![]() |
|
|
#22 |
|
Forum Freak
|
Als je (bij mij) op pag 2 kijkt zie je een foto én een verwijzing naar een foto, of vindt je die misschien niet scherp genoeg en wil je één die duidelijker is??
|
|
|
|
|
|
#23 | |
|
Forum Freak
|
Citaat:
![]() |
|
|
|
|
|
|
#24 |
|
Moderator
|
Om dit onderwerp nog maar eens nieuw leven in te blazen:
http://www.litomysl.cz/php/documents..._znamky_ci.jpg Ik zocht in Google (bij de afbeeldingen) naar "turisticke znamky". Nou, dan kom je enorm veel foto's van die houten schijfjes tegen. Echt mooi vind ik ze niet, maar wel grappig om te zien. ![]() |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Nieuw Lid
|
Wat je ook veel in Tsjechië ziet zijn heksen, en ja die verzamel ik dus!
van groot naar klein is echt super leuk! |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Actief Lid
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Nieuw Lid
|
hallo
als ik ergens op vakantie ga dan neem ik altijd vingerhoedjes mee met de naam van het dorp of stad of het kasteel waar ik ben geweest want op de achterkant staat dan meestal de naam waar het kasteel staat. ik heb er al heel wat bv hlubloka , telc, pelrhimov, straconice, enz ze zijn ook best moeilijk te vinden soms en soms kom je ze overal tegen. groetjes corina |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Super Lid
|
ik neem altijd stenen mee en olifanten, en ook vaak glas. heb nu al iets van 4 glasdingen op me kamer staan.
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Volwaardig Lid
|
Nou Kukel ik kan je met trots vermelden, dat wij nu inderdaad een nieuwe hobby hebben. Na onze zomervakantie staat er al 3 (helaas konden we er in Praag geen één te pakken krijgen?!) trotste houten schijven op onze prachtige (IKEA) kast te pronken (in Tsjechië). M'n dochters vinden het hartstikke leuk om een aandenken te hebben van de plaatsen waar ze geweest zijn. Bedankt voor de tip! Op naar de volgende 1197!
|
|
|
|
|
|
#30 |
|
Actief Lid
|
Het euvel met on nuttige souvenirs vind ik, dat het in het land zelf je boeid,ontroerd of grappig vind.
Kom je thuis dan zegt het je na een paar dagen niks meer. De sfeer van de vakantie en Tsjechie is er niet meer. Net zo als Hollandse drop mee nemen naar het buitenland, smaakt dan gewoon niet. Als ik wat koop neem ik een gebruiks artikel typisch van het land. Spaans aardenwerk of Italiaans parmesan , ik stik van de Rozenkransjes terwijl ik niet gelovig ben. Denk dat het dit keer Boheemse beschilderd glas gaat worden. Ben ook gek op Folkloren lappen en koop gewoon een paar meter stof op een markt . |
|
|
|