Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Toerisme - Attracties & Bezienswaardigheden
Waarom ga jij naar Tsjechië?

Waarom ga jij naar Tsjechië?

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 25-07-07, 14:49   #41
Nieuw Lid

Nationaliteit:
wij kozen voor Tsjechië
1}
we waren erg benieuwd hoe de ontwikkeling van dit mooi land was gevorderd
2}
omdat onze meiden er zijn gemaakt
3}
voor de natuur die bijna nergens zo mooi is als in het reuzegebergte naar onze mening
4}
voor het lekker eten
en zo kan ik door gaan

ik krijg hier de indruk dat mensen kiezen voor Tsjechië omdat het zo goedkoop is
jammer dat men om deze reden daarom voor Tsjechië kiest

wij gaan er ooit weer naar terug omdat we het een prachtige land vinden goedkoop of niet.
wiss is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 25-07-07, 15:06   #42
Super Lid

Tabe's avatar

Nationaliteit:
Wij, Doety en ik, zijn 17 jaar geleden "gevallen" voor Tsjechie. Maar ik geef eerlijk toe dat toen de voornaamste drijfveer toen de kosten waren. Met drie opgroeiende kinderen was een vakantie in Frankrijk voor ons niet te betalen. In Tsjechie konden we het ons veroorloven de kinderen wat vaker een ijsje te geven en onszelf te tracteren op een terrasje of een etentje buiten de deur.

Imiddels is dat natuurlijk wel anders geworden. De kinderen zijn de deur uit en we gaan niet meer te kamperen. We hebben nu ons eigen kotje. We zijn het land om de natuur, de steden en de mensen gaan waarderen. Regelmatig eten we buiten de deur etc. Kortom, genieten geblazen. De financien zijn niet meer de grote drijfveer.
Oud 25-07-07, 15:38   #43
VIP Lid

RoJo's avatar

Nationaliteit:
Wij zijn negen jaar geleden bezweken voor Tsjechie. Het verveelt ons nooit. De natuur, de steden, de mensen. We hebben er inmiddels vrienden en genieten vele keren per jaar van dit prachtige land.
Oud 25-07-07, 16:10   #44
Actief Lid

sandra66's avatar

Nationaliteit:
daarom naar Tsjechië...

De rust, de flora, de fauna, de mensen, het landklimaat (ondanks de enorme stortbuien gisteren ) en ja ook de bureaucratie....
Wij hebben ons huis aan de rand van het bos en aangezien het een "narodní místo" is moeten onze plannen voor een nieuwe schuur (die dan ca. 10 meter van het bos komt) eerst door diverse instanties bekeken worden...want tsja al die vogeltjes die daar leven zullen wel eens een "probleem" kunnen krijgen met die schuur...het geval wil dat de plaatselijke "lom" wil uitbreiden (nieuwe eigenaar hè !) en het dan GEEN probleem is om "wat" bomen te kappen
We zullen zien, want bureaucratie / politiek is overal te vinden; kijk maar naar Schinveld.
Hezky den ve Dédovicich !
Èauky Sandra
Oud 25-07-07, 19:30   #45
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Wij gaan dit jaar voor het eerst naar Tjechië. De reden om te gaan is dat wij daar veel rust en ruimte hopen te vinden. We houden van ongerepte natuur en rust en als ik zo hier op het forum rondsnuffel is dat in Tjechië wel te vinden! We gaan lekker kamperen met de tent. Dat is voor onze dochters (13, 11 en 7 jaar) ook erg gezellig. En als de kinderen zich vermaken..... dan hebben pa en moe het ook naar hun zin toch?
We vertrekken op 10 augustus. Nog heel even geduld hebben nog dus, maar het gaat gelukkig al opschieten!!!! We hebben er heel veel zin in
Oud 26-07-07, 08:22   #46
Actief Lid

jordaanoever's avatar

Nationaliteit:
In 2004 kwam ik naar Praag voor de derde keer in mijn leven, maar dit keer voor onbepaalde tijd. Het is nu 3 jaar geleden en geniet nog steeds van de natuur, het eten en het betaalbare leven. Ik denk dat het met name voor jongeren een fantastische plek is met veel mogelijkheden om je leven invulling te geven. Met “voor jongeren” bedoel ik met name om het feit dat het een stuk lastiger lijkt voor mij wanneer je kinderen hebt. In dat geval zou ik eerder kiezen voor een dorpje in omstreken.

Wat me hier ook heel goed bevalt is het klimaat. Er valt hier minder regen en ik zie vaker de zon. Ik moet wel toegeven dat ik in de zomermaanden het water in de lage landen mis, maar een korte trip stelde me al snel gerust.

De ongerepte natuur is uiteraard een van de meest interessante aanwezigheden in Tsjechie. Het is fantastisch om een landschap met verschillende hoogtes te hebben.
Zelfs in de grootte stad waar ik nu woon heb je verschillende hoogtes en bos is in overvloed. In NL vind je dit bijna niet en zul je ook niet de mogelijkheid hebben om eens over de stad of land te kijken.

Wat betreft de mensen zijn er grootte verschillen. Ik heb bv een verschrikkelijke buurman. Oud communist die bij de politie werkte en van ieder muisje een olifant maakt.
Aan de andere kant vind ik hele vriendelijke mensen die geïnteresseerd zijn in andere talen en culturen. En zo zijn er zo velen.

Kortom, een prachtig land met een prachtige toekomst welk mij iedere dag weer doet glimlachen wanneer ik opsta.
Oud 28-07-07, 08:13   #47
Actief Lid

Jos van Zetten's avatar

Nationaliteit:
Ik ben een vervent (vlieg)visser en Tsjechie staat bekend om zijn mooie riviertjes met Vlagzalm en forel.
1 week per jaar ga ik met vismaten vissen ergens in Europa, Noorwegen, Belgie, Ierland, Luxemburg, Denemarken.
4 jaar geleden ben ik met deze vismaten afgereisd naar Tsjechie om te vissen en dat beviel zo goed dat ik een aantal weken later met vrouw en kinderen daar vakantie hebben gevierd.

Hierna ben ik 2x per jaar in Tsjechie geweest, 1x een weekje vissen en de zomervakantie.

Wat ons aantrekt behalve het vissen is de natuur, mooie kastelen en gebouwen, eten en drinken, rust.
Een andere hobby is geocachen (schatzoeken met gps) wat goed te doen is in Tsjechie.

Maar ook de gunstige prijzen, hier kun je elke dag uit eten, lekker een terasje pakken of de kinderen een ijsje geven (of 2).
In Frankrijk gingen we mischien 1x per week uit eten en kregen de kinderen niet elke dag een ijsje.

Jos
Jos van Zetten is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 31-07-07, 15:57   #48
VIP Lid

noekie14's avatar

Nationaliteit:
het lekkere eten, de mooie natuur, de mooie plaatsen, de vriendelijke mensen
Oud 31-07-07, 18:38   #49
Actief Lid

Joss's avatar

Nationaliteit:
In 1996 voor het eerst naar Tsjechie geweest, uit nieuwsgierigheid.
Eigenlijk zijnnhet land, de bewoners en zeker niet onbelangrijk, de prijzen ons zo goed bevallen dat het voor ons het vakantieland is geworden.
Joss is online now   Bericht citeren in antwoord
Oud 01-08-07, 06:41   #50
Actief Lid

Michel Nas's avatar

Nationaliteit:
Wij gaan naar Tsjechie omdat..................

Het land heeft een prachtige landschap en de mensen zijn er nog lekker "gewoon". Wij hebben gemerkt dat de mensen daar niet zo tegen elkaar proberen op te boxen met een mooier huis, een mooiere auto dan de buren, mooiere kleren dan de de andere, nee doe maar lekker gewoon , dan doen we al gek genoeg. Zover wij hebben gemerkt zijn de (meeste) mensen vriendelijk en behulpzaam en vinden ze zeker leuk als ze horen dat je probeert Tsjechisch te praten (zover dat mogelijk is). Naturlijk is het prettig dat een vakantie in Tsjechie nog betaalbaar is, en vooral voor de kinderen is het leuk dat de ijsjes goedkoper zijn dan in Frankrijk of Spanje.

Daarnaast heeft het land een heerlijk klimaat en zijn er nog mooie steden, stadjes en dorpjes te bewonderen en kun je soms uren wandelen zonder iemand tegen te komen. Kortom rust, vrijheid en gewoon doen.......... Tsjechie je ons hart gestolen !!

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Forumnavigatie

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.2.0 - RSS Feed