![]() |
|
|
#31 |
|
Lid
|
Re: Top 100 bezienswaardigheden CZ
Ik ben alleen nog maar in het noorden geweest het reuzengebergte vanuit vrglabi en gaan dit jaar weer voor de derde keer zo mooi vinden wij het daar nog.
mischien dat het volgend jaar tijd word om weer een andere richting te kiezen. Maar we willen alles goed gezien hebben want het is een erg mooie omgeving. ![]() |
|
|
|
|
|
#32 |
|
VIP Lid
|
zelena brana in pardubice en de burcht!
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Actief Lid
Nationaliteit:
|
Natuurlijk de BURCHT van Primda
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Lid
|
Cesky Krumlov (zaaaaaaalig), Praha (ondanks z'n enorme drukte en "verwestering") Pisek (klein maar gezellig), Kutna Hora (kathedraal, ertsmijn, doodshoofdenkapel in Ledec), de vakantiewoning van Jiri & Ludnika weggemoffeld in de bossen bij Lipnice Nad Sazavou (Humpolec), etc....etc....je mag ons eigenlijk overal achterlaten in Tsjechië, 't is er gewoon fantastisch.
|
|
|
|
|
|
#35 |
|
Nieuw Lid
|
Terezin!
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Lid
|
Wie kan mij meer vertellen over het wild west in boskovice waar Gieneke over schreef. Is het in de buurt van Blansko?
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Lid
|
Daar kan ik je wel wat meer over vertellen hoor
![]() Het ligt inderdaad in de buurt van Blansko, zuid Moravie.Maar het ligt wel in Boskovice in het bos. Er is daar een wild west show, wel in het Tsjechiesch maar alleen wat ze al doen daar moet je al om lachen.in de rest van het park zijn cowboy en indianen spelen te doen zoals lassowerpen, met een bijl proberen een stam te raken, rodeostier rijden enz. Mijn kinderen van 13 en 15 jaar vonden het erg leuk, precies genoeg om daar een middag te vermaken. Ook kun je daar eten en drinken, de entre was, behalve voor de show, in 2003 gratis. |
|
|
|
|
|
#39 |
|
Actief Lid
|
Op een forum vol met mensen die van Tsjechië houden valt het niet mee om niet in superlatieven uit te barsten. Als ik jullie aanraders doorneem dan tref ik ook erg veel aan van hetgeen ons gezin ook al aan moois heb ervaren. Zonder rekening te houden met al hetgeen al genoemd is voegen wij in willekeurige volgorde de eerste 10 die in onze gedachten komen toe:
1. Weggetje langs riviertje tussen Strazné en Dolni Dvur 2. Dolni Dvur 3. Obecnu dum in Praag 4. Kampa in Praag (zo dicht bij de drukte van de Karelsbrug en toch zo heerlijk rustig) 5. Prachovske skaly bij Jicin 6. Dierentuinen in Zlin / Jihlava / Ostrava / Praag / Brno / Olomouc / Vyskov 7. Kromeriz 8. Openluchtmuseum in Roznov pod Radhostem 9. Tabor 10. Uitzicht vanaf de Snezka |
|
|
|
|
|
#40 | ||
|
Pivonist
|
Citaat:
Na Kopecku, adres Kockovska 2580/27 tegenover een monument en een zastavka voor de deur. Inderdaad heb je gelijk dat dit niet bepaald een cafe is maar je kan er (uiteraard)pivo´s nuttigen wat we ook hebben gedaan. Aan de achterzijde een schitterend uitzicht, Nazdravi groeten pivonist Macek. |
||
|
|
|