|
|
#81 |
|
Legende
|
bron : Prague Daily Monitor
http://launch.praguemonitor.com/en/6...n_prague/4475/ één van tsjechisch meest kostbaarste schilderijen uit de 16de eeuw, 1565 om precies te zijn, genaamd "Hooi-oogst" van Pieter Breughel de Oude, wordt op dit ogenblik tentoongesteld in Kasteel Praag, samen met vele andere schilderijen. het stuk behoort tot het topstuk uit de familie Lobkowicz collectie. oogst.jpg
|
|
|
|
#82 |
|
Nieuw Lid
|
Voor het eerst naar Praag
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw op dit forum (zowieso is dit het eerste forum waar ik lid van ben) en ik ga in Oktober samen met mijn vriend voor het eerst naar Praag toe. Ik heb inmiddels al het stukje gelezen wat bovenaan staat. De Joodse wijk gaan we inderdaad al naar toe met een eigen gids. Zijn er ook nog bepaalde dingen die we voor niet mee moeten nemen of vooral niet moeten doen daar? Misschien qua cultuur ofzo. We zijn nog harstikke vroeg maar ik zoveel mogelijk informatie kunnen verzamelen. We hebben nog helemaal niks. Groetjes, Erica p.s. Woont er toevallig iemand in (of in de buurt van) Volyne? (hopelijk schrijf ik het goed) |
|
|
|
|
|
|
|
#84 |
|
Legende
|
Welkom Erica, begin alvast met veel te lezen en te noteren. Lees de vakantieverhalen van de anderen en haal ertussen uit wat steeds naar voor komt en hou dit bij. mijn vakantie...Zoek de verhalen op die iets met Praag te maken hebben en vraag later naar meer.
Hoelang verblijven jullie in Praag overigens ? Er is immers zoveel te zien....... Wat heeft Volyně in dit verhaal te maken ? ligt toch niet direkt in de buurt van Praag.
|
|
|
#85 |
|
Forum Freak
|
Erica, allereerst welkom op het forum.
Toevallig schreef Gerrit afgelopen week in deze topic iets over filmopnames in Praag. Als je de link die er genoemd wordt bekijkt zie je alvast wat impressies van Praag. Alvast veel plezier met de voorbereidingen van jullie vakantie. groetjes Jeanne |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Nieuw Lid
|
We komen op donderdag avond aan en gaan zondag ochtend weer terug. Dus we hebben eigenlijk maar 2 dagen en 1 avond. Het is met onze zwemvereniging en als we langer zouden gaan zou het te duur voor de vereniging worden. Maar ik twijfel er niet over dat het goed gaat bevallen en dat we dan echt wel nog een keer gaan.
Wat Volyne er mee te maken heeft is opzich een lang verhaal. Het komt er in het kort op neer dat ik zo'n 13 jaar geleden in Belgie een jongen uit Tsjechie heb ontmoet, 1 keer een brief gestuurd en 1 terug gehad. Maar helaas nooit meer wat gehoord. Groetjes, Erica p.s. hoe kom ik trouwens makkelijk bij mijn onderwerp want ik zag dat ik op pagina 10 stond? |
|
|
|
|
|
#87 | |
|
Forum Freak
|
Citaat:
(achter oranje gekleurde tekstjes zit vaak meer info verborgen, zoals hier een link naar veel gestelde vragen) en ook in de oranje menubalk kan je links bovenin "mijn profiel" openen Bericht 26-04-07 om 10:58 aangepast door Pelhřimov. Reden: tikfoutje |
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Super Lid
|
Ten eerst heel erg welkom hier op het forum.
Ik weet niet of je dit gehele topic al doorgelezen hebt, maar volgens mij weet je daarna dus echt niet meer waar je wel of niet naar toe moet. Heel veel plezier met de voorbereiding Je was me net voor Freddy.
|
|
|
|
#90 |
|
VIP Lid
|
Welkom
Het enige wat ons in Praag tegen viel was de Praag-card. Er schijnen verschillende versies te zijn. Maar alleen positieve ervaringen. Hilde |
|
|
|