|
|
#22 |
|
VIP Lid
|
Is inderdaad een mooi huis.
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Pivonist
|
Ik sta versteld van zoveel durf, je moet Nederland toch echt helemaal zat zijn, volgens mij dan, om zo,n sprong in het diepe te maken, veel suc6 en laat nog wat van jullie horen!
|
|
|
|
#24 |
|
Forum Freak
|
Hoi Neeltje, welkom hier!
Ik wens jullie heel veel succes! Ik neem aan dat jullie er goed over na hebben gedacht. Ik vind het knap dat jullie deze stap nemen. Daarom hoop ik dat jullie dromen uitkomen in Tsjechië en dat jullie er vinden wat je zoekt. Heel mooi huis trouwens. Ik wens jullie al het beste!!
|
|
|
#25 |
|
CZ Moderator
|
Kysice is een stuk prettiger om te verblijven dan de "Paneláky" in de buitenwijken van de stad, dat is zeker. De 'nieuwe' dorpen en wijken die buiten Plzen de grond uitschieten zien er van buiten zeer aantrekklijk uit, bijv Cervený Hrádek en Kysice.
Zelf fiets ik er vaak doorheen, grote huizen, (nog ) mooie stukken groen en goed bereikbaar. Voor alle gewenste activiteiten en benodigdheden kun je terecht in het centrum.Wat de woonplaats betreft kan je volgens onze buren in CZ geen betere keuze maken dan een locatie tussen Plzen en Ejpovice, bijv. juist Kysice. Over werkplaatsen in Plzen, en hoe die te verkrijgen, weet ik vrijwel niets, helaas. Ondanks eerdere negatieve reacties, ik geef Rena gelijk als ze zegt dat Plzen een hele mooie stad is! Het is een geweldige stad die leeft, zichzelf steeds verbeterd en waar een mooie atmosfeer is. Als je daarbij ook nog kijkt naar jullie (toekomstige) huis, heb je naar mijn idee een zeer mooie combinatie.
|
|
|
#26 |
|
Actief Lid
|
Ik ben gisteren in het informatie centrum op grote plein in Pilzen geweest om daar paar boekjes over Pilzen en omgeving te halen en in mijn huis in Luhov (20 Km ruchting Stříbro) leggen en tot mijn grote verbazing waren zij ook in het Nederlands!
Leuk, he? Rena |
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
Ik begrijp dat mijn reactie enigzins negatief overkomt, maar het is een reactie van een buitenlander die veel in Plzen komt. Een toerist met een wat eenzijdige kijk. Ik zie wel veel verbeteringen de laatste jaren, maar een mooie stad zal het niet worden. Voor mensen die daar wonen en werken ligt dat uiteraard heel anders. Zie het als Almere in Nederland: welke toerist wil nu Almere bezoeken? Maar ik woon daar wel graag.
|
|
|
|
|
#29 |
|
Nieuw Lid
|
Dat is voor ons absoluut het belangrijkste! We willen dan ook niet in een stad wonen maar wel in een mooie omgeving.
Hadden ze daar ook een motivatie bij? |
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Actief Lid
|
Citaat:
Ik moet wel toegeven dat ik weinig in voorsteden kom en flatwijken zijn overal even leeilijk en misstroostig, in Praag ook, alleen in kleinere stad kom je ze altijd tegen. Rena |
|
|
|
|