het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 27-09-06, 14:35   #51
Nieuw Lid

Nationaliteit:
oke, ik weet al oude plein, praagse burcht, kartelbrug, koninklijk paleis, wenceslas plein, en kruit toren.

dit zijn de enige dingen die ik weet, en zijn net de plaatsen die ik in mijn reisbrochure gevonden heb op het plannetje die er in staat.

alvast bedankt voor de moeite en hopelijk kan u me stapje verder helpen.

vriendelijke groeten

bjorn
buffalorebel is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-09-06, 14:45   #52
Actief Lid

Tieske's avatar

Nationaliteit:
Ahoj Bjorn,

Een paar tips: Vysehrad, Karlovo namesti, namesti Miro en de joodse wijk. Of in de wijk Zizkov heb veel leuke kroegjes en restaurantjes. Ik zou trouwens wel een boekje over de bezienswaardigheden in Praag kopen, want er is genoeg te zien.

Veel plezier alvast in Praag.
Tieske is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-09-06, 14:48   #53
Actief Lid

tsjechie's avatar

Nationaliteit:
Misschien leuk de dierentuin.
Ik ben er nog niet geweest maar een aantal forumleden wel en de verhalen klonken goed.
Moet dus een mooie dierentuin zijn.
Ben wel in Dvur Kralove in de dierentuin geweest en die was heel erg mooi en ook leuk.

Weet niet of je met meerdere gaat maar misschien is een bezoek aan het waterorgel ook leuk om op een avond te doen. voeg webadres bij. www.krizikovafontana.cz

Wens je veel plezier in Praag en vertel je verhaal als je weer terug bent.
tsjechie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-09-06, 14:50   #54
Actief Lid

Tieske's avatar

Nationaliteit:
Klopt Marianne, de dierentuin in Praag is ook top.
Tieske is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-09-06, 15:05   #55
Actief Lid

tsjechie's avatar

Nationaliteit:
Technisch museum is misschien ook nog een tip.
tsjechie is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-09-06, 15:17   #56
VIP Lid

Nathalie L.'s avatar

Nationaliteit:
Alles in Praag is gewoon mooi!

Citaat:
buffalorebel schreef:
oke, ik weet al oude plein, praagse burcht, kartelbrug, koninklijk paleis, wenceslas plein, en kruit toren.

dit zijn de enige dingen die ik weet, en zijn net de plaatsen die ik in mijn reisbrochure gevonden heb op het plannetje die er in staat.
Hallo Björn,

Ik ben al jaren verliefd op Praag en ik zou als ik er voor de eerste keer kwam, gewoon slenteren door de stad. Ik zou bovenop de burcht beginnen, daar de tijd nemen en lekker rondkijken en dan één van de weggetjes naar beneden nemen. Je loopt dan door Mala Strana, een schittererende barokke wijk. Neem één van de bruggen over de Moldau (wel toeristisch, maar je moet het toch gezien hebben: De Karelsbrug. IK zou de Karelsbrug nemen). Aan het einde van de Karelsbrug kom je in Stare Mesto, de oude stad. Die moet je lekker doorslenteren en af en toe uiteraard pauzeren voor een hapje en een drankje. Naast stare Mesto ligt de joodse wijk (Josefov), trek hier ook wat tijd voor uit. En, zie je ook op je plattegrond, Nove Mesto (nieuwe stad) zeker niet vergeten. Gewoon lekker slenteren en ook gewoon een zijstraat induiken, dan krijg je het beste een idee van de sfeer. Op het bekende Vaclavske Namesti raad ik je ook de Lucerna-galerij aan. Neem lekker een pivo of een vino bij het bioscoop-café aldaar, of ga op vrijdag- of zaterdagavond lekker swingen in de music-bar (ook in hetzelfde gebouw). Nu heb je de "centrumwijken" in vogelvlucht gehad. Andere mooie wijken (met niet zoveel toeristen) zijn Vinohrady (erg mooi, veel art-deco) en Smichov (hier raad ik je zeker de Villa Bertramka, ofwel het Mozart-museum aan). Wat betreft de dierentuin: Ben er niet wild van, wel is het leuk dat je in die wijk (Troja) op één stukje én de dierentuin, én de Botanische tuinen én het kasteel hebt. Je kan een combikaart kopen en er ook met de boot vanaf Praag-centrum naar toe. Hierover is meer te vinden op dit forum.

Veel Plezier!!!
Nathalie L. is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 27-09-06, 15:43   #57
Gast

Hallo,

De capitoolreisgids van Praag heeft hele mooie wandelroutes(per buurt) en goede tips om in en rond praag te bezichtigen. Fijn is dat je bij deze gids ook een metrokaart hebt en een gewone kaart. Dan verdwaal je niet zo snel! Wij hebben erg veel gehad aan deze gids afgelopen zomer toen we voor het eerst in Praag waren.

groetjes

Monique
monikiki is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-12-06, 22:39   #58
Nieuw Lid

Nationaliteit:
Eerste keer Praag

Hoi! Vanaf 18 dec. ga ik met de backpack op reis en de reis begint in Praag. Heeft er iemand tips van dingen die je absoluut gezien/gedaan moet hebben (niet de standaard-dingen die ik in de reisgids vind..)??? Misschien is er iemand daar op dat moment die mij wat leuke dingen van de stad wil laten zien??? Of wellicht gewoon een koffie wil gaan drinken of een hapje wil eten...
CinK is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-12-06, 22:54   #59
Gast

Hallo,

Ik ben deze zomer voor het eerst in Praag geweest en had toen de routes uit de capitoolgids over Praag gelopen. Je komt zo op de mooiste plekjes. Maar ook inderdaad de drukste plekjes.
In de joodse wijk zijn we even van onze route afgegeaan en zagen toen erg mooie huizen.
Een aanrader wat in veel reisgidsen niet duidelijk staat vermeld is de waterorgel(via zoekfunctie op deze site vind je meer). Ik weet alleen niet of deze in de winter geopend is.
Waar ik niet ben geweest maar wat ook mooi schijnt te zijn is de dierentuin.

Verder een vraagje aan andere forumleden: Ik weet dat er in Amsterdam zoiets bestaat als een soort service dat je bij gewone Amsterdamse mensen thuis kunt eten. Bestaat dit ook in Praag? Lijkt me de ultieme manier om het land en zijn bevolking echt te leren kennen(want dat is niet bij de route in de capitoolreisgids inbegrepen!)

groetjes

Monique
monikiki is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-12-06, 23:55   #60
Volwaardig Lid

Pavel's avatar

Nationaliteit:
Hallo,

Wat betreft lekker en gezellig eten heb ik een tip. Het is niet traditioneel tsjechisch ofzo, maar wel een leuke plek voor reizigers (dus niet toeristen). Libaneese chefkok dat elke dag een ander menutje maakt voor maar rond de 200 Kronen. Vlak bij et centrum aan het water. Klik hier voor meer info/kaart. Helaas nog geen engelse versie van de algemene info. Wel engelse versie van de menukaart - klik hier.

Veel plezier in Praag,

Pavel
Pavel is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels