|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#51 |
|
Lid
|
Zoals ik al eerder schreef zijn wij er met onze kinderen van toen 4 en 6 jaar oud geweest... De kinderen zagen hiervan wel het belang en het verhaal erachter.. Maar omdat juist IK een grote interesse heb....
Ik vertel er veel over tegen mijn kinderen, We hebben het dan over de foute/stoute soldaten en over de mensen die het leed onder gingen. Wanneer je het zelf goed kan uitleggen in de kinder taal, dan snappen de kinderen het heel goed. Inmiddels is het 2 jaar geleden dat we er zijn geweest en zeker onze oudste weet er nog veel van, vlak voor de vakantie was er in groep 7 een project over de WO2 en toen heeft zij als meisje uit groep 4 een kort verslag verteld in haar eigen woorden aan de hand van foto's over Terezin... zij was daar geweest, in grote lijnen kon ze uitleggen wat ze daar gezien had, er waren foto's van en een kort stukje tape, de kinderen van groep 7 waren alle onder de indruk dat dat "kleine" meisje van groep 4 dit allemaal al wist. Afgelopen vakantie waren we weer in Praag, helaas zijn we niet naar Terezin geweest, maar mijn dochter van inmiddels 8 wilde er net als ik heel graag heen.. Wie weet de volgende vakantie... Uiteraard verteld je kinderen niet de meest erge dingen, en vertel je het op hun niveau, maar ik denk en vind dat wanneer je iets goed uitleg dat ze het dan best wel begrijpen en snappen, en zelf dan kan deze 4de,5de en zelfs 6de generatie van na de oorlog hier iets van leren.
|
|
|
#52 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#53 |
|
Nieuw Lid
|
Terezin
Wij komen al jaren in Tsjechië op vakantie en zijn voor 2 jaar terug in Terezin geweest en dat heeft op ons een onvergetelijke indruk gemaakt,samen met onze kinderen (12 en 13) hebben wij bijna de gehele dag doorgebracht.Ook de verbrandings ovens waar de heren van onze gezelschap allebei een keppeltje op moesten hebben maken je bewust van wat er jaren geleden daar is gebeurd.Ik vind het een echte aanrader om vooral te kijken wat er toen is gebeurd en zelf te ondervinden hoe verschrikkelijk het is geweest.Ik vond het allemaal heel goed onderhouden en meer dan de moeite waard.
|
|
|
|
|
|