![]() |
|
|
#14 |
|
Nieuw Lid
|
Bezienswaardigheden bij Orlik Stuwmeer
In Augustus hebben wij, 2 gezinnen met in totaal 7 kinderen t/m 7 jaar, samen een huis gehuurd in Sedlecko op +/- 6 km van Orlik. wie weet er wat we niet mogen missen en wie weet er of er zwemwater in de buurt is?
|
|
|
|
|
|
#15 |
|
Forum Freak
|
|
|
|
|
|
|
#16 |
|
Forum Freak
|
Of deze, ik wilde hem erbij doen, maar het lukte me niet.
Als je rechts bovenaan bij zoeken Orlik intypt, komen er een aantal dingen uitrollen. Zowel bij Forum als bij Google. www.tsjechie.nl en dan naar reisverhalen. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Volwaardig Lid
|
Voor de brug begint, zijn er een aantal parkeerplaatsen vanwaar je mooi overzich hebt en mooie foto's kan maken. Verder kan je vanaf het kasteel van Orlik met een boot varen naar de overkant waar het kasteel Zvikov staat. Als je bereid bent een aantal km te rijden dan is Pribram ook erg mooi (een bedevaartsoord) met een prachtige kerk/klooster. Zie http://www.tsjechie.net/photopost/sh...&condition=and . Het leuke aan de kerk is een overdekte trap ernaartoe met 700 zoveel treden. Vooral de kinderen zullen dit geweldig vinden. Onze kinderen hebben ook de dierentuin van Plzen erg leuk gevonden, omdat het niet zo erg groot is. Goed te doen in een dagje.
Als me nog meer te binnen schiet dan laat ik het wel even weten! |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Nieuw Lid
|
bedankt voor jullie tips. Ik ben lekker aan het speuren geweest op de door jullie geadviseerde sites en er zaten leuke dingen bij, die we zeker gaan bekijken.
Alleen kan ik nog niks vinden over zwem water/strandjes in de omgeving. Wie kan mij daar wat over vertellen? |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Nieuw Lid
|
Wij zijn afgelopen week naar het huisje in Sedlecko geweest. Na een flinke zoektocht hebben we het gevonden, Sedlecko staat namelijk nergens aangegeven.
Bij het huisje zit een zwembad, en als je richting het stuwmeer gaat kom je bij een klein soort bungalow parkje waar je in het stuwmeer kunt zwemmen. Dat is ongeveer 5 km van het huisje. Verder is er in Pribram een aquapark, maar daar zijn we niet geweest. |
|
|
|