het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 14-12-07, 14:48   #41
Super Lid

noekie14's avatar

Nationaliteit:
zo'n winkel zit ik in het centrum van cheb. en in cesky budejovice zitten er ook erg veel. en ja die paskamers zijn wel beter
noekie14 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-12-07, 17:41   #42
Actief Lid

mathijs_cz's avatar

Nationaliteit:
re

wat ik dus hoorde (toen ik met me babi aan de lijn zat ) is dat er allemaal razzia's door de politie in tsjechie gehouden word op marktjes waar vietnamezen zijn, de rede hierachter van was dat de grenzen vandaag voor altijd open zijn zonder controle's

weet iemand of hier iets van waar is of dat me oma zich vergistte :P??
mathijs_cz is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-12-07, 19:42   #43
Actief Lid

Joss's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
dieter schreef:
Bericht bekijken
Het oude Praagse slachthuisterrein (Prazska trznice, excuseer spellingsfouten)... Bij de brug naar Liben. Metro C richting Ladvi, station Vlatavska. Boven aangekomen elke tram naar links (1, 3 , 5).

Het slachthuisterrein van Holesovice.
Kan dit bevestigen. Bij metrostation Vlatavska uitstappen en dan is het nog een minuut of 5 lopen als je daar de voorkeur aan geeft.
Bij de ingang van de markt zit een grote M. Als je met de auto gaat, er zijn ruim voldoende parkeerplaatsen op het terrein zelf, moet je wel even naar een ingang zoeken.
mapgen_mapy_cz III abb.jpg

In het wit omkaderde gedeelte is de markt en links in het witte rondje, is de metrohalte. (Sorry, ik krijg de foto er niet groter op. Even dubbelklikken op de foto en je krijgt een grotere afbeelding)

Laatst aangepast door Joss; 21-12-07 om 20:23.
Reden: Aanpassing tekst
Joss is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 21-12-07, 20:18   #44
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Hier enkele foto's van Pražská tržnice, deze zomer en de website prazskatrznice.cz
Bijgesloten afbeelding
Bestandstype: jpg DSC05383 (Large).JPG (120,1 KB, 5x bekeken)
Bestandstype: jpg DSC05384 (Large).JPG (133,7 KB, 5x bekeken)
Bestandstype: jpg DSC05385 (Large).JPG (136,3 KB, 4x bekeken)
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-01-08, 12:42   #45
Nieuw Lid

Nationaliteit:
wij zijn in cheb op veel markten geweest nu willen we naar mikulov zijn daar ook markten
maria shopia is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-01-08, 12:54   #46
Nieuw Lid

Nationaliteit:
asia markt

wie weet of er vranovska ook asia markten zijn
of bij pasohlavky
maria shopia is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-01-08, 07:37   #47
Nieuw Lid

agressieve vietnamees

Hallo,

Gisteren terug gekomen van onze 4e wintersport vakantie. Elk jaar op de terug reis doen we een korte stop bij grensovergang (Petrovice geloof ik) richting Dresden. Zo ook dit jaar. We zijn wel gewend aan de agressieve manier van verkopen van deze mensen echter dit jaar sloeg toch echt wel de kroon. Mijn vriendin zag een "prachtig" namaak truitje en vroeg of ze hem kon proberen. De maat was niet voorhanden dus de verkoper rent weg en komt terug met de goede maat. Prima, echter de prijs die hij vroeg was dermate hoog dat voor ons de lol er af was en hem vertelden dat we niet meer geinteresseerd waren. Ik zelf stond bij een ander kraampje te kijken toen mijn vriendin mij liep dat deze verkoper wel erg agressief werd. Ondertussen kwam er ook een vrouw bij die ons smeekte het truitje te kopen, echter wij wilden niet meer. Op het moment dat ik mijn vriendin kom bijstaan roept de mannelijke verkoper dat ze "krank im Kopf" is. Ik probeer samen met mijn vriendin naar de auto te lopen (er kwamen steeds meer andere verkopers bij staan) toen de verkoper mij een vuistslag op mijn gezicht gaf wisten we dat we moesten maken dat we weg kwamen, waarom de man zo kwaad werd is voor ons een raadsel. Echter dit was nog niet alles, de vrouwelijke verkoopster bleef maar smeken het truitje te kopen, weer bleef ons antwoord nee (helemaal na de vuistslag). De mannelijke verkoper kwam er vervolgens met een stok aan en begon daarmee op ons in te slaan. We besloten maar snel 5 euro voor hun rommel te betalen. Het was toen nog niet over maar we konden net op tijd de auto bereiken en met een straal gas de grens over gaan. Mijn vraag is hebben meer mensen hier ervaringen mee?
dkruizinga is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-01-08, 07:52   #48
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
dkruizinga schreef:
..... hebben meer mensen hier ervaringen mee?
Wel met opdringerigheid, dat verschijnsel kent iedereen die ooit een Vietnamese markt in Tsjechië bezocht heeft. Maar de fysieke agressie en intimidatie die jullie meegemaakt hebben is echt uitzonderlijk, anders was dit zeker eerder al op het forum ter sprake gekomen.
Er vanuit gaande dat jullie op een normale manier kenbaar gemaakt hebben dat de koop niet doorging, denk ik dat jullie uitgerekend net die ene Vietnamees getroffen hebben die z'n dag niet had en door het lint ging. Dat moeten angstaanjagende momenten zijn geweest voor jullie.
Het zal waarschijnlijk vanwege de te verwachten administratieve rompslomp en het bijkomende oponthoud geweest zijn dat jullie geen aangifte hebben gedaan bij de politie?
PuNkEnStEiN is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-01-08, 13:46   #49
VIP Lid

loura's avatar

Nationaliteit:
Wat een afschuwelijk verhaal zeg.
Wij gaan wij altijd bij Zittau de grens over en ik vond wel dat de mentaliteit behoorlijk veranderd was. Mijn man blijft altijd in de auto want die vindt die markten echt verschrikkelijk.
Mijn dochter vraagt echter altijd of ik sigaretten voor haar mee wil nemen en ik dacht dat doe ik dan maar gelijk bij binnenkomst...
Als een zwerm bijen waren ze om me heen, een gepluk en getrek wat erg vervelend was... toen bleek dat de prijzen veel te hoog waren (bijna net zo duur als bij ons.) kreeg ik het voor mjn kiezen hoor, ik voelde me niet veilig en ben snel de auto ingevlucht.
loura is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-01-08, 17:37   #50
Nieuw Lid

Citaat:
PuNkEnStEiN schreef:
Het zal waarschijnlijk vanwege de te verwachten administratieve rompslomp en het bijkomende oponthoud geweest zijn dat jullie geen aangifte hebben gedaan bij de politie?
100 meter verder stonden agenten auto's te doorzoeken, dit was echter Tsjechie weer in en het was ter plaatse moeilijk in deze situatie de auto te keren. Daarom heb ik in een impuls de auto gestart en zijn we snel de grens over gereden. Ik hoop dat dit een incident is en dat dit verder niet weer gebeurd. Wij hebben in ieder geval ons lesje geleerd en gaan indien we weer van plan zijn iets te kopen op een dergelijk marktje alleen nog maar de auto uit indien er meerdere touristen zijn.
dkruizinga is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels