Registreren
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Vakantiehuizen
Agenda Ledenlijst FAQ Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Terug   het Tsjechisch Forum - Toerisme - Attracties & Bezienswaardigheden
Uitgaan in Praag

Uitgaan in Praag

Antwoord

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken Weergave
Oud 12-11-07, 10:36   #31
Nathalie L.
Actief Lid

Nathalie L.'s avatar

Nationaliteit:
Praag is zeker leuk voor jongeren. Leuk uitgaan, niet te duur en altijd wel wat te beleven. Maar Spanje is het niet nee. Je kan wel lekker waterfietsen op de rivier of zonnen aan het Slapymeer, maar dit is toch een andere sfeer dan Salou ofzo. Dus...wat zoek je exact?
Nathalie L. is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 12-11-07, 15:25   #32
aroud86
Nieuw Lid

In elk geval al bedankt voor de reacties, en sorry voor het plaatsen in verkeerde deel.
Maar wat we zoeken is gewoon overdag beetje relaxen bij gehuurde huisje, of een excursie ofzo, terrasje hangen en savonds naar disco/kroeg of in het huisje zitten.
aroud86 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-12-07, 17:47   #33
esther67
Niet actief lid

Nationaliteit:
praag

Hallo,

Mijn man en ik gaan de dag na de kerst naar Praag voor 5 dagen, daarom willen wij graag allemaal leuke tips om uit te gaan, b.v leuke restaurantjes koffie bars, of lekkere lounge tenten of evt kerstmarken, bezienswaardigheden kortom alles is welkom!!! we houden wel van een beetje trendy!!!!

Alvast bedankt!!!

Groetjes Gerard en Esther
esther67 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-12-07, 19:41   #34
Ckoen
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Radost is een trendy vegetarisch restaurant (Bělehradská), meest Mexicaans. Loungeachtig. Houd er wel rekening mee dat wanneer je gegeten hebt je niet al te lang kan natafelen zonder al te veel te bestellen; dan word je weggekeken. Vanaf een uur of half 11 wordt ook het eetgedeelte een club met DJ.
Voor koffie: Cafe Cafe, erg lekkere taart ook.
Sahara Café (Namesti Miru), erg mooi en lounge. Is een soort van restaurant, maar het zijn voornamelijk kleine hapjes. Toen ik er was was er live jazz.
Ckoen is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-12-07, 21:06   #35
robenter
Lid

robenter's avatar

Nationaliteit:
ik ben net terug uit praag en heb weer heel wat restaurantjes uit kunnen testen

trendy en leuk vond ik retro cafe aan de namesti miru
francouzska (4?)

aromi manesova78/442 een van de betere restaurants in praag
vind ik en met klasse

een tip die ik van pieter kreeg vond ik ook geweldig
koliba u pastyrky prg 4 belehradska 15

vlees word bereid op houdskool grill iedere avond zigeuner live muziek wel veel toeristen maar erg leuk

los v oslu ook erg goed perunova 17 praag 3

louis armstrong italska 786/30 praag 2 ook goed

voor deze restaurants heb ik gemerkt dat reserveren haast een must is wil je niet het risico lopen dat het vol is

ook leuk zijn de volgende restaurants omdat er vooral veel lokaale bevolking komt maar wel allen een menukaart in het engels hebben

u bulinu budeska 2 praag 2

neklid ruska 34 praag 10

u marianskeho obrazu kubelikova 22 praag 3

u houdku borivojova 110 praag 3 (langs riegrovy sady park)
kwalitatief wat minder dan de vorige maar wel erg goed qua prijs
robenter is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-01-08, 19:11   #36
loony
Nieuw Lid

Nationaliteit:
uitgaan!!

per toeval kwam ik op deze site!! wat leuk om dit allemaal te lezen... ik ga eind deze maand naar Praag. Ik vroeg me af of iemand weet of er dan iets leuks te doen is!!?? wie weet waar je gezellig uiteten kan gaan en iets kan drinken?? thanks!!! groetjes loony
loony is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-01-08, 19:31   #37
PuNkEnStEiN
Moderator

PuNkEnStEiN's avatar

Nationaliteit:
Welkom loony!!!
Jij hebt wel even wat te lezen in alle berichten in dit topic voor jou. Volgens mij wordt daar al heel veel beantwoord. Daarna kan je dan altijd nog vragen...
Succes!
Oud 10-01-08, 22:02   #38
Fredoo
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Ik ga naar Praag in de eerste week van februari, met nog 2 vrienden. Voor 'n 5tal dagen.

Iemand nog goeie tips qua uitgaansmogelijkheden ?
Fredoo is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 10-01-08, 22:14   #39
Fera
Volwaardig Lid

Fera's avatar

Nationaliteit:
Hoi Fredoo,

Als je naar een concertzaal of sjiekere gelegenheid wilt gaan, moet je echt zorgen dat je een net pak met stropdas aan hebt, anders is dit een belediging voor de Tsjechen.
Zij beschouwen een dergelijk uitstapje als iets extra's en gaan daarnaar gekleed, dus in het sjiek/net!

Een voorstelling in een Black Light Theater is zeker aan te bevelen, is typisch iets Praags, volgens bekenden. Dat is leuk theater met de beroemde UV-lampen die de fluoriserende kleuren oplichten en wit in een ultraviolet licht zetten. Wij zijn in een klein theatertje geweest in de straat tussen het Mustek-metrostation en de Havelska. Naast een marionettenwinkeltje. De voorstelling heet Cats en duurt net iets langer dan een uur, maar er zijn vast en zeker veel meer black light theaters te vinden in Praag.

Zoek voor het eten in Praag even de buitenwijken op, daar betaal je vaak de helft zo niet nog minder dan in het oude centrum voor een goede maaltijd. Pivo (bier) is ook daar veel goedkoper.
Ik las al eerder dat Staropramen goedkoper is dan de Pilsener Urquelle.

Tja, die het kleine niet eert, is het grote niet weerd hè!

Veel plezier alvast. Zorg dat je een handig plattegrondje van de stad bij je hebt!

Groetjes, Fera
Oud 10-01-08, 22:28   #40
C.Berendse
Actief Lid

C.Berendse's avatar

Nationaliteit:
Is dat hetzelfde idee als het Black Velvet theater?
Alles en iedereen is in het zwart alleen de rollen in het stuk niet zodat het lijkt of een danseres door de lucht zweeft enz. Als dan het licht aangaat aan het einde van de voorstelling zie je dat al die speciale effecten zijn gedaan door mensen die helemaal in het zwart zijn gekleed en dus tijdens de voorstelling niet te zien waren.

Onderwerp-opties In onderwerp zoeken
In onderwerp zoeken:

Geavanceerd zoeken
Weergave

Nederlands Cesky English Deutch

© 2007 Tsjechie.net - Forum: vbulletin- Weather: In-pocasi.eu - Stats: Opentracker.net - SEO by vBSEO 3.0.0 - RSS Feed