam even tegenwerkt, en dan ook nog ergens waar je niet eerst uren in de auto moet zitten om iets leuks te gaan bekijken.
O, en de honden moesten mee, heel belangrijk.
Dus in 2002 voor het eerst in Tsjechie terecht gekomen, en ik zou niet anders meer willen.
Waarom we nu elk jaar weer terug gaan naar Tsjechie is gewoon het gevoel, wat ik niet zo goed uit kan leggen.
Mooie natuur, kastelen, mooie dorpjes, aardige mensen, dat kwamen we ook al tegen op andere plaatsen, maar Tsjechie heeft iets.
Ik zou niet weten wat, maar het heeft iets waardoor we er elk jaar weer graag naar toe gaan.
jolanda berben is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 29-08-07, 13:30   #60
VIP Lid

loura's avatar

Nationaliteit:
We komen al vele jaren in Tsjechië. Het blijft ons altijd weer verrassen: de afwisselende natuur, de rust maar vooral de ontzettend vriendelijke mensen.
We hebben er over gedacht om er een huisje te kopen. Maar er ook weer vanaf gezien omdat je dan toch wel enigszins verplicht bent voornamelijk naar steeds dezelfde plaats te gaan.
Ik geloof dat ik de afwisseling van de verschillende landschappen nog het meest aantrekkelijk vindt.
loura is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels