|
|
![]() |
||||||
|
|
Onderwerp-opties | In onderwerp zoeken | Weergave |
|
|
#11 |
|
Gast
|
Re: Kent iemand het plaatsje Pelhrimov??
jeanne, wat leuk om te lezen over waddixnveen met Pelhrimov. Wij wonen in Waddinxveen en hebben vaak een uitwisseling met b.v. turners/turnsters uit deze plaats en ook inwoners van ons gaan daar vaak naar toe. Wij hebben deze plaats ook bezocht, een erg leuk gezellig, gekleurd plaatsje met mooie gebouwen.
![]() |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Forum Freak
|
Hallo Anjo,
Bedankt voor je berichtje. Wat leuk om te lezen dat jij er ook geweest bent. Ikzelf en mijn vriend zijn betrokken bij de vriendschapsband tussen Waddinxveen en Pelhøimov. Omdat wij het zo erg leuk vinden, blijven we daarom nog steeds betrokken bij de stedenband, al woon ik nu niet meer in Waddinxveen, maar ben ik verhuisd naar Dordrecht. Daardoor komen we regelmatig in Waddinxveen en Pelhøimov. Ik heb mijn vriend ontmoet in Pelhøimov, net als Henk er zijn vriendin. Dus Pelhøimov heeft een speciale betekenis voor ons. Wat ons in Tsjechië trekt is vooral de vriendelijkheid van de mensen, maar ook de cultuur en natuur. Momenteel zijn we Tsjechisch aan het leren, want wij zijn gewoon verslaafd geworden aan Tsjechië. groetjes Jeanne |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Actief Lid
|
Er komen steeds meer mensen op het forum die wat te maken hebben met Pelhrimov. Misschien leuk om eens een keer te kijken of er allemaal op het zelfde moment zijn, kunnen we een keer een drankje gaan drinken in Sklep ofzo....
![]() Greetz Henk |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Forum Freak
|
Hoi Henk,
Je voorstel lijkt me leuk, maar voorlopig komen we niet in Pelhøimov. Op z'n vroegst pas in mei, maar waarschijnlijker is het dat het in de zomervakantie wordt. André, mijn vriend, heeft net ander werk, en waarschijnlijk heb ik in mei nog een cursus, maar dat weet ik nog niet precies. Tegen die tijd laat ik uiteraard wat horen, zodat we af kunnen spreken. Sklep is inderdaad een leuke gelegenheid ervoor. Groetjes Jeanne |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Nieuw Lid
|
jeanne
Wij gaan van de zomer in de buurt van Pelhrimov op een camping staan. Omdat wij de honden meenemen maar ook eens een dagje weg willen zijn wij op zoek naar een hondenkennel in de buurt. Weet jij misschien of er een kennel in de buurt is. inge |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Forum Freak
|
Hallo Inge,
Hiermee kan ik je helaas niet helpen. Ik denk dat je dat beter aan Henk kunt vragen. De vriendin van Henk woont namelijk in Pelhrimov, en ik meen dat ik elders heb gelezen hij dat aan haar zou vragen. Ik kom er zelf pas op z'n vroegst in mei, maar dat is nog helemaal niet zeker. Het zal eerder in juli of augustus worden dat ik in Pelhrimov ben, dus dat lijkt me een beetje te laat voor jullie. Ik weet niet naar welke camping jullie gaan, want er zijn er volgens mij niet zo veel in de buurt, maar bekenden van ons (Milos en Stephanka Valek) hebben een camping in Moravec, zo'n 10 km van Pelhrimov en wonen ook zelf in Pelhrimov in de wintermaanden. Ik weet dat ze internet/email hebben http://extranet.kr-vysocina.cz/ubyto...34&akce=detail, misschien dat zij jullie verder kunnen helpen. (Ze spreken redelijk goed Duits en een heel klein beetje Engels) groetjes Jeanne PS. Ik heb het nog even aan een vriendin gevraagd, die ook veel in Pelhrimov komt. Ze wist het ook niet, maar ze gaat over 2 weken even kort naar Pelhrimov toe, en als ze wat wist, dan laat ze het mij weten. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Volwaardig Lid
|
Ik hoef niet veel toe te voegen omdat mijn "lotgenoot" van de Vrienschapsband Waddinxveen - Pelhrimov al heel wat over de omgeving verteld heeft. Ik ben er zelf twee keer nu geweest, maar ook heel wat in Jindrichuv Hradec. De natuur in deze omgeving is erg mooi, maar er zijn ook heel wat kastelen te bezoeken. Beslist de moeite waard om eens die richting uit gaan.
Karen |
|
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Actief Lid
|
Het lijkt me een leuke plaats als ik iedereen er zo over zie praten ik ben er langs gereden maar wist niet dat het zon hype was op dit forum mmdduuss...
|
|
|
|
|
|
#19 |
|
Forum Freak
|
Toevallig hebben zowel Henk, Karen, Octavia en Pelhrimov wat met Pelhrimov.
Karen, Octavia en Pelhrimov zijn betrokken bij de stedenband Waddinxveen-Pelhrimov en Henk heeft tijdens een uitwisseling tussen Waddinxveen en Pelhrimov er zijn vriendin leren kennen. Zodoende dat we vaak contact hebben met elkaar op het forum. groetjes Jeanne |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Actief Lid
|
Voor de liefhebber:
Legenda bij het plaatje: 1. St. Vitus Church 2. Museum of Records 3. Deans garden 4. Church of St. Bartholomew Observation tower 5. Museum of Vysocina 6. Museum of Bugaboos, Gallery M 7. Chapel of Virgin Dolores 8. Cubistic house from arch. Janak 9. Rynarec Gatehouse 10. Church of Holy Cross 11. A Burger house voor meer informatie: Officiele Website Onofficiele Website |
|
|
|