het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 14-06-05, 13:33   #71
VIP Lid

Elly's avatar

Nationaliteit:
Re: Top 100 bezienswaardigheden CZ

Obelix, waar bevinden nr. 7 en 8 zich? Beetje in de buurt van Praag?
Elly is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-06-05, 17:08   #72
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:

Elly, beiden zijn niet in de buurt van Praag hoor!

Pevnost Josefov is nabij Jaromer, dat is nog iets verder dan Hradec Kralove en het andere zijn de Punkva grotten in Blansko (Brno).
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-06-05, 18:16   #73
VIP Lid

Elly's avatar

Nationaliteit:

Dank je Freddy, hoe weet jij dit allemaal zo goed?
Elly is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-06-05, 19:18   #74
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:

Even intikken op Google en daarna eens nakijken wat er uit komt!!! Zo moeilijk is dit toch niet en ik ken slechts drie woorden Tsjechisch....
Oud 14-06-05, 19:35   #75
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:

Ook alles uitproberen helpt u verder; ik heb zojuist iets nieuws gevonden op Mapy.cz. Het verschil tussen "Výchosí adresa" en "Cílová adresa", dit met behulp van slovnik.cz. Dit betekent respectievelijk vertrekadres en bestemmingsadres.
Als je op mapy.cz deze vakjes invult krijg je een route met afstand en tijdsduur voor de trip, alsmede een volledige wegbeschrijving (Tsjechisch). Dit wist ik tot daarjuist ook nog niet, maar met het even op te zoeken heb ik dit gevonden. Nu nog wat verder uitproberen...
Oud 14-06-05, 21:28   #76
Lid

ik heb de hele lijst inmiddels wel gelezen en heb veel dingen opgeschreven die me interessant lijken, maar stuit op 1 ding. In mijn vakantieplanning moet ik rekening houden met een kind van 6 jaar en vraag me af of er ook iets van een attractiepark of zoiets is. Of ben ik gebonden aan kastelen en dierentuinen??
wellicht is er iemand die daar nog een antwoord op heeft, of heb ik er overheen gelezen
patty72 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-06-05, 21:35   #77
Super Lid

Bartiku's avatar

Nationaliteit:

Er is in Tsjechië nog geen attractiepark van de omvang van Efteling, Walibi o.i.d. Wel wat grotere zwemparadijzen (Kladno), maar elk zwemmeertje is eigenlijk ook al mooi. En vergeet niet dat je in een bos ook een boel lol kan hebben!
Bartiku is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 14-06-05, 22:46   #78
rob.goverde
Gast

Ja, je zult terug moeten naar de oertijd, in Tsjechie hebben ze nog geen "echt" atractiepark. Of toch wel? er zijn namelijk twee redelijke Western parken, met de zoekfunctie kun je daarover op het forum wel iets terugvinden. Maar wat dacht je idd van Kastelen, ridderspelen, roofvogelshows, bossen, vissen, torens beklimmen, Reuzengebergte, kano-varen, back-to-the-nature, kampvuur, Holesnice-Cesky-Krumlov-Praag, de grotten bij Blansko, openlucht museum, ik kan nog wel uren doorgaan.
Als je het aan mij vraagt is Tsjechie zelf een groot open lucht museum, wat de waarde van een attractiepark zeker kan evenaren.
  Bericht citeren in antwoord
Oud 16-06-05, 15:28   #79
Lid

wij vermaken ons al ongeveer 7 jaar in Tsjechie, maar ik dacht misschien iets nieuws te kunnen gaan ondernemen met onze dochter. We houden het dan maar op de dierentuinen en vooral het water......,
Toch bedankt voor jullie reacties ik heb er wel wat aan...
patty72 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 23-06-05, 22:13   #80
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:

In het volgende stukje staat iets over een stadstrand in Praag, wie weet hier iets meer over?

Ook Rome heeft nu zijn stadstrand
Net zoals Brussel, Parijs, Praag , Wenen, Berlijn en andere grote steden, heeft nu ook Rome zijn stadstrand. Sedert zaterdag kan er gezonnebaad worden op een 180 meter lange strook zand langs de Tiber. "Tevere Village" is opgezet langs de rivier de Tiber in het centrum van de Eeuwige Stad tussen de Piazza Navona en de Engelenburcht.

Ter plekke zijn twee zwembaden geinstalleerd, kunnen ligzetels en parasols gehuurd worden en is een fitness-terrein opgezet. Voorts zijn er biljarttafels, een mini-golf en een baan voor het "boccia" balspel. Het strand met zicht op de koepel van de Sint-Pietersbasiliek is tot 17 september alle dagen open van 10 uur 's ochtends tot 1 uur 's nachts. De toegang is vrij, maar voor het gebruik van de ligzetels, de zwembaden en de overige voorzieningen moet betaald worden.

Bron: belga - 19/06/05 11u11 - hln.be
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels