![]() |
|
|
#41 | ||
|
Pivonist
|
Re: Top 100 bezienswaardigheden CZ
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#42 |
|
Volwaardig Lid
|
Het is zoals Gieneke schreef. Ondanks dat alles in het Tsjechisch was vonden wij en onze kinderen (toen 16 en 12)het erg leuk.
Ze hebben een website (ook in Duits en Engels): www.wildwest.cz Wij moesten destijds betalen (2000)maar sinds een paar jaar betaal je alleen voor de shows |
|
|
|
|
|
#43 | |
|
Legende
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#44 | |
|
Pivonist
|
Citaat:
[/ QUOTE ] Maakt niet uit Vasek, maar als je in de buurt bent ga er is kijken, het adres staat een paar berichten hoger, maar dat heb je vast wel ontdekt. Nashgledanou vr gr. de pivonist. |
|
|
|
|
|
|
#45 |
|
Lid
|
Brenda
Ik ben het helemaal met je eens. De Ardspach vinden wij één van de mooiste gebieden qua natuur. En dan niet beginnen bij het meest toeristische stuk, maar aan de andere kant. Wel ca. 6 a 7 uur lopen, maar zeeer de moeite waard. Wij vonden het geweldig. Wij hebben veel gezien van Tsjechie, maar de Ardspach heeft de meeste indruk bij ons achtergelaten Margreet |
|
|
|
|
|
#46 |
|
Pivonist
|
De meeste indruk, en nu serieus, was Machoca, die muziek en de overweldegende natuur schitterend. Raad een ieder aan daar te gaan kijken. vr. gr. de pivonist.
|
|
|
|
|
|
#47 |
|
VIP Lid
|
Macek, wat is Machoca, ik kan de combinatie muziek en natuur niet echt samen plaatsen???
Heb je wat uitleg hierover? Dank je wel, wij gaan de 16 e naar Tsjechie voor 3 weken met de caravan. ![]() |
|
|
|
|
|
#48 |
|
Pivonist
|
Machoca is een grottencomplex met een enorme grote ingestorte grot. van boven kan je in de diept kijken vanaf een houten balkon, ik dacht 140 meter diep. Tijdens de excursie word je door het complex geleid en beneden kijk je naar boven naar het houten balkon, ik dacht zo'n 140 meter hoog. Beneden in de grot wordt stemmige muziek ten gehore gebracht wat bij de pivonist zeer indrukwekkend overkwam.
Verder kan je ook met bootjes varen in het ondergrondse complex, wat wederom bij mij zeer indrukwekkend overkwam. Het complex ligt bij de stad Blansko, 80 kilometer boven Brno, veel plezier een prettige vakantie en de groeten van de pivonist Macek. Wil je nog wat weten dan zie ik het wel. |
|
|
|
|
|
#49 | |
|
Moderator
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#50 |
|
VIP Lid
|
Macec, Hartelijk bedankt voor deze tip dit is zeker de moeite waard.
We hadden het al eens gehad over te gaan varen met een bootje door de grotten, wisten alleen nog niet waar, maar met dat balkon enzo erbij en die muziek..... Geweldig je hebt me overtuigd, dit gaan we zeker doen. ![]() |
|
|
|