het Tsjechisch Forum
Voorpagina - Forums - Fotogalerij - FAQ - Registreren
Registreren FAQ Ledenlijst Agenda Zoeken Berichten van vandaag Alle berichten als gelezen markeren

Antwoord

Onderwerp-opties
Oud 02-09-06, 16:00   #11
Legende

Freddy2005's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
wachtwoord69 schreef:
....ik lees ook dat er in die buurt daar rotsen zijn kan iemand mij vertellen waar dat dan is......o ja en we hebben een huisje in KOMAROV bij welk gebied/gebergte hoort dit want dat is volgens mij geen reuzengebergte meer of heb ik het mis
Ik denk dat je rotsformaties van Prachov bedoeld, zo,n 30 km van Semily. prachovskeskaly.cz

De stad Semily ligt in het voorgebergte van het westelijke gedeelte van het Reuzengebergte en Jizerské hory (het Jizera gebergte), bij de samenvloeiing van de rivieren Jizera en Oleška, aan de voet van de door legendes omklede berg Kozákov. Niet ver van Semily vandaan zijn de bergkammen en de toeristische centra van het Reuzengebergte en Jizerské gebergte. Vlakbij de stad bevindt zich de canyon van de Jizera rivier met het Rieger toeristische pad en de dolomietengrotten van Bozkov met een grotmeer.
Freddy2005 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 02-09-06, 23:00   #12
VIP Lid

Rika/Gerben's avatar

Nationaliteit:
ons huisje staat geloof ik geloof ik op de weg van de berg kozakov dus we zitten daar prachtig denk ik,kun je die rotsformatie's in de winter ook bezoeken of is dat te gevaarlijk(bijvoorbeeld omdat het glad kan zijn)
maar hartelijk dan voor je antwoord freddy ik krijg er steeds meer zin in helaas duurd het nog 4 maand voor we gaan
groet rika
Rika/Gerben is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-09-06, 13:30   #13
Super Lid

noekie14's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
tsjechie schreef:
de dierentuin is in de wintermaanden geopend, zeker de moeite van een bezoekje waard
ok die dierentuin vond ik zelf heel erg mooi is ook best wel veel binnen de zoon van de eigenaar van ons huisje die we daar in de buurt hadden gehuurd zei dat het de mooiste dierentuin van tsjechie was ben dit jaar in de dierentuin van hluboka geweest maar in vergelijking met die van dvur stelt die niks voor.
noekie14 is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 03-09-06, 13:50   #14
VIP Lid

RoJo's avatar

Nationaliteit:
Je had het over Komarov bij Semily. Dat ligt inderdaad niet In het Reuzengebergte, maar iets ten zuiden er van. Een heel mooi heuvelachtig gebied.
RoJo is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 05-09-06, 23:06   #15
VIP Lid

Rika/Gerben's avatar

Nationaliteit:
en waar ligt dan tsjechie's zwitserland want das ook erg mooi daar
Rika/Gerben is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 06-09-06, 12:32   #16
Forum Freak

Pelhřimov's avatar

Nationaliteit:
Citaat:
wachtwoord69 schreef:
en waar ligt dan tsjechie's zwitserland ...
Tsjechisch Zwitserland/ České Svýcarsko ligt globaal ten noorden van Hrensko, Česká Kamenice en Rumburk.
En deze streek loopt verder door Duitsland in en heet dan "Sächsische Schweiz"
Kijk maar eens bij de "links" (staat bovenin de balk) bij de Regio-informatie / Noord Bohemen, want daar worden een aantal links naar dit Nationale Park genoemd.
Pelhřimov is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 22-01-07, 17:00   #17
Lid

valek's avatar

Nationaliteit:
Noord Bohemen

Dit jaar gaan we voor de derde keer naar Tsjechie. De afgelopen jaren zijn we in Zuid- en Centraal Bohemen geweest. We willen nu naar Noord Bohemen wie heeft er tips voor dit gebied. We houden van natuur en steden.

Bij voorbaat dank.
valek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 22-01-07, 17:24   #18
Super Lid

jolanda berben's avatar

Nationaliteit:
Hallo Valek, het zou misschien wel makelijk zijn als je even laat weten waar je precies naar toe gaat in noord bohemen,of verblijf je niet op een plek?
jolanda berben is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 22-01-07, 17:38   #19
Lid

valek's avatar

Nationaliteit:
Wat een snelle reacties
Wij kamperen in de buurt van Praag. Vanuit die lokatie vertreken we naar Noord Bohemen
valek is offline   Bericht citeren in antwoord
Oud 22-01-07, 19:31   #20
Actief Lid

gerrit's avatar

Nationaliteit:
Hallo Valek,Op onze website van ons huis heb ik diverse uitstapjes/attracties geplaatst.
Kijk maar op mijn profiel en dan vind je onze website wel.
Succes.
Gerrit
gerrit is offline   Bericht citeren in antwoord
Antwoord

Onderwerp-opties

Berichtregels