|
|
#11 |
|
Super Lid
Nationaliteit:
|
Re: Wij gaan naar Praag, wat MOETEN we zien ?
Sluit me helemaal aan bij bovengenoemde tips van de
forum leden. Nog een tipje van mij, probeer er de tijd voor te nemen en echt ergens stil te staan, niet met het gevoel van ik moet nog zoveel zien. Dan heb je er veel meer plezier van! Vysehrad is trouwens ook erg mooi om te bezoeken met uitzicht op de stad en prachtige omgeving. Als je van kunst houdt zijn er natuurlijk in Praag ook veel musea en gallerien. Super mooi...... Veel plezier!! ps iets buiten Praha maar ook erg de moeite waard kasteel Karlstejn. Is een van onze bekendste sprookjes opgenomen - ''Noc na Karlstejne'' (Nacht op Karlstejn) Leuk!~~~~~~~~~~ |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Volwaardig Lid
|
allemaal erg bedankt voor jullie tips.
ik zal er zeker wat mee doen. groetjes nonnelein |
|
|
|
|
|
#13 |
|
VIP Lid
|
ik geloof dat ik op tsjechie.nl ooit een mooie top10 zag staan van de bezienswaardigheden.
Verder kan ik je zeggen dat je zeker Hradcany moet zien, karluv most, staromestke namesti, joodse begraafplaats. En je moet gewoon lekker door het centrum wandelen. Ik weet niet wanneer je gaat maar als het weer meezit is het ook nog leuk om te gaan waterfietsen op de Vltava (doe ik altijd met vrienden als we wat gezopen hebben). Dan kan je ook stiekem fietsen naar 't eilandje waar ze een openlucht bios hebben, ff aanmeren en je hebt een gratis film ![]() |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Actief Lid
|
Ten eerste: je MOET helemaal niets. Daarvoor is de vakantie! Maar ik vind het wel erg leuk om te horen dat jullie al zo vaak in Tsjechie zijn geweest voor naar Praag te komen. Ik woon hier nu een jaar of drie en altijd komen er vrienden op bezoek die vragen wat ze "moeten" bezoeken in Praag en wij proberen altijd de mensen erop attent te maken dat ook buiten Praag zoveel leuks en vooral moois te beleven is. Enfin: alle bekende dingen zijn al gezegd, maar neem ook eens een kijkje in de dierentuin, bekijk de treinstations (vooral het oude gedeelte van Hlavni Nadrazi, het centraal, is erg mooi maar de wanddecoratie van Smichovske Nadrazi is ook niet te versmaden, als je tenminste van kunst uit vervlogen tijden houdt).
Maar, al eerder gezegd, jullie zijn er twee weken dus neem vooral de tijd en ben niet bang van de geijkte routes af te dwalen en gewoon te zien waar je terecht komt. Veel plezier! |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Nieuw Lid
|
Tips voor Praag en omgeving
Hallo allemaal,
Leuk al die enthousiaste mensen over Tsjechie. Zelf ben ik er nog nooit geweest. Over drie weken gaan we naar een camping aan de Moldau vlak bij Praag. Hebben jullie nog tips om dingen te bezichtigen die we echt niet mogen missen? ![]() |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Actief Lid
|
Re: Tips omgeving Praag
Zoals je ongetwijfeld op het forum wel gezien hebt is er in Praag en omgeving ontzettend veel te doen. Als ik jou was zou ik vooraf eens goed op het forum kijken (ook in de fotogalerij) wat er allemaal te doen is en waar (de
zoekfunctie
is hiervoor erg handig).
Tips zijn voor iedereen weer anders maar als ik terugkijk naar onze eerste bezoeken aan Praag dan hebben de volgende dingen (zijn wel de erg toeristische en is door ons destijds gedaan als sightseeing) ervoor gezorgd dat we ieder jaar weer teruggaan. 1. Karelsbrug 2. Uurwerk 3. Obecni dum 4. Praagse burcht 5. St. Nicolaaskerk 6. Wenceslas plein 7. Strahov 8. Joodse wijk Tegenwoordig bezoeken we Praag nog steeds minimaal 1x per jaar maar we hebben nu ook aandacht voor heel andere dingen. Om te kunnen zeggen dat je in Praag bent geweest (is overigens geen volledige lijst en andere mensen zullen weer heel andere dingen noemen) moet je in ieder geval de bovenstaande bezocht hebben. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Actief Lid
|
Terwijl je toch in Praag bent: doe dan eens een avondje (45 minuten) Fontana. Klank- en lichtvertoning op klassieke of moderne muziek (programma hangt uit)
Locatie: dichtbij metrostation Holesovice (Noord-Praag) ![]() |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Actief Lid
|
Kijk hiervoor maar eens op
http://www.krizikovafontana.cz/ Is bij het tentoonstellingsterrein (Vystaviste) |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Actief Lid
|
ga je met kinderen? De Praagse zoo is schitterend gelegen, en sedert vorige zomer is er een speeltuintje vlak onder de Karelsbrug.je kan waterfietsen op de moldau, en Mala Strana en novy svet zijn zo lekker rustig. Weet je wat. Boek al maar voor volgend jaar.
|
|
|
|
|
|