het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 24-08-08, 11:07   #101
sanmike
Gast

Vietnamese markt 2

Hallo

Er schijnt ook een Vietnamese markt te zijn in of in de buurt van Cheb. Dit moet een van de grootste van Tsjechie zijn. Kan iemand mij vertellen waar deze zit.

Mike
  Bericht citeren in antwoord
Oud 24-08-08, 11:52   #102
Actief Lid

Jandulka's avatar

Nationaliteit:
Potucky si grootste market in de kleijnste dorpje. Dat is bij Karlovy Vary.
Jandulka is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-08-08, 14:04   #103
VIP Lid

Keesi's avatar

Nationaliteit:
Potůčky ligt ten noorden van Karlovy Vary aan de duitse grens bij Johanngeorgenstadt.
Het is een gat van niks, het ligt aan het eind van de wereld, maar de markt is inderdaad gigagroot.
Maar zeeeer veel van hetzelfde zoals op alle Vietnamese markten.

Je komt er vanuit Karlovy Vary o.a. via Nejdek en Horní Blatná. Een leuk tripje door de bossen.
Een mooie rit erheen gaat ook vanaf Boží Dar.
Keesi is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-08-08, 15:06   #104

kukel's avatar

Nationaliteit:
En wat nog leuker is om met de trein er naar toe te gaan.

In de winter is het werkelijk buitengewoon moi om deze rit te maken.

Voor de rest is Potucky een prul van een dorp volgestouwd met allerhande onzin.
kukel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 24-08-08, 19:03   #105
Lid

kees m's avatar

Nationaliteit:
Net buiten Cheb in de richting van Waldsassen zit een hele grote vietnamese markt. Achter de interspar in Cheb zelf zit er ook eentje. Als je vanuit Cheb zelf omhoog rijd zie je de afslag naar de interspar. Een kleine 50 meter verder linksaf ga je de weg op naar waldsassen. Na ruim 1 km zie je links de markt liggen naast de benzinepomp. Succes
kees m is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-08-08, 00:03   #106
Volwaardig Lid

namornik's avatar

Nationaliteit:
schrale troost

Citaat:
dkruizinga schreef:
Bericht bekijken
Hallo,

Gisteren terug gekomen van onze 4e wintersport vakantie. Elk jaar op de terug reis doen we een korte stop bij grensovergang (Petrovice geloof ik) richting Dresden. Zo ook dit jaar. We zijn wel gewend aan de agressieve manier van verkopen van deze mensen echter dit jaar sloeg toch echt wel de kroon. Mijn vriendin zag een "prachtig" namaak truitje en vroeg of ze hem kon proberen. De maat was niet voorhanden dus de verkoper rent weg en komt terug met de goede maat. Prima, echter de prijs die hij vroeg was dermate hoog dat voor ons de lol er af was en hem vertelden dat we niet meer geinteresseerd waren. Ik zelf stond bij een ander kraampje te kijken toen mijn vriendin mij liep dat deze verkoper wel erg agressief werd. Ondertussen kwam er ook een vrouw bij die ons smeekte het truitje te kopen, echter wij wilden niet meer. Op het moment dat ik mijn vriendin kom bijstaan roept de mannelijke verkoper dat ze "krank im Kopf" is. Ik probeer samen met mijn vriendin naar de auto te lopen (er kwamen steeds meer andere verkopers bij staan) toen de verkoper mij een vuistslag op mijn gezicht gaf wisten we dat we moesten maken dat we weg kwamen, waarom de man zo kwaad werd is voor ons een raadsel. Echter dit was nog niet alles, de vrouwelijke verkoopster bleef maar smeken het truitje te kopen, weer bleef ons antwoord nee (helemaal na de vuistslag). De mannelijke verkoper kwam er vervolgens met een stok aan en begon daarmee op ons in te slaan. We besloten maar snel 5 euro voor hun rommel te betalen. Het was toen nog niet over maar we konden net op tijd de auto bereiken en met een straal gas de grens over gaan. Mijn vraag is hebben meer mensen hier ervaringen mee?
Ik moet zeggen wat een afschuwelijk verhaal..vooral om dat het in min dorp is gebeurd, 5 jaar geleden toen ik hier land kochte was me verteld dat wanneer de snelweg van Usti naar Dresden klaar zou zijn de vietnamezen in petrovice zouden verdwijnen..helaas is de snelweg al meer dan een jaar af en ze zitten er nogsteeds...maar toen we na een half jaar werken in het buitenland begin aug. thuis kwamen, waren we verbaasd hoeveel kramen weg waren en hun winkeltjes te koop staan..Ik hoop dat zo'n incident hier in petrovice of waar dan ook..nooit meer zal plaats vinden.. Helaas dat er geen aangifte gedaan is, want hier in ons dorp weet iedereen alles en ze zouden het me zeker gelijk verteld hebben, aangezien de burgemeester familie is en ik nederlands ben.
Hopelijk weerhoud het je niet om volgende keer weer langs Petrovice te komen..of neem anders voor d zekerheid de snelweg.Gr Reg
namornik is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-08-08, 00:07   #107
Volwaardig Lid

namornik's avatar

Nationaliteit:
Ik realiseer me nu dat afgelopen winter wij gewoon thuis zaten in CZ met vrienden uit NL!!! des te triester dat om de hoek gebeurd!!
Oud 28-08-08, 14:42   #108
VIP Lid

Nathalie L.'s avatar

Nationaliteit:
Wij hebben het met een groep ook wel meegemaakt; Gingen ook via Dresden langs de Asia-markt en ofschoon het vroeg in de ochtend was, was er één vietnamese verkoper al straalbezopen en agressief tegen mijn man. Resultaat: Nooit meer teruggekomen met onze busreizen. Ik vind het toch al troep dat ze verkopen, maar sinds we ons huis in Senohraby hebben duiken we in Benesov nog weleens een vietnamese winkel in: Meer aanbod, leuke prijzen en vriendelijk personeel!
Nathalie L. is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 28-08-08, 14:55   #109
Volwaardig Lid

namornik's avatar

Nationaliteit:
als men met zn allen minder bij de vietnamees koop, zoals hier, verdwijnen ze vanzelf
Oud 28-08-08, 21:51   #110
Actief Lid

Jozef's avatar

Nationaliteit:
agressieve vietnamees

Heb hetzelfde dit weekend ondervonden in Zelezna Ruda, ook hier waren vele stalletjes gesloten,Vrienden van ons wilden perse langs deze markten[ondanks onze waarschuwingen] en dat hebben ze geweten ook!!!ze hadden het nodige gekocht en liepen naar de parkeerplaats. Jonge vietnamezen vroegen in het duits of ze nog wat nodig hadden en begonnen ze al in het duits te beledigen.Vervolgens werden de tassen opengescheurd en de gekochte waar werd bekritiseerd.Ze kregen vervolgens een pak slaag .Ik had de auto inmiddels gestart en de vietnamezen aangetikt om onze vrienden te ontzetten,dit werkte.De volgende dag zijn we langs de diverse vietnameze stalletjes in Klatovy gegaan en hebben we hun laten zien dat ze teveel betaald hebben
Jozef is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels