|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#21 |
|
VIP Lid
|
Beste Andre,
Ik weet niet hoe lang jullie kunnen gaan, maar ik zou zeggen als je toch met de auto gaat, waarom dan je beperken door naar 1 hotel te gaan? Verdeel je tijd over een aantal streken, en er gaat werkelijk een wereld voor je open. ![]()
|
|
|
|
#22 |
|
Volwaardig Lid
|
hallo andre
de omgeving bij Splinderluv mlyn is geweldig. je kunt er lekker wandelen in de bergen. nederland plant daar nieuwe bomen. je moet de oude gezien hebben daar boven op de berg. je kunt vlak voor het plaatsje tokkelend de rivier oversteken, naast een geweldige dam. het plaatsje zelf is mooi, schilderachtig. en ze hebben daar sportmogelijkheden genoeg. paraglyding, de grootste rodelbaan van europa (echt te gek) paardrij mogelijkheden. eigenlijk te veel om op te noemen. en in de omgeving is nog veel mer te beleven. veel succes met uitzoeken. |
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Legende
|
Citaat:
U zult wel rodelbaan bedoelen, wel de baan in Spindleruv Mlyn is slechts 966 meter lang en er staat er een in Praag van 1300 meter lang. De grootste rodelbaan ter wereld staat echter in Pradaschier in Zwitserland en deze is 3100 meter lang !!! Spindleruv Mlyn Betreiber:Pruni Bobova Spol. s. r. o.k 54351 Spindleruv Mlyn Baujahr: 1997 Länge: 966 m Bergauftransport:Wiegand-Lifter mit Schleppbahn Van deze constructeur is ook de rodelbaan in Toverland Sevenum Pradaschier |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Zooww.. eens een ander geluid dan alle hallelujah verhalen ....
Vertel ... vertel ..... ![]() |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Actief Lid
|
Redenen dat ik er niet meer graag heen ga?
Omdat ze onderste uit de kan willen halen, maar service blijft ver achter, helaas. Laatse keer - twee weken geleden. Vlak voor Praag grote benzinepomp. Auto volgegooid, ging ik betalen, aan de deur een briefje (alleen in het tsjechisch) dat ze contant geld willen hebben, geen pasjes, geen creditcards. Met een creditcard heb ik het al eerder meegemaakt, dat het niet werkte, maar dan hebben ze gebeld en het werd via telefoon betaald. Hier "kon" het dus niet. En iedereen is toch verplicht voldoende geld bij zich te hebben. Zucht - gewoon betaald. Kijk in het rond, op zoek naar toilet. "Is dicht" snauwt die vent. "Zooitje" zeg ik. "Jijj hoeft hier toch niet te komen". Om bij de benzine pomp te blijven. En dat heb ik al vaker meegemaakt. Soms staan ze daar voorruit te wassen. Mijn auto lopen ze voorbij met opmerking: "Na tebe seru." (Netjes vertaald: Jij kan mij de pot op" Als ik vraag: Waarom? Eerst schrik en dan antwoord: Vandaag heb ik al drie nederlandse autos gewassen, maar betaalt geen een. Vorig jaar een nacht op een camping bij Lipnomeer. Natuurlijk camping vol met Nederlanders. 's avonds hadden we nog zoiets van - eigenlijk kunnen we hier ook blijven de hele vakantie. Dus niet. Schreeuwende kinderen tot diep in de nacht in douches. Ouders aan bier bij hun caravan en als ze eindelijk ook gaan slapen, dan staan ze nog half uur achter mijn tent te kwekken over hoe mooi en geweldig het daar is. Dus toch naar Italie doorgereden zoals oorspronkelijk de bedoeling was. Prijzen - niet veel hoger. Beter weer. Veel schoner camping en stukken rustiger. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Ik heb het idee dat het serviceniveau voornamelijk te wensen overlaat in gebieden waar ze veel ervaringen hebben met NL-ers. Ik heb al van een aantal mensen gehoord dat Tsjechen een kijkje hebben op nederlanders (niet alle, maar de slechte zetten wel een toon) vooral in Praag en regio Reuzengebergte\Lipno-meer.
Afgelopen zomer zat ik in Vrchlabi op een bankje (te wachten op mijn vrouw), en er kwam een Rotterdams stelletje (midden 50 schat ik) naast me zitten. Zij hadden geen idee dat ik Nl was... Het waren typisch van die Haagse Harries. De opmerkingen die zij maakte over CZ die langs liepen waren niet mis... van achtergebleven gebied tot aan persoonlijke opmerkingen. Op dat moment schaamde ik me dat ik NL-er was. Mijn ervaringen met CZ zijn grotendeels positief, hoewel ik ook wel eens het idee heb gehad dat ze over de rug van buitenlanders probeerde de zakken te vullen (maar dat heb ik in Venetie en Parijs ook gehad). Het lallen op een camping komt altijd voor op bepaalde soorten 'haagse harries' campings in alle landen (sorry maar is een feit). Er zijn genoeg campings waar rust vandaan komt (wat is dat ook al weer). |
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Actief Lid
|
Anavi, het bovenste voorbeeld wat je aangaf geeft idd een negatieve service uit Tsjechie weer. Maar de twee volgende voorbeelden met de" haagse harrie's"zijn toch overduidelijk het voorbeeld hoe nederlanders zich gedragen in het buitenland en daar kunnen de Tsjechen volgens mij niets aan doen
|
|
|
#29 |
|
Actief Lid
|
Eltjored,
het is mijn mening, en het is nu. Het was anders en zou vast ook wel weer veranderen. Omdat ik daar mijn moeder, broer en de wortels heb, kan ik het niet compleet schrappen. Dus ik kom er nog wel (best vaak). Ik kies het nu niet als vakantieland. En zowel om de tsjechen als nederlanders daar. |
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
Dit hebben wij eens meegemaakt !! Het was in de vakantie in 1995 op de Autokemp Nepomuk. Mooi en warm weer en iederen in het water van het meertje. Plotseling een bende paniek !! Er stond een caravan volledig in brand. Gelukkig zat er niemand in, en de caravan brandde volledig uit. Beteuterd stond een Tsjechisch echtpaar met twee kindjes , in zwemkleding, bij het totaal afgebrande vehicle. Alles wat ze bezaten was in de brand verloren gegaan. Een ramp van jewelste voor dit gezin. Een Nederlander op de camping nam toen het initiatief om "met de pet "rond te gaan. En groot bedrag (enige duizenden kronen) werd opgehaald, niet allen bijeengebracht door de vele Nederlanders op de camping, maar ook de Tsjechen droegen een steentje bij. Het leed dus aanzienlijk verzacht. Twee weken later. Een Nederlands kindje viert zijn verjaardag op de camping. Van moederlief mag het kind alle Nederlandse kinderen op de camping uitnodigen voor een pannenkoekenfeessie. Moeder aan de slag en een twintigtal Nederlandse kindjes op campingstoelen in afwachting van de lekkernijen. Op een afstandje gadegeslagen door een aantal Tsjechische kinderen ! Waarom die kinderen er ook niet bijgehaald. Ik kon dat mens weet niet wat doen. Veel goodwill verspeeld door die mevrouw.Het heeft dus ook met mentaliteit te maken. En dan denk ik niet alleen aan de Haagse Harries. Deze mevrouw was zeker geen ma Flodder. Trouwens, ik denk dat ma Flodder de Tsjechische kindjes wel had uitgenodigd. ![]() |
|
|
|
|