![]() |
|
|
#121 |
|
Actief Lid
|
bedankt allemaal voor jullie mee denken.
Ik ga er op mijn gemak eens even naar kijken en uitzoeken. Waar ik nog geen antwoord op heb gelezen is een eventueel leuk hoteltje midden in Praag voor die ene nacht. En zijn er tips voor een leuke tent om te gaan eten..... of een tentje dat je zegt DAAR hebben ze iets bijzonders of echt tsjechisch??? ![]() |
|
|
|
|
|
#122 |
|
Actief Lid
|
Ja Freddy, dat bedoel ik. Het is echt fantastisch leuk om te zien en niet alleen voor kinderen.
|
|
|
|
|
|
#123 |
|
Nieuw Lid
|
Eerste maal Praag
ik ben van plan om in augustus een week (mss 2) naar Praag te gaan met de auto, maar we hebben totaal geen idee hoe het daar nu aan toe gaat en zitten met een aantal vragen, ik hoop dat jullie een beetje willen helpen met het beantwoorden. anders verdwalen we daar misschien :d
- word er in Tsjechie al met de euro betaalt? ik vermoed van niet mar wil toch even zeker zijn. - moet er tol betaalt worden op de wegen in Praag? ik las ergens van die couppon, die is aan de grens verkrijgbaar zeker? - moeten wij een reispas halen? ik ben ooit eens met school gegaan en toen hadden we een reispas nodig, mss is dat nu weg doordat ze lid zijn van de EU ? - zou het mogelijk zijn om naar daar te trekken zonder een hotel te reserveren? of zou dat het beste zijn op voorhand? dat zijn een paar vraagjes, ik hoop dat jullie ons een beetje kunnen verder helpen. Alvast bedankt, Groetjes Davy |
|
|
|
|
|
#124 |
|
Actief Lid
|
Eerste maal naar Praag.
Hallo,
Ik,mij vriendin en mijn aanstaande schoonmoeder zijn dit jaar ook voor de allereerste keer naar Praag gegaan. De Euro treed als het goed is in het jaar 2012 in Praag dit zei de reischaufer die ons reed naar Praag. Hopelijk heb je hier iets aan, zo niet dan kunnen andere leden van deze forum je misschien verder helpen, en alvast een heerlijke vakantie in Praag. Wij hebben het zeker naar ons zin gehad en voor herhaling vatbaar. Groetjes van, Patrick Kroon uit Waalwijk. Lid sinds 16 december 2007 van deze geweligde forum, en natuurlijk de sits. |
|
|
|
|
|
#126 |
|
Legende
|
Davy welkom.
De reispas is verleden tijd, uw identiteitskaart is voldoende. Tol moet enkel op de autowegen, niet in Praag zelf. Parkeren is wel moeilijker in de stad. Probeer de wagen bij uw logies te laten en tram en metro te gebruiken. Er zijn handige meerdagkaarten. Betalen doe je met kronen die je ginder uit de muur haalt. Nooit wisselen in een wisselkantoor of op straat. Een hotel in het hoogseizoen moet wel lukken , zeker weg van het centrum. Gebruik hier op het forum de zoekfunctie om meer op te zoeken. Succes. |
|
|
|
|
|
#128 |
|
Volwaardig Lid
|
Reken er maar op dat het wat hoger ligt dan 10 jaar geleden...
grt, Dennis |
|
|
|
|
|
#129 |
|
Legende
|
Restaurants opzoeken en drinken buiten het toeristische centrum kan u veel besparen.
Prijslijst mcdonalds.cz |
|
|
|
|
|
#130 |
|
Actief Lid
|
allereerst; bij een eerste maal praag zal het niet gaan blijven.
nadat ik er 11 jr geleden voor het eerst ben geweest, ben ik vaker in praag geweest dan in amsterdam! zelf heb ik goede ervaringen met het boeken van een appartement via internet. niet te duur, net buiten centrum. maar tram metro verbindingen in praag zijn goed en niet duur. auto parkeren is dan ook geen probleem meer. eten kan je goed in praag, maar net buiten het centrum ook goed betaalbaar. vorig jaar tijdens herfstvakantie met twee collega docenten onze vakantie verbrast in praag. ca 40 euries kwijt voor uitgebreid eten. (www.charlestonrestaurant.cz) veel plezier in praag |
|
|
|