![]() |
|
|
#32 |
|
Nieuw Lid
|
Vsen (bij Turnov, Boheems paradijs)
Beste,
Voor het eerst gaan we dit jaar, tijdens de hepi vakantie, op vakantie in Vsen in de buurt van Turnov, Boheems paradijs. Wat moeten we op cultureel, toeristisch gebied niet missen? Welke markt, bezienswaardigheid moeten we zeker gaan bekijken? Welk restaurant, gerecht / drank mogen we zeker niet missen? en natuurlijk voor de jeugd (14 en 17 jaar oud), waar moeten we zeker naar toe gaan? Graag tips. Groet, Jack |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Super Lid
|
Lees dit topic nog eens door Jack en je hebt genoeg bezienswaardigheden voor de hele vakantie.
Voor de jeugd is het wellicht leuk om naar het Reuzengebergte te gaan voor de rodelbanen, monkeyworld etc. Ook Babylon in Liberec is misschien wel iets voor hun. Veel (voor) plezier alvast. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Nieuw Lid
|
Beste Lina,
Had ik ff het gevoel dat mijn bericht verwijderd was..? Echter alleen maar verplaatst, met een boel info. Hartstikke bedankt hiervoor. Komende tijd zullen we deze info wel degelijk gebruiken om er ons voordeel mee te doen (afstanden inschatten, wat wel / niet doen) etc. Hopenlijk hebben we eind april / begin mei een beetje goed (droog is voldoende) weer! Ik begrijp dat op 8 mei Tsjechië bevrijd is en dat dit dan ook gevierd wordt. Worden in het kader hiervan in de buurt van Turnov festiviteiten georganiseerd? Groet, Jack |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Super Lid
|
Geen dank hoor. Stel gerust je nog eventuele vragen, er is vaak altijd wel iemand die een antwoord heeft. En laat tzt nog eens weten hoe de vakantie geweest is.
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Actief Lid
|
Er is een heel leuk meer bij Doksy en Stary plavy. Wij gaan regelmatig naar dat laatste dorp. Bij het meer is een strandje aangelegd, er is een grote glijbaan het meer in. In het water drijven verschillende opblaas speeltoestellen. Ook is er een zwembad gemaakt voor degene die niet in het meer willen zwemmen of voor de kleintjes. Er zijn voldoende eet en drinkgelegenheidjes aanwezig.
Kortom een aanrader maar wel een stukje rijden. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
Nieuw Lid
|
Wij gaan voor het eerst naar Tsjechie met onze kinderen(3 en 4 jaar).Wij gaan voor een week naar Komarov op de berg Kozakov.
Wat is er voor deze leeftijd te doen?Is er een leuk zwemmeer in de buurt of een overdek(buitenbad) in de buurt. Is er in Komarov wat te beleven en zijn er restaurants in de omgeving? Laatst aangepast door wald pyk; 31-05-08 om 21:48. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Super Lid
|
in liberec heb je een groot overdekt zwembad babylon, en volgens mij zit daar ook een dierentuin, en anders moet je naar de mooiste dierentuin van tsjechie gaan( volgens tsjechen van wie ik ooit daar een huisje heb gehuurd) dvur kralove.
|
|
|
|
|
|
#40 |
|
Nieuw Lid
|
Wat te doen en rondom Turnov??
Kan je in Mladejov (vlakbij Turnov) ook bootjes huren ofso??
Wij gaan daarheen met vakantie, dus ik vroeg me af wat je daar kan doen (met kinderen 5 t/m 13). Zijn daar ook leuke winkeltjes? |
|
|
|